2026-06-08, 12:33
Medlem
Riksreptilens avatar
Det partiet hade nog lite begränsat med folk att ta in som konsulter så den nu bedrägeriåtalade kvinnan som verkar vara TV4s huvudkälla till del P1 av sitt grävprogram känns som ett vittne som kan ifrågasättas ställvis.
Citera
2026-06-08, 12:34
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som någon beskrev det, valetkampen kommer vara mellan media och Tidö (inte vänstern)
Har någon begått brottslig handling - polisanmäl. Nu kommer Tv-nyheter ha med detta till förbannelse (det blir nog att hoppa över Tv-nyheter fram till valet). Koka soppa på en spik, är ett lämpligt uttryck för detta.
Citera
2026-06-08, 12:37
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Andra, icke-sionistiska nationalistpartier kommer att ta över rodret så småningom.

Jimmie kan komma och sjunga snapsvisor med mig på bänken sen, där vi sitter och skålar för Svea rikes väl.

Är det här seriöst hur folk ser på det? Ni får äntligen se exakt vad populistpartier såsom SD är och uppföljningen blir: Jag ska fortsätta rösta på liknande partier tills jag får det jag vill?
Citera
2026-06-08, 12:40
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jsg vet. Det är motvilligt jag röstar. Jag har röstat på SD i de senaste 3 valen.

Funderar helt ärligt på att köra en på AFS i år. Regeringen med SD kommer ju ändå torska detta valet så det är skitsaksamma...

Jag välkomnar dessa drev mot SD (så att alla får reda på att partiet har pedofiler, sionister, skattefifflare) då det garanterat kommer innebära att vissa söker sig till ett parti som AFS istället.

SD kunde ha blivit något bra men idag är det ett själlöst parti som förstör landet.
Citera
2026-06-08, 12:46
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vet ej. Jag är kluven. Inte bestämt mig.

Sen kommer inte jag vara kvar här längre under nästa mandatperiod. Jag drar från Sverige.
Eller så slutar du röstar och därmed slipper legitimera teatret som kallas ”liberal demokrati”. Din röst på SD eller AfS kommer aldrig påverka något ändå. Det är helt andra makter som styr.
Citera
2026-06-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Jag välkomnar dessa drev mot SD (så att alla får reda på att partiet har pedofiler, sionister, skattefifflare) då det garanterat kommer innebära att vissa söker sig till ett parti som AFS istället.

SD kunde ha blivit något bra men idag är det ett själlöst parti som förstör landet.
Så då ska man istället rösta på ännu en korrupt partiledare som inte ens bor i Sverige?

Inse någon jävla gång att en papperslapp var fjärde år aldrig kommer ändra på något.
Citera
2026-06-08, 12:57
Medlem
Skattefiffel är en moralisk obligation när man bor i sossesverige. Inga problem med det.
Citera
2026-06-08, 13:00
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Så då ska man istället rösta på ännu en korrupt partiledare som inte ens bor i Sverige?

Inse någon jävla gång att en papperslapp var fjärde år aldrig kommer ändra på något.

Håller med dig till viss del, men jag tror ändå att det för många personer kan vara en del av uppvaknandet, att först söka sig till ett parti som AFS.
Citera
2026-06-08, 13:03
Medlem
Syrons avatar
Citat:

Alla som kan sin historia visste att SD skulle bli exakt det du ser nu. Ett parti med nassepopulister blir ALLTID ett parti som kommer vara fyllt till bredden med korruption, kriminalitet och vanstyre, oberoende om de närmar sig makten eller inte.
Citera
2026-06-08, 13:05
Medlem
Citat:
Håller med dig till viss del, men jag tror ändå att det för många personer kan vara en del av uppvaknandet, att först söka sig till ett parti som AFS.
Kanske. Men jag tror knappast dom ens når 1 procent. Tror till och med gustav gett upp hoppet innerst inne. Så då rider han istället på vågen. Det finns en anledning till att i stort sett alla gamla profiler från AfS försvunnit.
Citera
2026-06-08, 13:05
Medlem
Nu väntar vi bara på likadan hårdgranskning av övriga partier, i riksmedia, inför valet. Hela MSM har rotat rejält inför stundande val, dock bara rörande SD. V's terrorist gäng är ett undantag som Exp. rotade fram. Min åsikt är att man kan hitta sju resor värre saker hos övriga 7 partier om man lägger manken till, det kommer dock inte hända.

SD2026
Citera
2026-06-08, 13:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Nej min vän, så menar jag inte. Att låtsas att inte förstå är en del i samma narrativ som jag hänvisade till.

När man i en tråd upptäcker 5-10 “olika” personer som tycker lika och hejar på varandra så begriper alla att det är en gemensam aktion. Alla gissar på Sveavägen 68, men lika ofta är det ett bidragsgäng hos V som har alldeles för myckt tid över.

Det är väl det vanliga mönstret, när jimmyfanboys rycker ut och kritiserar genomsnittlig sosse eller folkpartist som gjort bort sig. Då är det full fart på trollarmén. Likaså att ni alltid tar på er offerkoftan och låter som Trump, alla andra är dumma och ljuger.

Menar du att det är rimligt det som framkommer i granskningen. Är det ok att ljuga för att undgå skattekonsekvenser eller tyder det på bristande vandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in