2026-06-09, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag tror att du antingen är dum eller djupt okunnig om hur sådan här saker fungerar. Kalla fakta blir kontakade av en person som kommer med ett tips och som lämnar över en omfattande dokumentation som styrker hennes påståenden. Jag är fullständigt övvertygad om att om du kan överlämna liknande uppgifter som du kan styrka så kommer såväl SR SvT DN expressen aftonbladet att gå vidare med dina uppgifter och om dom anser att dina påståenden håller så kommer dom att publicera.

Som du kanske märktså har såbäl Kristersson som Vänsterpartiet utsatts för granskningar de senaste dagarna Så ta av dig offerkoftan .
Men kan du inte berätta lite konkret vad de "sju resor värre sakerna hos de sju övriga partierna " handlar om

Du glömde att kvinnan som lämnade över denna omfattande dokumentation har förskingrat 400 000 kr av SD:s pengar. Hennes förtroende är noll.

Ja hur ska vi kunna peka på avslöjanden av andra partier när inte alla granskas, hur hårt granskas public service favoritparti MP? Det vi ser nu är ett försök att påverka valet som vanligt.
Citera
2026-06-09, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Så att medvetet skattefuska är mindre allvarligt än att vifta med en fana. Menar du på fullt allvar att man inte kan kräva en rimlig vandel av ledande SD företrädare

Det är mycket allvarligare att stöda Hamas än att betala för lite skatt ja. Folkvalda politiker som stöder terrororganisationer är ett hot mot Sverige.
Du verkar ha problem med logik och att kunna sätta saker och ting i ett perspektiv.
Pengar väger lätt när vi infiltreras av islamister.
Men jag förstår att vänstern väljer islamisterna ni lär er aldrig.
Citera
2026-06-09, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?
Det enda vi vet med säkerhet är att Magda blev påkommen med svart städerska. Vi vet även att media ALLTID GLÖMMER att göra denna relevanta jämförelse när frågan om politiska brott kommer upp på bordet.
Citera
2026-06-09, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Oj vad spännande det såg ut i denna diskussion särskilt på hela första sidan som ju får flest visningar, jag tror precis samtliga skriver om sitt avsky för SD och hur dåliga dom är.

Samordnat eller ej, lite ensidigt kan tyckas.

Knäcket i frågan enligt mig efter att kollat upp lite..
Det är företagets egna vinstmedel som används. Det är inte statliga skattepengar (såvida bolaget inte lever på offentliga upphandlingar eller bidrag).

Vi lever och verkar i Sverige där smått mygel i precis den form som avhandlas är vår nationalsport.

I tre delar ska alltså Jimmie fester avhandlas och dras i långbänk. Om det inte är droger och dvärgar på dessa fester är det rätt undermåligt och medelmåttigt, är det inte det?

Jag är inte förvånad detta är ett beställningsjobb för att underminera SD inför valet, det är samma visa varje val.

Tyvär så är många så korkade att dom röstar på vänstern som kommer ge oss högre elpriser, dyrare mat samt högre priser på drivmedel och ett sämre land att leva i. Mer invandring och mer problem.
Citera
2026-06-09, 05:47
Medlem
Här förekommer uppenbarligen bristande vandel, kan man utvisa partiet?
Citera
2026-06-09, 05:54
Medlem
GertBennys avatar
Detta är inget unikt för någon politiker, oavsett partitillhörighet. När ska folk fatta att politiker till 90 procent är politiker av rent och skärt egenintresse? De skiter i väljarna. De vill ha status, pengar och makt.
Citera
2026-06-09, 06:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du har uppenbarligen helt missat att vi har en representativ demokrati.

Representanterna är såklart viktiga i en representativ demokrati. Annars får man kanske poliser som visar sig vara knarkare och som då blir politisk vilde och gör så att hela omröstningen vinns av oppositionen. Sånt kan ju hända. Därför är det viktigt med saker som att man lever som man lär.

Förutsatt att det du säger stämmer, så finns ju i princip inget parti att rösta på.

Uffe har roffat åt sig lägenheter han inte var berättigad till, Magda har haft svart städhjälp och därmed undanhållit skatteintäkter, Jimmie har haft fyllefester med tveksam utgiftsredovisning, Nooshi har hela plutoner av islamister på förtroendeposter, o.s.v. o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tja du, nog vill jag åtminstone veta vilken bakgrund en politiker har innan jag lägger min röst. Nåja, du kanske har andra preferenser och på den punkten skiljer vi oss åt.

Det tror jag inte intresserar dig tillnärmelsevis så mycket som du påstår, förutsatt att den politik den aktuella politikern bedriver överensstämmer med dina värderingar.

Precis som jag varit inne på i hela den här diskussionen.
Citera
2026-06-09, 06:10
Medlem
bioaccs avatar
Skattefifflandet var ju Moderaternas specialitet, så det förvånar mig knappast att de takterna har smittat av sig på de moraliska förebilderna inom SD.

Kristersson är alltjämt en befläckad skitmänniska, och det vore naturligtvis klokt av ointelligenta samarbetspartners som SD att lämna honom och hans skattesmitarparti i fred. Men det är väl som tidigare: fina kontaktnät och drömmar om konton i skatteparadis som hägrar mest. Sverige och svenskarna är blott en avlägsen eftertanke för högern idag. Tragiskt.
Citera
2026-06-09, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Här förekommer uppenbarligen bristande vandel, kan man utvisa partiet?
"Vandel" har blivit kritiserat ord för att vara alltför odefinierat. Men det är Jimmie et al som infört det, så bara man kommer upp i Jimmies nivå så borde det vara OK.

Vilket alltså tydligen inte borde vara så svårt.
Citera
2026-06-09, 06:15
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?
Det verkar gå ett drev mot SD!
Den som är utan skuld kastar första stenen!
Citera
2026-06-09, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Skattefifflandet var ju Moderaternas specialitet, så det förvånar mig knappast att de takterna har smittat av sig på de moraliska förebilderna inom SD.

Kristersson är alltjämt en befläckad skitmänniska, och det vore naturligtvis klokt av ointelligenta samarbetspartners som SD att lämna honom och hans skattesmitarparti i fred. Men det är väl som tidigare: fina kontaktnät och drömmar om konton i skatteparadis som hägrar mest. Sverige och svenskarna är blott en avlägsen eftertanke för högern idag. Tragiskt.
Japp. De flesta är nog av uppfattningen att den evigt smilande Uffe är ett sänke för M och Tidö.
Citera
2026-06-09, 06:18
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är mycket allvarligare att stöda Hamas än att betala för lite skatt ja.

Om "fel åsikter" är värre än kriminalitet så förstår jag inte vad du gör i ett land med åsiktsfrihet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in