2026-06-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Som sagt - det finns andra bilder. Gott om dem dessutom.
Jag tänker dock inte riskera något genom att visa dem. Även fast jag förmodligen har alla - och att de tyvärr finns "därute".
Den aktuella bilden är dock inte "otäck" på annat vis än att modern använder sitt barn för att försöka visa hur progressiv hon är.
Men inte så progressiv att hon tar med barnen på nattklubb, den är svårslagen.

Du ska nog inte ha kvar dina bilder på nakna barn. Det är olagligt i Sverige - samt även i England. Instagram tillåter för övrigt inte heller nakenbilder, vare sig på barn eller vuxna.
Citera
2026-06-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vill du ägna dig åt dina fantasier så står det dig fritt. I dina tankar är allt givetvis möjligt. Men i verkligheten så fick polisen ägna sin tid till handräckning för att Ciara och barnen skulle få åka hem till London.

Stockholms Tingsrätt:

Som alltid förstår du ingenting. Jag pratade om en hypotetisk situation som skulle kunna hända före en rättegång. Du borde gå och lägga dig.
Citera
2026-06-09, 00:57
Medlem
Är det förresten någon som har koll på om Månz går naken på ägorna utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund? Han har ju flerfaldiga gånger visat sin egen liberala syn på nakenhet i det offentliga rummet.
Citera
2026-06-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag blir snurrig. Tänker du att om Ciara vaknade upp en dag och ville ta med pojkarna till Storbritannien (vilket hon ville) så var det bara för henne att boka en flygbiljett?
Vad tänker du kring det faktum att de (med hennes medgivande) var skrivna i Sverige?
Att de gick i skola i Sverige? Inget man behöver bry sig om, eller?
Varför får just hon stå över dessa lagar? För att deras far var MZ? Förklara gärna!
Du får läsa domen från Stockholms Tingsrätt, den förklarar allt på ett pedagogiskt sätt. Domen fastställdes som bekant även i övre instanser.
Citera
2026-06-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Som alltid förstår du ingenting. Jag pratade om en hypotetisk situation som skulle kunna hända före en rättegång. Du borde gå och lägga dig.
Jag pratar om något som faktiskt har hänt. Du får ägna dig åt hypotetiska situationer på egen hand, då kan du hitta på egna lagar.
Citera
2026-06-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nej, det är inte min tolkning, eftersom den normala definitionen - som du kan läsa i mitt förra inlägg - handlar om frånvaron av kläder. Med ditt resonemang är jag inte naken just nu eftersom jag har datorn i knät. Jag ska säga det nästa gång jag blir utkastad från stadsbiblioteket.
Du får skyla dig med en filt så ser ingen att du är naken. Det är säkert, det är så det fungerar!
Citera
2026-06-09, 01:07
Medlem
Citat:
Jag pratar om något som faktiskt har hänt. Du får ägna dig åt hypotetiska situationer på egen hand, då kan du hitta på egna lagar.

Efter allt som hände är jag verkligen ledsen att MZ inte gjorde som jag skrev....Jag tror att CJs selfies från fängelset skulle vara riktigt intressanta...utan smink, filter, fillers....
Citera
2026-06-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Nej, vi bor inte i Nordkorea, men vi bor i en rättsstat med stenhård lagstiftning kring både skolplikt och gemensam vårdnad. Man får absolut inte flytta barn utomlands "fritt" eller hux flux. Vid gemensam vårdnad krävs BÅDA föräldrarnas godkännande för att flytta barn över landsgränser. Att ta barnen och flytta utan den andres samtycke är ett lagbrott som kallas egenmäktighet med barn.

Dessutom sätter den svenska skollagen stopp, du kan inte bara plocka ett skolpliktigt barn ur skolan och dra utomlands utan godkänd ledighet, då riskerar föräldern tunga vitesböter från kommunen. Så ja, MZ hade full laglig rätt att sätta ner foten kring barnens pass och hemvist.

En fråga bara om en pappa från ett annat land Europeiskt eller utom Europa helt plötsligt från ena dagen till den andra bestämde sig för att ta barnen till sitt hemland utan den ev. svenska mammans medgivande, hade det varit lika okej för dig att dra upp barnen från ordnade förhållanden till ett kaos?

Eller är det bara i MZ fall du tycker det är rätt?
Man får absolut flytta med sina barn. I det aktuella fallet så hjälpte myndigheterna till med en flytt av barnen till England mot den ena vårdnadshavarens vilja. Både domstolar och polis bistod med flytten precis under de förutsättningar som du hävdar skulle vara ett hinder. Skollagen diskuterades inte ens under förhandlingarna, den var helt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2026-06-09, 01:14
Medlem
Citat:
Man är fortfarande inte naken om man har dolt sin kropp på annat sätt. Sen kan du ägna dig åt hårklyverier hur mycket du vill. För med din tolkning så är alla fotografier på människor nakenbilder eftersom de är nakna under kläderna. Jag tror att du egentligen fattar konceptet.

Så här står det mycket bra skrivet på ECPAT sida

https://ecpat.se/vuxenstod/artiklar/far-jag-dela-bilder-pa-mitt-barn/

Tänk efter före. Är barnet väldigt litet är en bra tumregel att bara lägga ut bilder som du hade varit bekväm med att publicera på dig själv. Fundera på om det går att berätta om er härliga dag på stranden utan en avklädd bild på ditt barn. Känner du dig osäker på om ditt barn skulle kunna bli ledset eller känna sig bortgjord av bilden, antingen nu eller i framtiden? Avstå i så fall.

Ditt barn lär sig av hur du gör. Om du lägger ut avklädda, pinsamma eller utlämnande bilder på ditt barn utan att kolla med barnet om det känns okej, hur ska ditt barn förstå att hen inte får göra detsamma med klasskamrater och vänner? Barn kan råka begå brott när de bara härmar hur vuxna gör.

Så frågan är skulle Ciara känna sig bekväm att ligga med rumpan bar inför sina 100 000 följare och en hel del andra?
Citera
2026-06-09, 01:20
Medlem
Citat:
Barnens hemvist har hela tiden varit i London.
Ja, hur tingsrätten resonerar håller jag inte med om.
De flyttade hit med förutsättningen att slå ner bopålarna här.
Byggde till huset för att CJ skulle få en "studio och en ateljé " samt en egen lägenhet till deras barnflicka, för en massa kosing.
Det gör man inte för en tillfällig vistelse i ett annat land.

Tyvärr är smakproven från deras nedlagda realitysåpa borttaget. Där de pratade om framtiden tillsammans på vingården och CJ blabbade om att det var hennes tur nu att pendla till uk och hur mycket bättre skolorna var i Sverige än UK. Det är en lögnaktig efterhandskonstruktion av CJ att de bara var här tillfälligt. Tyckte hon att det var bra då att skola in barnen i svensk skola helt i onödan? Och bygga ut hela huset när hon kunde målat sin hötorgskonst lika gärna vid köksbordet. För en visit i Sverige?

Jag går inte på det iallafall.
Sedan förstår jag att rätten väger in deras storebror i UK i familjesituationen men det är väl allt.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-09 kl. 01:23.
Citera
2026-06-09, 01:21
Medlem
1754s avatar
Nu när han har börjat uppträda igen. Är han knarkpåverkad under sina uppträdanden?
Citera
2026-06-09, 01:22
Medlem
Låt oss börja dagen med ett fint foto på far och söner

https://www.sydsvenskan.se/skane/mans-zelmerlows-stora-comeback-med-sonerna-pa-pepes-bodega/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in