2026-06-08, 18:03
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
"Vänsterkändisar" nivån är hög. Han bygger verkligen ett starkt case för att få vara med i något mysprogram på SVT, vår käre Nick.

Vet inte om Nick sa just vänsterkändisar, det var mer mitt ord men det är ju i praktiken vänsterkändisar på ett eller annat sätt. Vad är konstigt med det?
Citera
2026-06-08, 18:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det är inte en rättighet att få vara med i tv, särskilt inte lättsamma humorprogram. Nej tycker inte folk med kopplingar till antidemokratiska rörelser ska vara med i sådant. Hypotetiskt, hade det vara lämpligt att bjuda in t.ex en Breivik för sitta där och skratta?

Om du inte tycker det är någon skillnad på Breivik och Alinia är det fel på din kabeldragning Alla politiska motståndare är inte dödsknarkarnazister.
Citera
2026-06-08, 18:07
Medlem
Citat:
Vänstern får frikort men Nick Alinia stoppas
SVT har haft plats för kommunister, bankrånare och gangsterrappare, men Nick Alinia blev för mycket.”
”Vid en snabb genomgång av de övriga deltagarna i IFS kan man konstatera att flera har dömts för narkotikabrott. En av dem har dessutom varit bland de mest högljudda kritikerna mot Alinias medverkan.”

https://www.joakimlamotte.se/p/vanstern-far-frikort-men-nick-alinia
Citera
2026-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Det är inte en rättighet att få vara med i tv, särskilt inte lättsamma humorprogram. Nej tycker inte folk med kopplingar till antidemokratiska rörelser ska vara med i sådant. Hypotetiskt, hade det vara lämpligt att bjuda in t.ex en Breivik för sitta där och skratta?
Då får man lägga ner hela programmet eftersom majoriteten av deltagarna sympatiserar med terroristgrupper från mellanöstern och de är ju inte speciellt demokratiska.
Citera
2026-06-08, 18:12
Medlem
Duvlorts avatar
Den här Nick fick upp ögonen på mig, jag som trodde alla invandrare var kommunister från Chile och Iran, medlemmar i Grå Vargarna eller allsköns islamister.

Synd att han inte fick visa upp en annan sida av invandringens berikning.
Citera
2026-06-08, 18:15
Medlem
AI-2000s avatar
Funderar på att anmäla SVT för detta. Kan inte ha varit billigt att spela in avsnittet oc hsedan bara skrota det på grund av påtryckningar från vänstern. Skatteslöseriet borde anmälas. Fler som hakar på?
Citera
2026-06-08, 18:16
Medlem
Citat:
Hypotetiskt, hade det vara lämpligt att bjuda in t.ex en Breivik för sitta där och skratta?
Ungefär lika lämpligt som att hylla Stalin. Något sådant sker ju inte i Sverige, eller hur?

Eller hur?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/912108-fiona-fitzpatrick-efter-kritiserade-spelningen-pa-pride-det-blev-fel

Notera: Jag säger inte att hon är kommunist. Jag säger att åsiktshygienen på vänsterkanten är så obefintlig att såna som Fiona inte ser problemet med hammaren & skäran + Pride. Det var säkert bara en fin röd färg som matchade kjolen…

Bonus:
”Detta är inte första gången i år som Rebecca och Fiona fått mottagit stark kritik. Tidigare i år uppträdde duon på Sommarkrysset varpå deras bakgrundsdansare var iklädd rosa tröjor med texten "Fuck SD".
Citera
2026-06-08, 18:18
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Funderar på att anmäla SVT för detta. Kan inte ha varit billigt att spela in avsnittet oc hsedan bara skrota det på grund av påtryckningar från vänstern. Skatteslöseriet borde anmälas. Fler som hakar på?

Man kanske kan ha en sluten visning för oss med hår på pungen? Inget För Snöflingor.
Citera
2026-06-08, 18:20
Medlem
Sjukt.

Nu har även Lamotte laddat upp ett klipp vart bevisen är att Nick hotat journalister.

Men som någon skrev uppöver är det väldigt konstigt att kurden Özz som hatar Sverige får vara med överallt. Skillnad på folk och folk tydligen.
Citera
2026-06-08, 18:23
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om Nick ska vara med så kan man bjuda in Ahmed Rami ifrån Radio Islam också.

Lever Rami fortfarande? Jag har inte läst eller hört om honom sedan 90-talet!
Citera
2026-06-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad, alla som haft samröre med Hübinette t.ex, som till och med säger sig dödat människor. Det är förstås mycket allvarligare.

Alla som haft något med de som försvarar terrordådet i israel, gått med i en demonstration där någon av dem varit med eller synts på bild med någon av dem eller pratat med dem. Om någon av dem fick vara med i tv skulle du väl skrika som en galning att de ska kastas ut. Guilty by association så klart.
Väldigt svepande påståenden här utan att peka ut någon specifik person. För övrigt är deltagande i en Palestinademonstration inte nödvändigtvis per definition våldsbejakande eller antidemokratiskt.

Citat:
Men jag ställer en motfråga till dig. Jag förstår förstås att ni vill vrida på saker. Men kan du tala om för mig, vilka högerextrema åsikter han själv framfört? Kan du det?
Varit aktiv i högerextemistiska Freedom Defence Sweden, Deltagit i NMR/Aktivklubb Sverige organiserade Salemmarschen där han poserat med allsköns nazister på bild, delat AKS propaganda, nära arbetat med före detta NMR medlemen Christian Pettersson, delat inlägg från rasidelogiska "The Golden One". Hur många gånger kan man hamna i sällskap med nassar innan det slutar vara ren slump?

Citat:
Men utifrån det betyder det enligt din logik, att om någon inom extremvänstern tyckte det var bra att han synade extremhögern, skulle den journalisten per automatik själv vara extremvänster. Det är väl så din logik fungerar? Om vi ska se det från båda hållen. Eller är du inkonsekvent?

Det här är bara total jävla ordsallad.
Senast redigerad av joxmoose 2026-06-08 kl. 18:27.
Citera
2026-06-08, 18:29
Medlem
Snubchurps avatar
Jäklar vad panik SVT får över en sån här skitsak. Alla värdegrundsalarm, antigodhetsalarm och inte minst högeralarm tjuter och blinkar rött inne på SVT:s redaktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in