Citat:
Ursprungligen postat av
Starberries
Det där med plasten är nog väldigt individuellt, en smaksak.
Jag har bara en enda Hitchcock-film, I sista minuten (North by Northwest). Har sett desto fler, och några vill jag ha i min ägo. Är själv lite kluven att välja mellan att köpa fristående filmer eller någon sorts box. Mitt generella problem med boxar är att jag kanske inte vill ha samtliga filmer i samlingen. Men det kan samtidigt spara plats, jämfört med att köpa samtliga filmer fristående. Jag kommer nog köpa några fristående Hitchcock-filmer ändå.
Okej, tack.
North By Northwest var just en av filmerna jag hade som fristående, men som också följde med i boxen (den andra filmen var
To Catch A Thief). Men jag jämförde bilden på box-versionen av filmen och bilden på den fristående utgåvan - och bilden var aningen bättre på den fristående utgåvan, och dessutom gillar jag omslaget både på den och
To Catch A Thief, så jag fick svårt att göra mig av med dem ändå kände jag
De får vara kvar tills vidare ändå, men jag slapp ju de andra två mindre boxarna i och med detta köp iaf
Citat:
Ursprungligen postat av
Sluutenbergen
Vad tycker ni om Kvarnvideos information på vissa 4K-filmer. Det står ofta på importfilmer "(ej svensk text) (4K Ultra HD + Blu-ray)", vilket är bra och informativt.På blurays som inte kan spelas av gemene svenska filmnjutares spelare står det "(ej svensk text) (Blu-ray) (OBS! Region A)", vilket också är bra. Problemet är filmer där det är två skivor i olika format, där 4K är regionsfri men där blurayskivan är region A. och här står (4K Ultra HD + Blu-ray) utan någon hänvisning till att om man inte är noggrann kan man stoppa i en bluray-skiva väl hemma och bli väldigt besviken. Buyer beware?
Jag kanske svär i kyrkan, men jag kollar ju film på datorn, så regionskoder påverkar mig inte. Därmed är inte detta något jag reflekterat över riktigt. Men visst kan jag hålla med dig i sak, att det är synd om det inte står utskrivet ordentligt.
Jag gillar Kvarnvideo väldigt mycket och vill gärna stötta dem, men jag har också upplevt lite problem ett par gånger.
Det var en utgåva där det stod (Blu-Ray + DVD), men när jag fick hem den så var det ingen DVD, utan bara bluray.
Nu är det inget problem för mig då jag har bluray-spelare, men jag skrev ändå till dom om detta missöde och svaret jag fick var lite oprofessionellt och inte vidare ansvarsfullt kan jag tycka.
Dom svarade att dom fick EAN-koderna direkt från bolaget de beställde ifrån och därför var det inte på Kvarnvideos ansvar att de marknadsfört varan fel.
Jag betalade ändå en viss summa i tron om att jag skulle få både bluray+DVD, men nu fick jag bara den ena. Och jag tycker det var dåligt att de inte erbjöd någon form av kompensation, och samtidigt sköt ifrån sig ansvaret. Det var ändå dom som sålde varan till mig. Utan istället erbjöd dom att jag kunde ångra mitt köp, men då måste ju produkten vara inplastad och jag får betala frakten... jag tycker det där var rätt dåligt skött.
Som sagt, jag gillar Kvarnvideo väldigt mycket och vill egentligen inte tala negativt om dem, men de är inte särskilt service minded om det blir problem har jag upplevt. Jag kunde åtminstone fått någon slags rabatt på framtida köp som plåster på såren. Jag har ändå sponsrat dom med
rätt många tusen genom åren.
Så med det sagt kan det vara värt att kolla upp informationen om filmutgåvorna via externa källor en extra gång innan man lägger beställning därifrån. Men jag tycker väl ändå de oftast brukar vara bra på att uppge rätt information när man väl klickar sig in på en film