Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Kan du ge några exempel och har dessa varit med i IFS? Jag tvivlar starkt på att dömda mördare har suttit i IFS humorpanel men nissar brukar ju ofta slira på sanningen.
Freedom Defence Sweden genomsyras av högerextremism enligt SÄPO. Det blir ju löjligt att försöka med "guilt by association" försvaret när man upprepade gånger gullar med nazister, till slut kan man inte sluta skylla på slumpen. Eller menar du att nick är så korkad att han inte hade en aning om att den nazistorganiserade marschen skulle krylla av nazister och han inte hade en aning om att det var nazister han poserade på bild med?
Men kanske har de varit med i andra program. Du är lite enkelriktad. Hur är det med de som varit med där. Är det någon som grävt i vilka åsikter de har? Hur vet du att de inte är vänsterextremister? Bara genom att vilja cancellera andra, visar man förstås själv att man är en extremist och antidemokrat.
Nazism kräver förstås att man har vissa åsikter. Att kalla alla nazister som inte delar era åsikter, skapar förstås en bild av de är nazister. Det är helat tiden Guilt by association. De har träffat dem, alltså är de såna.
Massor från vänstern har även beskrivits som ett hot mot demokratin av Säpo. De ska alltså inte få vara med i något program på TV som inte är ett debattprogram. Det här handlar om principer. Hur du faktiskt ser på det. Om du har en viss bias, om du anser att det som gäller i en fråga inte ska gälla i en annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Åter igen väldigt svepande och vaga påståenden här utan att du specificerar vem eller i vilket sammanhang du syftar på.
Nej! Det behöver jag inte, det var en generell fråga, Ska alla som varit med i kpml(r) i sin ungdom, tystas och cancelleras tillsammans med alla som har haft samröre med dem. Varför skulle jag behöva ta upp specifika personer? Frågan är principiell. Samma med alla personer och organisationer inom vänstern som undersökts av säpo.
Om du anser att alla ska bedömas likadant. Som sagt, jag är inte en extremist som försöker hitta skit att kasta på specifika meningsmotståndare. Jag är för en fri debatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Du menar när man okritiskt delar inlägg från rasideologer ach nazistorganisationer att det inte räknas som man delar den åsikten som framfördes i inlägget? Nick har delat inlägg från AKS där han skriver "svenska män organiserar sig och utvecklas tillsammans” och klipp där AKS medlem misshandlar en turist med texten "Ibland får saker konsekvenser” tydligt ställningstagande för den väldsbejakande högerextremism som AKS driver eller är hans text inte hans åsikt? "The golden one" skrev om hur endast etniska svenskar kan vara svenskar vilket går emot SD:s ställning om öppen svenskhet något som Nick medstämde i när han delade inlägget.
Men den åsikten har man väl rätt att ha. Du säger att han inte har det. Men menar du då att lappar, judar, muslimer, romer och andra grupper inte har rätt att anse att de tillhör en etnisk grupp också. Ska de som gör det, inte få yttra sig och anses högerextrema, menar du? Då är du bara en rasist och bedömer människor olika utifrån etnicitet. Vad skiljer dig från en nazist då, om du följer en egen sorts rasideologi. Vill du gasa vita människor som anser det?
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Nej stycket du skrev såg ut som du hade fått en stroke när du skrev den det var totalt obegripligt nonsens. Försök omformulera det till något åtminstone någorlunda sammanhängande och begripligt så kansle det faktiskt går att svara på.
Väldigt enkelt. Du sa att han var högerextrem för att han bevakade en demonstration mot att de som dödat en människa gått fria. Som därmed ses som högerextremt. Många som var med där var säkert det också.
Men om du ska bedöma människor på samma sätt, som du inte verkar klara, så skulle på samma sätt en journalist som bevakade en vänsterextrem demonstration, per definition vara vänsterextrem då han synts med packet.
Men jag menar att det är så ni jobbar och skapar associationer. Samma om någon som kritiserat era åsikter, bevakar en vänsterdemonstration, ser ni dem som högerextrema. Definitionen för högerextremism för er, är att de inte delar era åsikter. Men själva är ni extremister, antidemokrater.