2026-06-09, 11:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Vem bestämmer det ?
Du eller?
Varför skulle du ha rätt?

Samhället (du och jag) har tillsammans bestämt det.

Du var väl okej med detta system innan du blev rånad?
Citera
2026-06-09, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Samhället (du och jag) har tillsammans bestämt det.

Du var väl okej med detta system innan du blev rånad?

NOPE, det var jag inte.
Det räckte med att läsa och höra om domar, om brott efter brott, se på Efterlyst och tvingas att se arroganta kriminella överallt som betedde sig som Jordens härskare.

På mina Brasilienresor så kände jag mig tryggare i många brasilianska storstäder än vad jag gjorde i Stockholm. Varför? Policia Militar patrullerade överallt stup i kvart och kåkarna i Brasilien är brutala och straffen långa.
Nu med en jävla vänsterpresident där vet jag inte, men t ex juni,juli och augusti 1999 kände jag mig trygg i huvudstaden Brasília, i alla fall.
Senast redigerad av Uptown018 2026-06-09 kl. 12:03.
Citera
2026-06-09, 12:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
S och company brukar tjata om socio-ekonomiska faktorer eller vafan det hette.
Det är en anledning de använder.

Jo visst fan låter det fint men ingen jävel av detta avskrap bryr sig ett dugg. Det enda straffet de förstår och är rädda för är utvisning.
Citera
2026-06-09, 12:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo visst fan låter det fint men ingen jävel av detta avskrap bryr sig ett dugg. Det enda straffet de förstår och är rädda för är utvisning.

Ja, det eller en rejäl jävla volta.
Inte ens 18 år för mord skrämmer dom, så varför inte införa bokstavlig livstid?
Då glömmer nog blattarna sina ANLEDNINGAR att råna och mörda och stannar hemma och pluggar Svenska C istället.
Citera
2026-06-09, 12:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja, det eller en rejäl jävla volta.
Inte ens 18 år för mord skrämmer dom, så varför inte införa bokstavlig livstid?
Då glömmer nog blattarna sina ANLEDNINGAR att råna och mörda och stannar hemma och pluggar Svenska C istället.

Problemet är att fängelse är så jävla dyrt i vårt land så därför bör man alltid se till att personen får sitta av sitt straff i hemlandet eå personen ändå alltid utvisas efter avklarat straff. Då har denne även fått kontakter och kopplingar till landet om det nu saknades eller inte var tillräckliga.
Citera
2026-06-09, 12:10
Medlem
Citat:
Fan är du dum i huvet du eller?
Det är ju exakt det det är.

De korta straffen i Sverige = Sympati för rånarna.
Okej, då är jag väl dum i huvudet för att jag inte ser en koppling mellan sympati för rånarna och att de får sina straff.
Citera
2026-06-09, 12:12
Medlem
Citat:
Är det inte jobbigt att ha så där begränsat ordförråd och så begränsad intelligens?
Verkar skitjobbigt !

Vem avgör vad som är rimligt då?
Varför skulle DIN rimlig vara rimlig på riktigt?

Det är faktiskt rent sunt och förnuft att den som har 100 års volta att göra inte bryr sig så mycket och dödar offret då det är säkrast för att inte riskera påföljd
Citera
2026-06-09, 12:14
Medlem
Det är makt det handlar om.
Inte för nån inte har råd med mat/knark/kläder/vatten.

Såklart nån i nöd här och där men det är nog väldigt ovanligt.
Citera
2026-06-09, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är faktiskt rent sunt och förnuft att den som har 100 års volta att göra inte bryr sig så mycket och dödar offret då det är säkrast för att inte riskera påföljd

Ehhhh,,,och grabbarna försökte INTE döda mig genom att slå mig allt vad dom kunde i tinningarna plus att dom visste mycket väl att det blev max nån månad på ungdomshemmet om ens det ?

Lol, vilket fint förnuft du har. Haha !!
Citera
2026-06-09, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Okej, då är jag väl dum i huvudet för att jag inte ser en koppling mellan sympati för rånarna och att de får sina straff.

Om straffen är korta, som i Sverige, då sympatiserar man med rånarna, ja.
El Salvador däremot sympatiserar med offren.
Citera
2026-06-09, 12:18
Medlem
Citat:
Du skämmer ut 14-åringar. Du ger dina ålderskamrater dåligt rykte med ditt beteende

Ok, så du är för anarki?
Ingen polis, ingen domstol, inga fängelser, eller va menar du egentligen?

Jo men dem har som sagt säkert gett en rimlig påföljd du har lite pengar att leva gott för, allt för av en obehaglig halvtimme dem låstes in ett tag fair enough
Citera
2026-06-09, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Problemet är att fängelse är så jävla dyrt i vårt land så därför bör man alltid se till att personen får sitta av sitt straff i hemlandet eå personen ändå alltid utvisas efter avklarat straff. Då har denne även fått kontakter och kopplingar till landet om det nu saknades eller inte var tillräckliga.

Det är dyrt om man vill att det är dyrt.
Det där är inte rånarnas anledning att råna, men det är det rödgröna skräpfolkets ursäkt till att låta dom härja fria.....och de korta straffen ÄR en av ANLEDNINGARNA till att värstingarna vågar råna och misshandla.
En ond cirkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in