2026-06-09, 10:51
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men hälften av deltagarna i IFS har ju stått och skrikit i Palestinademonstrationerna?

Hänger inte med, vad har det med saken att göra?
Citera
2026-06-09, 10:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag har kollat och det är rätt kul faktiskt.
Med tanke på hur lite varje deltagare får säga något i programmet blir det även bara löjligare.

Jag har så svårt för dessa tjejer som skriker så högt när det är något som inte passar dem. Då blir det genast en mobb mot någon.

Jag vet inte knappt vem killen är och jag bryr mig inte heller.
Låt livet gå vidare…..

Jag har tittat på IFS, repriser och snuttar, ser ut som en lågbudget-game-show. "Slotten" som det heter, schemat på sen kväll/natt är kanske OK. Men programtypen då?

Varför ligger programtypen på "SVT samhälle"?
Samma avdelning som tar upp ekonomi etc?
Eller?

Det fanns ett program på 70-talet som hette "Gäster med gester", lett av Lennart Svahn. Alltså ett nöjesprogram.
IFS är varken nöjesprogram eller ett samhällsprogram.
-Som jag ser det. IFS är varken hackat eller malet, är bara skit.

Han den där Nick Alinia förstår jag inte alls. Han verkar vara en "Janne Josefsson-wannabe" kanske. Vad jag har sett av hans reportage är det intressant, kanske, när AFA-typer går på honom. Förstår att han inte platsar i IFS, då många i programmet hatar konservativa människor..
Senast redigerad av kraftfoder 2026-06-09 kl. 10:54.
Citera
2026-06-09, 11:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Kan du ge några exempel och har dessa varit med i IFS? Jag tvivlar starkt på att dömda mördare har suttit i IFS humorpanel men nissar brukar ju ofta slira på sanningen.

Freedom Defence Sweden genomsyras av högerextremism enligt SÄPO. Det blir ju löjligt att försöka med "guilt by association" försvaret när man upprepade gånger gullar med nazister, till slut kan man inte sluta skylla på slumpen. Eller menar du att nick är så korkad att han inte hade en aning om att den nazistorganiserade marschen skulle krylla av nazister och han inte hade en aning om att det var nazister han poserade på bild med?
Men kanske har de varit med i andra program. Du är lite enkelriktad. Hur är det med de som varit med där. Är det någon som grävt i vilka åsikter de har? Hur vet du att de inte är vänsterextremister? Bara genom att vilja cancellera andra, visar man förstås själv att man är en extremist och antidemokrat.

Nazism kräver förstås att man har vissa åsikter. Att kalla alla nazister som inte delar era åsikter, skapar förstås en bild av de är nazister. Det är helat tiden Guilt by association. De har träffat dem, alltså är de såna.
Massor från vänstern har även beskrivits som ett hot mot demokratin av Säpo. De ska alltså inte få vara med i något program på TV som inte är ett debattprogram. Det här handlar om principer. Hur du faktiskt ser på det. Om du har en viss bias, om du anser att det som gäller i en fråga inte ska gälla i en annan.

Citat:
Åter igen väldigt svepande och vaga påståenden här utan att du specificerar vem eller i vilket sammanhang du syftar på.
Nej! Det behöver jag inte, det var en generell fråga, Ska alla som varit med i kpml(r) i sin ungdom, tystas och cancelleras tillsammans med alla som har haft samröre med dem. Varför skulle jag behöva ta upp specifika personer? Frågan är principiell. Samma med alla personer och organisationer inom vänstern som undersökts av säpo.
Om du anser att alla ska bedömas likadant. Som sagt, jag är inte en extremist som försöker hitta skit att kasta på specifika meningsmotståndare. Jag är för en fri debatt.

Citat:
Du menar när man okritiskt delar inlägg från rasideologer ach nazistorganisationer att det inte räknas som man delar den åsikten som framfördes i inlägget? Nick har delat inlägg från AKS där han skriver "svenska män organiserar sig och utvecklas tillsammans” och klipp där AKS medlem misshandlar en turist med texten "Ibland får saker konsekvenser” tydligt ställningstagande för den väldsbejakande högerextremism som AKS driver eller är hans text inte hans åsikt? "The golden one" skrev om hur endast etniska svenskar kan vara svenskar vilket går emot SD:s ställning om öppen svenskhet något som Nick medstämde i när han delade inlägget.
Men den åsikten har man väl rätt att ha. Du säger att han inte har det. Men menar du då att lappar, judar, muslimer, romer och andra grupper inte har rätt att anse att de tillhör en etnisk grupp också. Ska de som gör det, inte få yttra sig och anses högerextrema, menar du? Då är du bara en rasist och bedömer människor olika utifrån etnicitet. Vad skiljer dig från en nazist då, om du följer en egen sorts rasideologi. Vill du gasa vita människor som anser det?

Citat:
Nej stycket du skrev såg ut som du hade fått en stroke när du skrev den det var totalt obegripligt nonsens. Försök omformulera det till något åtminstone någorlunda sammanhängande och begripligt så kansle det faktiskt går att svara på.
Väldigt enkelt. Du sa att han var högerextrem för att han bevakade en demonstration mot att de som dödat en människa gått fria. Som därmed ses som högerextremt. Många som var med där var säkert det också.

Men om du ska bedöma människor på samma sätt, som du inte verkar klara, så skulle på samma sätt en journalist som bevakade en vänsterextrem demonstration, per definition vara vänsterextrem då han synts med packet.

Men jag menar att det är så ni jobbar och skapar associationer. Samma om någon som kritiserat era åsikter, bevakar en vänsterdemonstration, ser ni dem som högerextrema. Definitionen för högerextremism för er, är att de inte delar era åsikter. Men själva är ni extremister, antidemokrater.
Citera
2026-06-09, 11:16
Medlem
gladihattens avatar
Jag hade rekommenderat en person som Nick att aldrig medverka i IFS; programmet är upplagt för att gulla med blattefieringen av Sverige och odla tankegodset att massinvandringen ändå har sina mysiga sidor osv.

Men ännu fulare är när SVT (med icke-PK producenter som Michael Lindgren m.fl) använder SVT humor för att krydda med lite högerkonservatism här och där, just för att obehindrat kunna fortsätta sin vänsterdrypande propaganda i alla andra delar av organisationen men ändå få sitt lilla alibi som man kan hänvisa till då och då. "Titta på oss vi tillåter visst alla åsikter". Katarina Janouch sätter fingret på det i denna intervju: https://www.youtube.com/watch?v=OCUuqDsRvmA

Så här i efterhand har nog detta exploderat en aning i SVTs ansikte och Alinias medverkan i programmet har nog gynnat högersidan mer. Jag menar, SVTs ansvarige utgivare står ju rakt ut och säger att det Alinia sa i programmet inte var problematiskt - utan det han representerar politiskt är det. Vidare drar man upp exempel som är påhittade, vilket gränsar till förtal. DDR-SVT har nog aldrig tydligare visat upp sitt fula tryne än så här.

Gissningsvis kommer mainstreammedia vilja släta ut det här nu och flytta fokus till något annat, typ det här drevet med SDs bokföring.
Citera
2026-06-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ett tecken.. Det var inte så mycket att hurra för.
Du kanske ska läsa inlägget jag citerade istället? Vi försöker igen.
Citat:
Varit aktiv i högerextemistiska Freedom Defence Sweden, Deltagit i NMR/Aktivklubb Sverige organiserade Salemmarschen där han poserat med allsköns nazister på bild, delat AKS propaganda, nära arbetat med före detta NMR medlemen Christian Pettersson, delat inlägg från rasidelogiska "The Golden One". Hur många gånger kan man hamna i sällskap med nassar innan det slutar vara ren slump?
Citera
2026-06-09, 11:27
Medlem
Cyborg2030s avatar
👌 = White Power

Givetvis är Nick en narcissistisk högerextrem nazist.

Givetvis kan han inte vara med i SVT.

Public Service ska givetvis inte låta högerextrema nazister förmedla "👌 = White Power" i familjeprogram på bästa sändningstid. De som inte fattar det är helt jävla utvecklingsstörda och troligtvis nazister (SD).
Citera
2026-06-09, 11:28
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Han är ju rätt motbjudande som person, det lilla jag sett av honom. Han har en dryg uppsyn. Är han inte blatte själv och rasist samtidigt? Förvirrad typ.

Hur definierar du blatte?

"Nick Alinia kommenterar SVT:s petning" https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=95150291#info
Citera
2026-06-09, 11:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Hänger inte med, vad har det med saken att göra?
Alla som skrikit ut sitt hat mot "sionister" i sådana demonstrationer, är förstås extremister tillsammans med de andra som gått med, som då är associerade med dem och är därmed "Guilty by association!". Så klart.
Senast redigerad av EnCarte 2026-06-09 kl. 11:40.
Citera
2026-06-09, 11:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du kanske ska läsa inlägget jag citerade istället? Vi försöker igen.

Enligt dina uppgifter:
Varit aktiv i högerextemistiska Freedom Defence Sweden, Deltagit i NMR/Aktivklubb Sverige organiserade Salemmarschen där han poserat med allsköns nazister på bild, delat AKS propaganda, nära arbetat med före detta NMR medlemen Christian Pettersson, delat inlägg från rasidelogiska "The Golden One". Hur många gånger kan man hamna i sällskap med nassar innan det slutar vara ren slump?

OK, men var får du all info från om Nick Alinia?
Är det Expo, ETC, DN, SD, SVT eller kanske VAM?
Detta är ju synnerligen intressant!
Citera
2026-06-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
Knappast några "mörka" som gnäller utan pursvenska vänsterextrema globalister som hellre ser sitt eget folk dö än att bli utmålad som rasist.

Julia Frändfors.
Citera
2026-06-09, 11:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Alla som skrikit ut sitt hat mot "sionister" i sådana demonstrationer, är förstås extremister tillsammans med de andra som gått med, som då är associerade med dem och är därmed "Guilty by association!". Så klart.

Jag säger inte att du har fel, för jag har ingen koll på Alinia och vad han sysslar med.

Men det var väl inte själva grejen, för SVT. Inte som jag förstått det i alla fall.

Det var producenten som ville ha med litet nya "mer rafflande" deltagare och hade föreslagit en massa namn (han erkänner att Alinia fanns med på den listan, men kan inte säga varför och påpekar att det "fanns många namn att välja mellan" och att det inte är han som har valt). SVT gör gällande att de inte heller valt, och att det inte var deras uppgift att hålla koll i det skedet, de ansvarar för det som ska sändas.

Så det hela framstår mer som nåt slags processblunder (där ingen som vanligt är ansvarig för nåt, det är ju i Sverige). Och där "någon" borde ha reagerat tidigare, men nu blev det sändningsansvariga (som ju tar ställning först när det som ska sändas är klart).

Beslutet i sig var ju kristallklart, det som är höljt i dunkel är hur det gick så långt innan nån tänkte efter.

Hela den efterföljande diskussionen verkar för mig vara litet av att göra en höna av en fjäder, kryddat med nåt slags offermentalitet (inte från Alinia, men nog från hans anhängare/beundrare).
Citera
2026-06-09, 11:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
👌 = White Power

Givetvis är Nick en narcissistisk högerextrem nazist.

Givetvis kan han inte vara med i SVT.

Public Service ska givetvis inte låta högerextrema nazister förmedla "👌 = White Power" i familjeprogram på bästa sändningstid. De som inte fattar det är helt jävla utvecklingsstörda och troligtvis nazister (SD).

Om man kollar Iran:
In Modern Persian, the word Īrān (ایران) derives immediately from 3rd-century Middle Persian Ērān (𐭠𐭩𐭫𐭠𐭭), initially meaning "of the Aryans" before acquiring a geographical connotation as a reference to the lands inhabited by the Aryans.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_(word)

Alltså Nick Alina är iranier, "arier"".. Då platsar han inte i programmet "IFS" bara för detta?
Det är ju bedrövligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in