2026-06-09, 07:08
  #1
Medlem
Jag fick en extrem cyberpunk känsla när jag såg en polis-AI-drönare i Kina som bad felparkerade bilar att flytta på sig och att brottet har spelats in och dokumenterats…

https://youtube.com/shorts/omeSxo-y6Mk

Vi lever i framtiden…

Tror ni detta kommer komma till Sverige? Hur känner ni inför denna teknik?
Citera
2026-06-09, 07:37
  #2
Medlem
halaltarzans avatar
Fast det bästa är väl om staten kan gå in på ditt konto och dra böterna direkt, och inte bara vid felparkering, utan även om du t.ex. kör för fort eller kör mot rött?
Citera
2026-06-09, 08:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast det bästa är väl om staten kan gå in på ditt konto och dra böterna direkt, och inte bara vid felparkering, utan även om du t.ex. kör för fort eller kör mot rött?
Då känns det väl ändå bättre att med tekniken tvinga folk att inte kunna göra ”fel”. Att med tekniken straffa folk för att dom gjort fel känns som att ställa vagnen framför hästen
Citera
2026-06-09, 08:27
  #4
Medlem
Valdagens avatar
Tror ni detta kommer komma till Sverige? Ja inom snar framtid ..
Hur känner ni inför denna teknik? Känns bra, storebror ska ha kontroll över svensken.



Robocop blir nästa påfund om vi ska tro lite ...
Citera
2026-06-09, 08:27
  #5
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Då känns det väl ändå bättre att med tekniken tvinga folk att inte kunna göra ”fel”. Att med tekniken straffa folk för att dom gjort fel känns som att ställa vagnen framför hästen
Då känns det väl ändå bättre att med tekniken tvinga folk att inte kunna göra ”fel”.

Vad är det för djävla mening?

Och vad förvånad man blir att det är någon som inte kan förmedla en tanke som hyllar övervaknings-samhället?

Förstår du ens vad du själv skriver?

Ja, naturligtvis kommer polisen att använda drönare för att hålla koll på stora evenemang.

Och så småningom parkeringsbolagen. Man kommer att kunna svepa över enorma områden för att dra in pengar.
__________________
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-06-09 kl. 08:30.
Citera
2026-06-09, 12:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Då känns det väl ändå bättre att med tekniken tvinga folk att inte kunna göra ”fel”.

Vad är det för djävla mening?

Och vad förvånad man blir att det är någon som inte kan förmedla en tanke som hyllar övervaknings-samhället?

Förstår du ens vad du själv skriver?

Ja, naturligtvis kommer polisen att använda drönare för att hålla koll på stora evenemang.

Och så småningom parkeringsbolagen. Man kommer att kunna svepa över enorma områden för att dra in pengar.
Det kanske var lite för abstrakt för dig? Låt mig konkretisera:

Det är bättre att förhindra att folk ens parkerar fel än att i efterhand straffa folk som parkerar fel.
Citera
2026-06-09, 12:26
  #7
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det kanske var lite för abstrakt för dig? Låt mig konkretisera:

Det är bättre att förhindra att folk ens parkerar fel än att i efterhand straffa folk som parkerar fel.
Hur skall man förhindra det menar du?
Citera
2026-06-09, 14:19
  #8
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Tror ni detta kommer komma till Sverige? Ja inom snar framtid ..
Hur känner ni inför denna teknik? Känns bra, storebror ska ha kontroll över svensken.



Robocop blir nästa påfund om vi ska tro lite ...
Den framtiden är redan här, kompis.
Citera
2026-06-09, 17:57
  #9
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Den framtiden är redan här, kompis.

Robocop?, men var (förutom på film)
/Något man har missat ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in