2026-06-09, 11:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej du hade utan tvekan behövt betydligt mer stryk än du fick, det är inte jag som är en gnällig liten fitta som kräver att staten ska lösa mina problem åt mig det är du hur mycket du än bölar om motsats din skämmiga betakille utan kulor

Stryk kan vara bra, men det kan absolut vara dåligt också. Fanns lirare när jag växte upp som man hörde fick stryk av sina farsor, och ibland resulterade det i riktiga bråkstakar, då de inte var rädda för någon i skolan för det fanns ingen där som slog lika hårt som farsan.
Citera
2026-06-09, 11:47
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Har du anledningar till varför det rånas i Sverige, grabben ?

Klarar du inte av att svara på frågan varför du själv var en kriminell skitunge?
Citera
2026-06-09, 11:47
Avstängd
Citat:
Nej du hade utan tvekan behövt betydligt mer stryk än du fick, det är inte jag som är en gnällig liten fitta som kräver att staten ska lösa mina problem åt mig det är du hur mycket du än bölar om motsats din skämmiga betakille utan kulor

Du skämmer ut 14-åringar. Du ger dina ålderskamrater dåligt rykte med ditt beteende

Ok, så du är för anarki?
Ingen polis, ingen domstol, inga fängelser, eller va menar du egentligen?
Citera
2026-06-09, 11:48
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag behöver inte visa dig nånting, snorunge.
Men om eller när jag hämnas ( med all rätt ) så borde jag slippa både fängelse och skadestånd.
Det är inte vi hederliga som ska krypa för kriminella.
Det är dom som ska krypa för oss, sitta inne, be oss om ursäkt och jobba av sin skuld till oss.

Nu kränkte jag säkert dina idoler, men det är ditt problem.

När du begår våldsbrott för att hämnas är du inte längre hederlig.

Det är inte för brottsoffrets skull man får ett fängelsestraff utan det är pga att du brutit mot lagen.

Skadeståndet är ersättning till brottsoffret.
Citera
2026-06-09, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bl.a. spänning och sysslolöshet, men som uppvuxen i en av Sthlms södra förorter så var det liksom vara hård och tuff som gällde, de som skötte sig och pluggade sågs som töntar. Och hade man gjort något på helgen så visste hela skolan det på måndagen, och du sågs tyvärr som en jävla kung. Är 60+ idag och det var typ 45 år sen, är tämligen säker på att samma mekanismer fortfarande gäller i förorten, bara mycket råare. Nej, det finns en typ disharmoni i förorten som gör att de duktiga och skötsamma drar så fort de har chansen och det hela tiden fylls på med nytt skräp.

Det var samma i Botkyrka och Södertälje, tyvärr. Suck.
Det kom äldre ex-kriminella till Tumbagymnasiet och försökte tala ungdomarna till rätta.
Ibland hjälpte det, ofta inte.
En av de inbjudna satt inne och kom dit med två poliser.
Eller de kom med honom, kanske.
Han berättade om hur begränsade förhållanden det är på kåken, men det skrämde inte blattekillarna ett dugg.
Citera
2026-06-09, 11:51
Avstängd
Citat:
Du kommer få en rimlig påföljd om du hämnas lagen är lika för alla, tyvärr är du en betafjant utan kulor så att lösa dina problem själv kommer du aldrig klara du kommer fortsätta gråta som en liten fjortisbrud om att staten ska lösa dina problem du är sannerligen skämmig

Är det inte jobbigt att ha så där begränsat ordförråd och så begränsad intelligens?
Verkar skitjobbigt !

Vem avgör vad som är rimligt då?
Varför skulle DIN rimlig vara rimlig på riktigt?
Citera
2026-06-09, 11:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Empati är inte att tycka synd om någon. Då är det sympati.

Du vet vad jag menar, sosse.
Citera
2026-06-09, 11:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du påstår att vissa känner sympati för de som utför personrån. Det är det du ska visa på.

Nån har ju sett till att de mesiga straffen verkställs.
Det var inte jag och det var inte Nayib Bukele.
Citera
2026-06-09, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Klarar du inte av att svara på frågan varför du själv var en kriminell skitunge?

Håll dig till topic.

Har du anledningar varför dina kära älsklingar ( de kriminella ) rånar och spöar folk ?
Citera
2026-06-09, 11:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
När du begår våldsbrott för att hämnas är du inte längre hederlig.

Det är inte för brottsoffrets skull man får ett fängelsestraff utan det är pga att du brutit mot lagen.

Skadeståndet är ersättning till brottsoffret.

Vem bestämmer det ?
Du eller?
Varför skulle du ha rätt?
Citera
2026-06-09, 11:56
Medlem
Citat:
Nån har ju sett till att de mesiga straffen verkställs.
Det var inte jag och det var inte Nayib Bukele.
Så här skriver du, "varför ska vi hederliga medborgare
ha empati och förståelse för rånarna, som sosse-och vänsterpacket KRÄVER att vi ska ha?"

Och då undrar jag vilka sosse- och vänsterpack som kräver att vi ska ha sympati och förståelse för de som utför personrån.

Att man inte vill ha hårdare straff är inte detsamma som att någon kräver att vi ska ha sympati och förståelse.
Citera
2026-06-09, 11:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så här skriver du, "varför ska vi hederliga medborgare
ha empati och förståelse för rånarna, som sosse-och vänsterpacket KRÄVER att vi ska ha?"

Och då undrar jag vilka sosse- och vänsterpack som kräver att vi ska ha sympati och förståelse för de som utför personrån.

Att man inte vill ha hårdare straff är inte detsamma som att någon kräver att vi ska ha sympati och förståelse.

Fan är du dum i huvet du eller?
Det är ju exakt det det är.

De korta straffen i Sverige = Sympati för rånarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in