2026-06-09, 00:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Du menar det du får lära dig i fakenewsmedier som aftonbladet,sexpressen,dn,tv4 och svt och sen tror att det var riktig kunskap och nyttigt att ta genmanipulerade mrna covid ickevaccin i ditt blod och att det är kunskap vad du får lära dig om ukrainakriget på dessa skitmedier.

Du är väl en av korkskallarna som fortfarande också tror att mobilstrålning och wifi inte är dåligt för hälsan.

Jo, jag är en av de där korkskallarna som enligt konspirationsteoretikerna skulle vara död inom tre månader då jag tog vaccinet.
Oj, jag lever fortfarande!
Dottern, som enligt "teorierna", skulle bli steril efter vaccinationerna har fått två friska barn efter sina sprutor.
Hur har det gått till?
Citera
2026-06-09, 00:36
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är ju liksom det som är själva grejen med konspirationsteoretikerna, att de inte tror på det som vi andra betraktar som kunskap.
Får vi lära oss att jorden är ett klot så tror de att den är platt...
Tja, beror ju på hur långt man vill dra det.
Vissa konspirationsteorier (de flesta egentligen) är trams.
Men att avfärda alla under samma paraply "konspirationsteorier" är dumt.
Flera konspirationsteorier har visat sig vara sanna genom historien, Mk ultra, Massövervakning som Edward Snowden (wikileaks) visade stämde, Epsteinfilerna, att cigaretter egentligen är skadliga, cloud seeding, mm.

Man ska aldrig tro att man vet allt, det är dumt.

Men man ska inte heller tro på allt, det är också dumt

Till TS så tror jag på att många av eliten torterar och våldtar barn. Varför? Ingen aning. Kanske är det ett bra sätt att få makt över varandra som ett "Samson option" typ?
Citera
2026-06-09, 01:12
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Mordet på Gustav III.

Men det är inte en tro, omständigheterna som föregick hans död är verifierade historiska fakta - en teori, med vetenskapligt korrekt användning av termen.
Senast redigerad av AbortRetryIgnore 2026-06-09 kl. 01:16.
Citera
2026-06-09, 01:35
Medlem
Här är min lista med påståenden som antingen är bekräftade fakta, underbyggda teorier eller legitima debattpositioner:

Banker skapar pengar ur luft via fractional reserve lending. Egna lärobocker och Bank of England bekräftade detta explicit 2014.

Epstein var inte ensam. Maxwell dömdes. Kundlistan existerar och skyddas aktivt. Att han "självmördade" i maxsäkerhetsanstalt med kamerabortfall och att vakterna sov är statistiskt absurt.

USA:s CIA genomförde dokumenterade statskupper (Iran 1953, Guatemala 1954, Chile 1973 för att nämna några). Ej teori.

PRISM/NSA-masssövervakning. Snowden. Dokumenterat.

Sverige är mer korrupt än rankingen säger. Transparency International mäter perceptions-korruption via enkäter. Strukturell korruption via revolving doors, upphandlingskareller, och partipolitisk klanturnering i statliga bolag fångas inte. Se Macchiarini, Transportstyrelsen, FRA-lagen, Kristerssons lägenhetsaffärer, Jas-försäljning, Bofors mfl.

Ukraina har ett dokumenterat naziproblem. Azov-bataljonen integrerades i nationalgarden. Bandera-kulten är statssanktionerad. BBC, Reuters och Vice dokumenterade detta 2014-2019 innan det blev politiskt obekvämt att rapportera.

Feminismens nettoeffekt är omtvistad. Familjesönderfall, pojkars skolresultat, manlig överdödlighet och självmordsstatistik är reella motposter som sällan vägs in i mainstreamanalysen.

Israel som "demokrati" är en halvsanning. Inom 67-gränserna, med reservationer. De ockuperade territorierna med två parallella rättssystem baserade på etnicitet kvalificerar sig enligt Amnesty, B'Tselem och Human Rights Watch som apartheid. Israels egna jurister debatterar detta.

Nordstream. USA:s inblandning är nu i praktiken bekräftad via Hersh och tyska utredningsfynd. Medietigandet efteråt är mer avslöjande än rapporten.

NATO-expansion som provocerande faktor ignorerades medvetet i västlig press trots att Kennan, Mearsheimer och CIA-veteraner varnade decennier i förväg.

Demografisk replacement i Europa är inte teori, det är statistik. Frågan är om det är policy eller konsekvens.

Covid-ursprung. FBI och DOE pekar på laboratorieläckage. WHO-utredningen blockerades aktivt av Kina med västs tysta medgivande.
Citera
2026-06-09, 02:24
Medlem
Projekt Skugga.
I teorin tror anhängarna att en hemlig grupp högt upp inom staten upptäckte att befolkningen blir mer lättstyrd när samhället upplever en ständig känsla av osäkerhet.
Citera
2026-06-09, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det är ju ingen konspiration, utan något man får lära sig under grundkursen i nationalekonomi.

Många avfärdar det som en konspiration.
Citera
2026-06-09, 03:12
Medlem
Den officiella versionen av vad som orsakade Estonia-katastrofen tror jag inte en sekund på.
Citera
2026-06-09, 05:19
Medlem
Svenska politiker skickar oss hellre in i tredje världskriget än att världen börjar gräva i vad vi är för land egentligen. Långsamt börjar fler och fler fatta att vi är Global deep state centre - agera utan att synas som Wallenbergarna kallar det. Varför tror ni regeringen vägrar att utreda Epsteins kopplingar till Sverige liksom 😅
Citera
2026-06-09, 05:30
Medlem
Att UFO i betydelsen flygande tefat, kraschade UFOs med utomjordingar o dylikt är sant. Men mycket av det döljs. Kanske av skäl att mänskligheten får svårt acceptera det man, inom mycket begränsade kretsar vet, och att man kan vara beredd att döda för att det inte ska komma ut. Min konspirationsteori får naturligtvis stöd genom att jag själv vid ung ålder hade en närkontakt med ett UFO , med en framdrivning som inte går förklara med den teknologi vi besitter. Tror jag sanningen kommer ut helt under min livstid? Förmodligen inte.
Citera
2026-06-09, 06:17
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det går inte att säga att man tror på en.

Det är själva grejen du kan tro på en teori och omgivningen säga att det du tror på är en konspirationsteori.
Citera
2026-06-09, 06:17
Medlem
Att Wallenberg styr Sverige
Citera
2026-06-09, 06:34
Medlem
bioaccs avatar
Att Epsteins genetiska experiment i New Mexico aldrig skrotades utan övertogs av en annan lirare i Argentina. Somliga gissar Peter Thiel, men det lär ju aldrig gå att bekräfta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in