2026-06-09, 12:24
Medlem
AlfaQhards avatar
Ingen vill skaffa svenska barn i ett land där det finns muslimer
Citera
2026-06-09, 12:30
Medlem
Biggedys avatar
Precis som förr i tiden så finns det upptäcktsresande och det finns folk som ser till hemmet.

Jag är en upptäcksresare, jag älskar äventyret. Resa runt i olika länder, upptäcka nya kulturer, maträtter.. Sedan delar jag med mig av det när jag åter kommer hem.

Precis som det är DIN plikt att se till att skaffa barn till världen så att jag kan få pension och jag kan berätta om mina resor till dina barn för en liten slant. Det är din plikt att se till så att allt står rätt till när jag kommer hem.

Jag behöver en söt jänta som skrubbar denna arma gubbkropp när jag är på ålderdomshemmet.

Se så, gör din plikt och skapa lite nya löneslavar..
Citera
2026-06-09, 12:31
Medlem
miljöpartiet och vpk kommer nog att fixa detta?
bara att plocka några från topp 10

"
Land 2023 Fertilitetsgrad - födda barn per kvinna
1 Tchad 6,1
2 Somalia 6,1
3 Niger 6,1
4 Kongo-Kinshasa 6,1
5 Centralafrikanska republiken 6,0
6 Mali 5,6
7 Angola 5,1
8 Burundi 4,9
9 Moçambique 4,8
10 Afghanistan 4,8
Citera
2026-06-09, 12:52
Medlem
Staten har tagit tusentals miljarder från svenskar och givit till invandrare de senaste 20 åren.

Hade man givit dessa pengar till svenskar som skaffar barn i form av skattelättnader så hade vi inte haft något problem med låga födselstal.
Citera
2026-06-09, 13:00
Medlem
Custom_mades avatar
En grej hade ju kunnat vara mötesplatser.

Förut hade vi dansbanor.
Citera
2026-06-09, 13:01
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Om målgruppen för "folkmordet på europeer" är slasket som sitter härinne och brölar om att kvinnor ska straffas om de inte knullar fram vita små barn för att eliten behöver vita små löneslavar att förgripa sig på så välkomnar jag det med öppna armar. Det är pinsamt att dela land med er för fan.
Det var ett originellt sätt att uttrycka anti-vithet på.

Löneslavar eller SS-soldater? Vem vet vilken bana de vita barnen väljer när de växer upp..
Senast redigerad av KonungHonung 2026-06-09 kl. 13:03.
Citera
2026-06-09, 13:01
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Knappast något utomstående kan påverka, allra minst staten.

Tvärtom, staten är det närmaste vi har till att kunna styra allt det där. Och har de en gång haft makt nog att bara förstöra allt det där så har de makt nog att faktiskt börja bygga.

Problemet är att de inte är intresserade av att bygga, utan allt handlar om att förstöra allt för andra så att de ska kunna sno sig själva tjocka.
Citera
2026-06-09, 13:02
Medlem
Har väl aldrig varit bättre någonsin i Sveriges historia.
Förr var det svält och krig konstant.
Känns som vi har fostrat ett land med muppar.
Är det dyrt att leva så är det ju bara göra mer pengar.
Utbilda sig i Sverige är gratis.
Dagis som tar hand om barna så du kan jobba.
Blir som sjuka så får man betalt för att vara hemma.

På pappret så borde det ju vara barn överallt men jag tror att det är bara brist på riktiga män som steppa upp tar sitt ansvar.
Utan barn finns ingen framtid.
Med att uppfostra friska barn till att bli smarta och nyfikna är dom som kommer lösa framtidens problem.

Som människa bör man sluta vara egoist och börja bygga framåt.

Men hela samhället i dag skiter i allt och vi kommer få leva med detta resultat.
Jag vill skylla allt på dålig uppfostran.
Citera
2026-06-09, 13:07
Medlem
löls avatar
Detta skulle vi ha gjort redan för 25år sedan.

Istället lyfte man massinvasionen, och förskönade det, med att vi hade redan då låg barnafödande och behövde mer ingenjörer och läkare.

Utan att lösa det internt tog vi den enkla vägen.
Som blev katastrof.

Så är det 👍
Senast redigerad av löl 2026-06-09 kl. 13:19.
Citera
2026-06-09, 13:08
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Därför att vi inte kommer behöva lika mycket människor. Hälften av alla jobb är nog borta inom tio år (och då räknar jag med nya jobb som tillkommer eftersom att de är ganska få och bara kommer kräva personer mer lång erfarenhet som kan överse robotarna/AIn. World Economic Forum gick ut med ett nytt ord för detta: "eaters". En stor grupp människor som konsumerar upp jordens resurser utan verkligt syfte.
Citera
2026-06-09, 13:13
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
...

Alltså jo, visst har det varit bättre. Peaken var nog för 1-2 generationer sen. MEN jag brukar faktiskt påpeka din poäng också när folk ojar sig över "hur kan man skaffa barn när världen är som den är" - tänk de som skaffade barn under pesten, barn till slavar, de som levt under svältperioder.

Bara vår långa barnledighet i Sverige är en jävla lyx, i USA är man ledig 6 veckor (!!). Jag tänkte på det efter jag läste det, i vänner skaffar Ross och Rachel en nanny till deras bäbis som ligger i krubban och inte kan röra sig, den kan ju vara max några månader. I Sverige skulle vi nog aldrig våga ge över en sån liten till en främmande person.

Och du har helt rätt i vuxenbäbis-fasonerna i Sverige. Folk vill inte bli vuxna. Men med tanke på det jag skrev ovan så kanske det är helt okej..
Citera
2026-06-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
Förr var det svält och krig konstant.
Känns som vi har fostrat ett land med muppar.
Är det dyrt att leva så är det ju bara göra mer pengar.
Utbilda sig i Sverige är gratis.
Dagis som tar hand om barna så du kan jobba.
Blir som sjuka så får man betalt för att vara hemma.

På pappret så borde det ju vara barn överallt men jag tror att det är bara brist på riktiga män som steppa upp tar sitt ansvar.
Utan barn finns ingen framtid.
Med att uppfostra friska barn till att bli smarta och nyfikna är dom som kommer lösa framtidens problem.

Som människa bör man sluta vara egoist och börja bygga framåt.

Men hela samhället i dag skiter i allt och vi kommer få leva med detta resultat.
Jag vill skylla allt på dålig uppfostran.

kvinnorna har inte tid med barn

det ska studeras och resas, sedan ska det bli 1 fin karriär med hög lön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in