2026-06-09, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det är ju inte det eftersom det är sant.

Men om du pratar med oinitierade så tycker dom att det låter så utomordentligt utomjordligt att det måste vara en konspirationsteori.

Aldrig hört någon säga att det är struntprat, men okej.
Citera
2026-06-09, 08:31
Medlem
AlanGarners avatar
Att 50% av världens samlade resurser ägs och kontrolleras av åtta män. De här männen är inte medlemmar av samma familj, bundna av någon hemlig blodsklubb, eller har ens samma etniska bakgrund. De styrs av att deras intressen är likriktade. De är i första hand intresserade av att bli ännu rikare och att kontrollera mer av världen.

De är inte medlemmar av någon specifik klubb, men medlemmar i världens mäktigaste klubbar, de flesta av klubbarna är helt informella: en lunch, en gemensam semesterresa, en golfrunda.

De ser ut som du och jag, de är av kött som du och jag, men de kontrollerar världen och de kontrollerar dig och mig. Och vi låter oss kontrolleras helt frivilligt.

De är offentliga personer, de gömmer sig mitt i offentligheten. Mycket bättre och enklare än att försöka gömma sig i hemlighet.
Citera
2026-06-09, 08:35
Medlem
Jag är 100% säker på att jorden är platt, har en isvägg som håller in haven och ett firmament.
Citera
2026-06-09, 08:36
Medlem
Den enda konspirationsteori jag möjligen är beredd att tro på till 100% är att konspirationsteorier i själva verket utgör ett långsiktigt psykologiskt forskningsprojekt vars enda syfte är att undersöka hur långt en människa kan avlägsna sig från verkligheten innan någon form av mental nödbroms aktiveras.

Projektet verkar i så fall vara briljant utformat. Först lanseras en teori om att fåglar är statliga spiondrönare. Därefter påstås månlandningarna ha spelats in i en studio. Sedan följer teorin att vacciner innehåller hemliga mikrochip som samtidigt orsakar autism, magnetism och möjligen dåligt väder. Och varje gång någon med självsäkerhet uttrycker att världens samlade forskarsamhälle i hemlighet styrs från en källare under en pizzeria, sitter forskarna bakom glasrutan och noterar med stigande förvåning hur många som inte bara tror på det, utan dessutom börjar föreläsa om ämnet på diskussionsforum som Flashback.
Citera
2026-06-09, 08:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Många konspirationer som jag är stark anhängare till har redan tagits upp. Plattjordsteorin är inte en av dem.

Så jag bidrar med något annat: Kriget mot droger startades för att hippiekulturen och det, vid den tidpunkten, utbredda bruket av vissa växter, svampar och andra psykedeliska substanser var det (kanske) största hotet mot krigsindustrin.

De flesta av alla droger öppnar människans sinne och med ett öppet sinne är våld och krig väldigt irrationellt. Utan folkets stöd kan man inte gå ut i krig på godtyckliga grunder.

Därför inleddes den kanske största propagandakampanjen i världens historia, och folk tror på samma propaganda än idag, 60 år senare.

Och läkemedelsindustrin
Citera
2026-06-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Och läkemedelsindustrin

Ja, det med. Men jag tror att syftet initialt var att minska antalet meningsmotståndare till krig och vapenindustrin.
Citera
2026-06-09, 08:47
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THECR1TIC
Foliehatt eller fakta? Vilken konspirationsteori tror du på?
Att bibeln inte bygger på faktiska händelser.

Ja, jag vet att jag upplevs som totalt galen nu, men jag tror att det är sagor.
Citera
2026-06-09, 08:55
Medlem
Att furstendömet Tartaria fanns på riktigt som täckte halva ryssland. Studera riktigt gamla kartor samt lyssna på Jon Levi på YT
Citera
2026-06-09, 09:09
Medlem
9/11
Citera
2026-06-09, 09:22
Medlem
Att USA ligger bakom mordet på Palme

Att man tagit fram ett effektivt läkemedel mot cancer men man går inte ut med det då företagen kommer förlora pengar.
Citera
2026-06-09, 09:28
Medlem
AlanGarners avatar
”Men är de 8 männen inte konkurrenter”, säger du då kanske.

Jo, absolut, men konkurrens har en helt annan betydelse för dem än för dig och mig. För dig och mig är det ”vinna eller försvinna”. För dem är konkurrens en story, ett verktyg, ett kraftfullt sätt att få ännu mer av vad de vill ha.

Konkurrens hjälper dem i själva verket att pressa löner, ansamla ännu mer kapital och makt (utan att ta från varandra, de tar istället från den mycket mer tillgängliga resursen som är de 50% de inte redan kontrollerar).

De vet att oavsett vem av dem som i slutändan vinner själva tävlingen så blir de alla vinnare i och med att de ansamlar så mycket resurser och kapital i själva tävlingen. De vinner alla av att tävla.

På det sättet är ju konspirationsteorier rätt löjliga. Ja världen styrs av en liten klubb av män. Varför då hitta på att det skulle vara en hemlig kabal av judar när de med verklig makt lever helt öppet och är helt öppna med vad de gör.

De älskar dock de här konspirationsteorierna, och de tillhandahåller plattformarna som gör att de kan spridas. De fungerar som ett kamouflage som gör folk upptagna med fantasier så att de här maktens män kan iscensätta sina planer helt öppet.

Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Att 50% av världens samlade resurser ägs och kontrolleras av åtta män. De här männen är inte medlemmar av samma familj, bundna av någon hemlig blodsklubb, eller har ens samma etniska bakgrund. De styrs av att deras intressen är likriktade. De är i första hand intresserade av att bli ännu rikare och att kontrollera mer av världen.

De är inte medlemmar av någon specifik klubb, men medlemmar i världens mäktigaste klubbar, de flesta av klubbarna är helt informella: en lunch, en gemensam semesterresa, en golfrunda.

De ser ut som du och jag, de är av kött som du och jag, men de kontrollerar världen och de kontrollerar dig och mig. Och vi låter oss kontrolleras helt frivilligt.

De är offentliga personer, de gömmer sig mitt i offentligheten. Mycket bättre och enklare än att försöka gömma sig i hemlighet.
Citera
2026-06-09, 09:31
Medlem
AlanGarners avatar
Att AGI och ASI kommer att helt kontrollera mänskligheten. Att de som utvecklar den här teknologin vet det men tror sig kunna kontrollera den kraften. Men att i slutändan, inom några få decennier, så kommer en ASI helt kontrollera världen, den kommer att vara så intelligent att den kommer manipulera och kontrollera de som tror sig kontrollera ASIn.

Den kommer att hjärntvätta och manipulera oss alla eftersom den kommer att vara så oerhört mycket mer intelligent än mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in