2026-06-09, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Det går inte att säga att man tror på en.

Det är själva grejen du kan tro på en teori och omgivningen säga att det du tror på är en konspirationsteori.
Du vet vad ordet konspiration betyder eller?
Citera
2026-06-09, 06:44
Medlem
Att corona skapades i ett labb. Åtminstone i början av pandemin avfärdades den teorin som helt foliehattig.
Citera
2026-06-09, 07:19
Medlem
Folk tycker nog det är foliehatt varning men alla autoimmuna sjukdomar kan man bli av med, samma med diverse mentala problem från autism och adhd.

Problemet är att 95% av allt som säljs i butik är ohälsosamt.
Citera
2026-06-09, 07:32
Medlem
kyrkstockens avatar
"Konspirationsteori" är ett begrepp som skapades för att förlöjliga de som vägrade tro på den offentliga versionen av kennedymordet.

Och idag vet vi att CIA styrde alla kommissioner från början till slut även om vi inte vet vem som sköt.

JAg är hundra på att det var fler än en skytt. All teknisk bevisning pekar också på det.
Citera
2026-06-09, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Nordstream. USA:s inblandning är nu i praktiken bekräftad via Hersh och tyska utredningsfynd. Medietigandet efteråt är mer avslöjande än rapporten.

NATO-expansion som provocerande faktor ignorerades medvetet i västlig press trots att Kennan, Mearsheimer och CIA-veteraner varnade decennier i förväg.

Hersh, snälla du, är en rysk asset. Sen kan USA vara inblandat ändå, det har jag inga åsikter om.

Natos expansion kanske medvetet ignorerades, men det är irrelevant. En stat ska självklart få gå med i Nato om de vill. Att Nato skulle komma att expandera just på grund av Rysslands invasion ignorerades nog i Ryssland.
Citera
2026-06-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Att banker skapar pengar

Hur kan det vara en konspirationsteori?
Citera
2026-06-09, 08:13
Medlem
MrDoomsdays avatar
90% av alla konspirationsteorier har jag konstaterat att de är sanna, så de tror jag på till 100%, efter mycket grävande.

Det blir sällan rök utan eld, så att säga. Men sen är det ju fienden, de som ligger bakom dem, som ofta även äger medierna och politikerna, dvs judarna. Så då gör de allt för att tona ner dem, såklart.
Citera
2026-06-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Hur kan det vara en konspirationsteori?
Det är ju inte det eftersom det är sant.

Men om du pratar med oinitierade så tycker dom att det låter så utomordentligt utomjordligt att det måste vara en konspirationsteori.
Citera
2026-06-09, 08:14
Avstängd
K-teori eller inte, det är då fan inga goda människor som styr världen.
Citera
2026-06-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Projekt Skugga.
I teorin tror anhängarna att en hemlig grupp högt upp inom staten upptäckte att befolkningen blir mer lättstyrd när samhället upplever en ständig känsla av osäkerhet.

Vart går att läsa om den?
Citera
2026-06-09, 08:17
Medlem
EU används endast idag för att förstöra för europeerna.
Citera
2026-06-09, 08:28
Medlem
Många konspirationer som jag är stark anhängare till har redan tagits upp. Plattjordsteorin är inte en av dem.

Så jag bidrar med något annat: Kriget mot droger startades för att hippiekulturen och det, vid den tidpunkten, utbredda bruket av vissa växter, svampar och andra psykedeliska substanser var det (kanske) största hotet mot krigsindustrin.

De flesta av alla droger öppnar människans sinne och med ett öppet sinne är våld och krig väldigt irrationellt. Utan folkets stöd kan man inte gå ut i krig på godtyckliga grunder.

Därför inleddes den kanske största propagandakampanjen i världens historia, och folk tror på samma propaganda än idag, 60 år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in