Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Det är ju liksom det som är själva grejen med konspirationsteoretikerna, att de inte tror på det som vi andra betraktar som kunskap.
Får vi lära oss att jorden är ett klot så tror de att den är platt...
Tja, beror ju på hur långt man vill dra det.
Vissa konspirationsteorier (de flesta egentligen) är trams.
Men att avfärda alla under samma paraply "konspirationsteorier" är dumt.
Flera konspirationsteorier har visat sig vara sanna genom historien, Mk ultra, Massövervakning som Edward Snowden (wikileaks) visade stämde, Epsteinfilerna, att cigaretter egentligen är skadliga, cloud seeding, mm.
Man ska aldrig tro att man vet allt, det är dumt.
Men man ska inte heller tro på allt, det är också dumt
Till TS så tror jag på att många av eliten torterar och våldtar barn. Varför? Ingen aning. Kanske är det ett bra sätt att få makt över varandra som ett "Samson option" typ?