2026-06-08, 22:25
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Alla feta skyller alltid på allt annat än sin oförmåga att äta bra och i lagom mängd. Det ska alltid vara något annat som låg ämnesomsättning eller någon obskyr diagnos.

Här i tråden har vi t o m sett dem begära bidrag för att de är feta? Nej samhället kommer nog att hårdna vad gäller dessa framrullande fetton till slöfockar.
Citera
2026-06-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Det borde ju göra under för folkhälsan?! Kan man medicinera något som vi har svårt att lösa på annat vis är det väl kanon? Det känns som man måste vara konservativ i klass med böghatande tungotalarkyrkor för att vara emot. Vi behöver dock inte vänta så länge innan just den konservativa gruppen dyker upp med påståenden om att Gud skapat just oss som vi är. Älska dig själv som du är och du duger. Detta är sant men Gud begriper dig inte på problemet med att vara stor och problemen det medför. Tack för bra vetenskap!!!

Frosseri är väl en utav dödssynderna, budskapet från the Almighty, av den anledningen, inget jag tror att det är menat att människan ska hålla på med.

Kroppen är Templet.
Citera
2026-06-08, 22:29
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
¨
Du och galenpannan får starta Fettskattpartiet. Det kommer gå jättebra!

Nej det tror jag inte kommer behövas, jag tror det är på gång inom en snar framtid.

Läser du i tråden märker du nog att framrullande fetton är tämligen illa omtyckta av de flesta.

Samhället går mot bistrare tider och då kommer man inte att se på framrullande paddor med samma tolerans som hittills utan det kommer nog bli straffskatt på vart överviktigt kilo som sagt.
Citera
2026-06-08, 22:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Det här är, på riktigt, en fråga som håller mig vaken om nätterna. Vissa nätter i alla fall.

I USA borde det vara otroligt tydligt; tvärtom är du jävligt udda och konstig om du är vältränad och smal, särskilt upp i åldrarna. Sjuklig fetma är ju vardagsmat där.

Vad tror ni om min teori?

Dom flesta amerikaner är inte speciellt feta. Negertanterna är väl värst, där har nog +50% olika grad av obesitas, tätt följd av hispanics. Bland vita medelklass och asiater ser det annorlunda ut, dom ser ungefär ut som oss. Några överviktiga, men dom flesta normalviktiga eller halvpluffsiga.
Citera
2026-06-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du inser kanske inte att de nya medicinerna kommer med rätt stora risker, då de inte bara minskar din hunger?

Du kommer oxå tappa muskler under tiden, och därmed så kommer din kropp att gå från övervikt till föråldrad.

Att man ö.h.t får ta den här sortens medicin utan att samtidigt äta massor med protein och träna regelbundet, är ett jävla mirakel.

Man kan ju fråga sig om övervikten eller avsaknaden av muskelmassa är farligast i längden?

Känns oerhört riskabelt att experimentera med dessa obesitas läkemedel, ozempic face är ju också ett etablerat begrepp för ett annat problem som uppstår vid användning av dessa läkemedel.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2026-06-08 kl. 22:36.
Citera
2026-06-08, 22:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nej det tror jag inte kommer behövas, jag tror det är på gång inom en snar framtid.

Läser du i tråden märker du nog att framrullande fetton är tämligen illa omtyckta av de flesta.

Samhället går mot bistrare tider och då kommer man inte att se på framrullande paddor med samma tolerans som hittills utan det kommer nog bli straffskatt på vart överviktigt kilo som sagt.

Är mycket medveten om att vi framrullande fetton är föremål för ifrågasättande, varje dag.

Men din idol, Hermann Göring, var ju dubbelt smällfet.

Han lyckades dock abrakadabra bort en hel del under sin fångenskap.

Kanske borde det finnas en månads avvänjning och strikt regim, precis som alkoholister har det.

Vad tror du om en sådan lösning?
Citera
2026-06-08, 22:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Känns oerhört riskabelt att experimentera med dessa obesitas läkemedel, ozempic face är ju också ett etablerat begrepp för ett annat problem som uppstår vid användning av dessa läkemedel.

Men "ozempic dick" är inte fy skam?
Citera
2026-06-08, 22:40
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dom flesta amerikaner är inte speciellt feta. Negertanterna är väl värst, där har nog +50% olika grad av obesitas, tätt följd av hispanics. Bland vita medelklass och asiater ser det annorlunda ut, dom ser ungefär ut som oss. Några överviktiga, men dom flesta normalviktiga eller halvpluffsiga.
Ungefär som oss? Siffrorna jag hittade var att 70-73% av vita, vuxna amerikaner som tillhör medeklass eller högre är överviktiga eller obesa. 37-39% obesa, 8-10% morbid obesity, BMI över 40.

Det är ju för fan tre av fyra! Vet inte om du bor i någon norrbottnisk byhåla, men där jag bor är det faktiskt inte så illa. Ännu.
Senast redigerad av trewq 2026-06-08 kl. 22:48.
Citera
2026-06-08, 22:43
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är mycket medveten om att vi framrullande fetton är föremål för ifrågasättande, varje dag.

Men din idol, Hermann Göring, var ju dubbelt smällfet.

Han lyckades dock abrakadabra bort en hel del under sin fångenskap.

Kanske borde det finnas en månads avvänjning och strikt regim, precis som alkoholister har det.

Vad tror du om en sådan lösning?

Göring blev överviktig pga morfinmissbruk pga en krigsskada. Tämligen långt ifrån att vara en framrullande östrogenfylld vapenvägrande rulltårta.

Nej Göring var en krigshjälte och ett undantag, som jag tror de flesta var beredda att ställa upp på. Framrullande fetton som begär bidrag av samhället tror jag det kommer att bli tuffare för inom en snar framtid. Varför tar de inte medicinen som nu finns och bara liksom slutar upp med att vara feta?
Citera
2026-06-08, 22:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Göring blev överviktig pga morfinmissbruk pga en krigsskada. Tämligen långt ifrån att vara en framrullande östrogenfylld vapenvägrande rulltårta.

Nej Göring var en krigshjälte och ett undantag, som jag tror de flesta var beredda att ställ upp på. Framrullande fetton som begär bidrag av samhället tror jag det kommer att bli tuffare för inom en snar framtid. Varför tar de inte medicinen som nu finns och bara liksom slutar upp med att vara feta?

Medicinen tar bort en del av aptiten, men det är fortfarande mycket jobb som ska göras.

En skada ja. Många kan bli feta för att de inte fick hjälp med skador, stress och annat.

Kunde samhället träffa bättre där?
Citera
2026-06-08, 22:47
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ungefär som oss? Siffrorna jag hittade var att 70-73% av vita, vuxna amerikaner som tillhör medeklass eller högre är överviktiga eller obesa. Det är ju för fan tre av fyra! Vet inte om du bor i någon norrbottnisk byhåla, men där jag bor är det faktiskt inte så illa. Ännu.

Jag har inte tittat på statistik utan bara egna observationer efter ha varit ett flertal gånger. Det är möjligt att det ser olika ut på olika ställen, men att svarta är klart mer överviktiga än vita och gula är lätt att se när man är där. Framförallt kärringarna. Väldigt få negresser ser ut som Beyonce i kroppen.
Citera
2026-06-08, 22:51
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag har inte tittat på statistik utan bara egna observationer efter ha varit ett flertal gånger. Det är möjligt att det ser olika ut på olika ställen, men att svarta är klart mer överviktiga än vita och gula är lätt att se när man är där. Framförallt kärringarna. Väldigt få negresser ser ut som Beyonce i kroppen.
Är inte den där Beyonce bra knubbig också, förlåt, det kallas väl "kurvig" på nutidssvenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in