2026-06-09, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Så nu är det kvinnornas fel att vi har invandrare i Sverige!
Om du frågar så ja, kvinnor har stor del i varför det blivit som det blivit.
Citera
2026-06-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Blir det för lite folk är det bara att öka på invandringen, inte svårare än så. Nu slår säkert en del bakut, men ni får inte glömma bort att alla människor är lika värda.

Absolut! Den ständiga lösningen på Sveriges alla problem!
Vi har nu 180 utanförskapsområde pga detta, men lite svinn får man räkna med när man satsar på högoddsare.
Citera
2026-06-09, 07:36
Medlem
AlanGarners avatar
Att ha barn i västvärlden idag är helt enkelt en lyx som allt färre har råd med. Kostnaderna har skjutit i höjden till över två miljoner kronor per barn fram till 18 årsåldern. Samtidigt som barnbidraget ligger på samma nivå som 2018.

Trots vab och föräldraledighet så är de flesta föräldrar jag känner fullständigt sönderstressade. Vardagen är ett konstant springande och stress och kraven på arbetsplatsen är högre. Har man dessutom barn ovanpå arbetet så har man inget liv kvar, man är en slav.

När det dessutom har blivit socialt accepterat att vara singel och inte vilja ha barn - då är det konstigt att det inte är ännu färre som skaffar barn.
Citera
2026-06-09, 07:47
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag snackade nyligen med en kvinna som föddes i Sovjetunionen och hon sa att alla där som inte hade barn tvingades betala en extra skatt. Efter att ha funderat på det en kort stund så kom jag fram till att det låter faktiskt som en jävligt bra grej.

Sverige idag har rekordlågt barnafödande och kommer kollapsa pga det inom en inte alltför avlägsen framtid, men ingen regering verkar försöka göra någonting åt det överhuvudtaget. De ger ett barnbidrag på någon tusenlapp i månaden per unge, vilket självklart ingen modern ung svensk kvinna som vill resa och göra "karriär" bryr sig om.

Istället för att bara erbjuda en (väldigt) liten morot så borde staten även lägga på en piska på dem som inte skaffar barn. Tänk exempelvis om alla som inte har minst ett barn det år de fyller 25 skulle få betala en extra statlig skatt på 4% varje månad, som går till att betala ut en engångssumma på 100 000 kr till varje par/barn.

Tror ni inte att barnafödandet skulle öka märkbart då?

Både barnbidrag och bostadsbidrag till barnfamiljer blir ju i stort sett rabatt på skatten.

Varför ska barnlösa människor tvingas betala mer än de redan gör för andras ungar?
Citera
2026-06-09, 07:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Absolut! Den ständiga lösningen på Sveriges alla problem!
Vi har nu 180 utanförskapsområde pga detta, men lite svinn får man räkna med när man satsar på högoddsare.

Är väl inte helt otroligt att någon ekonom har suttit och räknat på vad det kostar att "driva upp" t.ex. hundratusen ungar inom landet vs. att låta hundratusen vuxna immigrera, och naturligtvis kommit fram till att det senare är mer lönsamt?
Citera
2026-06-09, 07:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Nej hon jag snackade med sa att de i Sovjetunionen som av medicinska skäl inte kunde få barn kunde lämna in intyg på det och slippa skatten, vilket låter rimligt. Det är dock en ganska liten andel av befolkningen i 25 års-åldern som inte kan det.

En kvinnas livmoder är offentlig egendom precis lika mycket som att min kropp är offentlig egendom att skicka ut i krig när så krävs, vilket staten alltid har tagit sig friheten att göra med sin manliga befolkning.

Med tanke på den samhällskollaps som i framtiden oundvikligen kommer ske när landets kvinnor skaffar under 2 barn var så ser jag därmed inga som helst problem med att bestraffa dem för det.

Vilka ska dessa kvinnor skaffa barn med?

Putin har jag avrättat alla tänkbara fäder.
Citera
2026-06-09, 08:01
Medlem
Ännu bättre ide är att införa krav på kvinnorna att de får inte studera på universitetet förrän de fått minst ett barn.
Vill de göra karriär sen inom staten eller kommun måste de ha minst tre barn om de vill komma uppåt.
Citera
2026-06-09, 08:04
Medlem
Citat:
Jag snackade nyligen med en kvinna som föddes i Sovjetunionen och hon sa att alla där som inte hade barn tvingades betala en extra skatt. Efter att ha funderat på det en kort stund så kom jag fram till att det låter faktiskt som en jävligt bra grej.

Sverige idag har rekordlågt barnafödande och kommer kollapsa pga det inom en inte alltför avlägsen framtid, men ingen regering verkar försöka göra någonting åt det överhuvudtaget. De ger ett barnbidrag på någon tusenlapp i månaden per unge, vilket självklart ingen modern ung svensk kvinna som vill resa och göra "karriär" bryr sig om.

Istället för att bara erbjuda en (väldigt) liten morot så borde staten även lägga på en piska på dem som inte skaffar barn. Tänk exempelvis om alla som inte har minst ett barn det år de fyller 25 skulle få betala en extra statlig skatt på 4% varje månad, som går till att betala ut en engångssumma på 100 000 kr till varje par/barn.

Vem vill skaffa barn i en krigshetsande övervakningsstat där bankerna tillåts tillämpa ockerräntor på lån?
Citera
2026-06-09, 08:09
Medlem
gregersnegrers avatar
Nigeria kommer snart att ha över en miljard invånare. De kan säkert avvara låt oss säga 35 miljoner nya svenskar till Sverige. Sverige kan bli en stormakt i Europa!
Citera
2026-06-09, 08:10
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:

Detta med att straffa folk som inte skaffar barn är helt fel väg att gå. Tänk de som inte kan få barn tex.

Nä, det är bättre att jobba med morötter och belöningar för de som skaffar barn. Positiv förstärkning helt enkelt.
Citera
2026-06-09, 08:15
Medlem
Brajias avatar
Arga incels kommer alltid uppnur mammas källare när det pratas invandring och kvinnor.
Citera
2026-06-09, 08:16
Medlem
Som någon berör i tråden har västvärlden utvecklats till ett slags slavsamhälle där allt handlar om att ständigt öka företagens vinster för att hålla vår låtsasekonomi igång.

Saker vi tidigare sett som naturliga rättigheter så som familj, elektricitet, vatten, ålderspension osv börjar numera anses som lyxvaror som måste finansieras av den enskilde.

Medborgare ses endast som konsumenter eller som värdeskapande arbetare.

Det systemet börjar krackelera nu.

Ödets ironi att kapitalismen har fungerat så väl att den äter upp sig själv då det pga det låga födelsetalen gör att det blir färre konsumenter dvs systemet med ständigt ökande vinster kommer obönhörligen att krascha.

Taktiken att med migration förflytta konsumenter/arbetare från uländer till Europa sk globalism blev spiken i kistan då det slet sönder det samhällskittet som gjorde att länder kunde vara samarbetande enheter som faktiskt kunde överkomma systemhotande hinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in