2026-06-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Rån handlar väl om girighet.

Just det. Kanske alla brott och kriminella handlingar beror på de sju dödssynderna?

Alltså girighet, avund, vrede, lust osv., de emotionella bakomliggande orsakerna.

Sexbrott beror ju på lust (missriktad), så varför inte kalla rån etc. för girighetsbrott, misshandel för vredesbrott och så vidare? Bara för att vara konsekvent i lagboken.
Citera
2026-06-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Typiskt sossar som du att slingra sig undan med massa oväsentligheter
Jag har inte uttryckt minsta åsikt i tråden, jag vill bara att du visar vilka politiker som visar empati för de som utför personrån.
Citera
2026-06-09, 11:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det är det jag säger.
Sveriges rödgröna är tusen ggr värre än deras gullungar, de kriminella.
Som jag skrev till en annan vettig flashbackare ett tag sen:
Om man är på Skansen och om Skansen-Jonas skulle släppa ut ett lejon som bet ihjäl nån, då skulle Skansen-Jonas vara ett ännu större problem än själva lejonet.

De rödgröna är MÄSTARE på att ta fram ursäkter och anledningar till varför man ska förlåta brutala rånare och låta dom stanna i samhället.

Vi får inte låta packet hjärntvätta oss.

Håller med dig helt och hållet.
Om man idag klagar på att tidå lägger till någon liten pysventil när det gäller medborgarskap, arbetskraftsinvandring och övrigt så ska ni få se när S tar över och spränger alla traktordäck som finns.
Citera
2026-06-09, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag har inte uttryckt minsta åsikt i tråden, jag vill bara att du visar vilka politiker som visar empati för de som utför personrån.

Kända kritiker mot straffskärpningar generellt
Vänsterpartiet:

Gudrun Schyman (tidigare), Nooshi Dadgostar (partiledare) — konsekvent kritisk mot straffskärpningar

Miljöpartiet:

Märta Stenevi och Per Bolund — förespråkar prevention framför hårdare straff
Citera
2026-06-09, 11:34
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Jag behöver inte visa dig nånting, snorunge.
Men om eller när jag hämnas ( med all rätt ) så borde jag slippa både fängelse och skadestånd.
Det är inte vi hederliga som ska krypa för kriminella.
Det är dom som ska krypa för oss, sitta inne, be oss om ursäkt och jobba av sin skuld till oss.

Nu kränkte jag säkert dina idoler, men det är ditt problem.

Enligt dina andra trådar var du en liten kriminell typ själv i unga dagar, varför var du det, svalt du eller gillade du bara att jävlas med folk?
Citera
2026-06-09, 11:37
Medlem
Citat:
Men om eller när jag hämnas ( med all rätt ) så borde jag slippa både fängelse och skadestånd.
Det är dom som ska krypa för oss, sitta inne, be oss om ursäkt och jobba av sin skuld till oss.

Nej du hade utan tvekan behövt betydligt mer stryk än du fick, det är inte jag som är en gnällig liten fitta som kräver att staten ska lösa mina problem åt mig det är du hur mycket du än bölar om motsats din skämmiga betakille utan kulor
Citera
2026-06-09, 11:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Om du har gjort det, vad var din anledning?

Bl.a. spänning och sysslolöshet, men som uppvuxen i en av Sthlms södra förorter så var det liksom vara hård och tuff som gällde, de som skötte sig och pluggade sågs som töntar. Och hade man gjort något på helgen så visste hela skolan det på måndagen, och du sågs tyvärr som en jävla kung. Är 60+ idag och det var typ 45 år sen, är tämligen säker på att samma mekanismer fortfarande gäller i förorten, bara mycket råare. Nej, det finns en typ disharmoni i förorten som gör att de duktiga och skötsamma drar så fort de har chansen och det hela tiden fylls på med nytt skräp.
Citera
2026-06-09, 11:40
Medlem
Citat:

Du kommer få en rimlig påföljd om du hämnas lagen är lika för alla, tyvärr är du en betafjant utan kulor så att lösa dina problem själv kommer du aldrig klara du kommer fortsätta gråta som en liten fjortisbrud om att staten ska lösa dina problem du är sannerligen skämmig
Citera
2026-06-09, 11:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hur bra går det för Sverige då ? Inte ett enda rånfritt år.
Svälter de om de inte rånar och förnedringsrånar?
Varför ska jag tycka synd om rånare?

Empati är inte att tycka synd om någon. Då är det sympati.
Citera
2026-06-09, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med dig helt och hållet.
Om man idag klagar på att tidå lägger till någon liten pysventil när det gäller medborgarskap, arbetskraftsinvandring och övrigt så ska ni få se när S tar över och spränger alla traktordäck som finns.

S och company brukar tjata om socio-ekonomiska faktorer eller vafan det hette.
Det är en anledning de använder.
Citera
2026-06-09, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Enligt dina andra trådar var du en liten kriminell typ själv i unga dagar, varför var du det, svalt du eller gillade du bara att jävlas med folk?

Har du anledningar till varför det rånas i Sverige, grabben ?
Citera
2026-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Kända kritiker mot straffskärpningar generellt
Vänsterpartiet:

Gudrun Schyman (tidigare), Nooshi Dadgostar (partiledare) — konsekvent kritisk mot straffskärpningar

Miljöpartiet:

Märta Stenevi och Per Bolund — förespråkar prevention framför hårdare straff
Du påstår att vissa känner sympati för de som utför personrån. Det är det du ska visa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in