Hej hopp!
Jag personligen tycker att det blivit vanligare senare åren att man ser invandrare tillsammans med husdjur.
Så jag undrar vad ni här på forumet har för faktiska erfarenheter av invandrare som har husdjur?
Initialt kan man ju tycka att det är jättebra att invandrare skaffar husdjur, vilket är en stapelvara i Svensk kultur och barnuppfostran. Men risken är ju att invandrarna inte fattar vilket ansvar det är att ha ett husdjur, och att uppfödare säljer husdjur till olämpliga familjer.
Ett husdjur är ju en familjemedlem och en kamrat i 10-15 år, INTE en leksak som man slänger till otvättade DAMP-ungar!
Så, vad är era erfarenheter av invandrares förhållande till sina husdjur?