2026-06-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Så du tänkte maximera den rödgröna skadan genom att se till att de får ännu fler mandat att fördela?

Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Har någon begått brottslig handling - polisanmäl. Nu kommer Tv-nyheter ha med detta till förbannelse (det blir nog att hoppa över Tv-nyheter fram till valet). Koka soppa på en spik, är ett lämpligt uttryck för detta.
Soppa på en spik vore ok. Men nu handlar det om att ta sig många järn i tvivelaktigt sällskap och med skattefiffel. Tvivelaktig vandel. Vill du ha det så?
Citera
2026-06-08, 13:13
Medlem
picapicans avatar
Är det polisanmält? Detta ser inte bra ut.
Citera
2026-06-08, 13:14
Medlem
Blir intressant att se taktiken att krishantera det här.
Än så länge verkar de vara locket på från Sverigedemokraterna.

Tv4 så sparar nog på godsakerna till senare avsnitten.
Första avsnittet är nog bara en aptitretare.
Citera
2026-06-08, 13:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det rör sig alltså om att folk inte blivit förmånsbeskattade för festerna...
Ja, man tycks medvetet och med uppsåt ha fifflat med skatt och bokföring:
- deltagarnas inkomstskatt
- arbetsgivaravgifter beräknade på den undanhållna ersättningen.
- osanna uppgifter i bokföringen.

Det skulle då kunna vara frågan om skattebrott och bokföringsbrott, och dessa ses som ekobrott.

Sen så har vi ju det där med vandel …
Citera
2026-06-08, 13:20
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Nu väntar vi bara på likadan hårdgranskning av övriga partier, i riksmedia, inför valet. Hela MSM har rotat rejält inför stundande val, dock bara rörande SD. V's terrorist gäng är ett undantag som Exp. rotade fram. Min åsikt är att man kan hitta sju resor värre saker hos övriga 7 partier om man lägger manken till, det kommer dock inte hända.

SD2026

Jag tror att du antingen är dum eller djupt okunnig om hur sådan här saker fungerar. Kalla fakta blir kontakade av en person som kommer med ett tips och som lämnar över en omfattande dokumentation som styrker hennes påståenden. Jag är fullständigt övvertygad om att om du kan överlämna liknande uppgifter som du kan styrka så kommer såväl SR SvT DN expressen aftonbladet att gå vidare med dina uppgifter och om dom anser att dina påståenden håller så kommer dom att publicera.

Som du kanske märktså har såbäl Kristersson som Vänsterpartiet utsatts för granskningar de senaste dagarna Så ta av dig offerkoftan .
Men kan du inte berätta lite konkret vad de "sju resor värre sakerna hos de sju övriga partierna " handlar om
Citera
2026-06-08, 13:20
Medlem
Duvlorts avatar
Hade det inte varit TV4 som låg bakom granskningen skulle jag inte tvivla på sanningshalten i reportaget men sen deras "ljudteknikerskandal" så undrar man.

Så mycket märkliga påståenden av Carola, samt att hon ligger i konflikt redan med partiet?
Hon "hittade" på själv vilka som var på festerna, ca 3-4 stycken fester blev det. Med Jimmies "rockers-kompisar", varför skulle man skriva "fyllefest"?
Konsult för att fixa fester?
Så mycket frågor...
Citera
2026-06-08, 13:21
Medlem
Samma sak med republikanska partiet i USA under Trump och andra populistiska politiska rörelser, oavsett färg: de lockar väljare med politikerförakt och låg misstro till andra människor samtidigt som de ironiskt nog själva uppvisar det största föraktet för sina egna väljare.
Citera
2026-06-08, 13:22
Medlem
Tuors avatar
Nu vet vi inte hur trovärdig den där kvinnan är men den som fortfarande tror att SD är riktiga nationalister som värnar om etniska svenskar har tokfel.

Så fort SD kom in i riksdagen så blev de en del av det konstant festande, korrupta och juderövslickande klägget som nu kallas 8-klövern.
Citera
2026-06-08, 13:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ja, man tycks medvetet och med uppsåt ha fifflat med skatt och bokföring:
- deltagarnas inkomstskatt
- arbetsgivaravgifter beräknade på den undanhållna ersättningen.
- osanna uppgifter i bokföringen.

Det skulle då kunna vara frågan om skattebrott och bokföringsbrott, och dessa ses som ekobrott.

Sen så har vi ju det där med vandel

Dom kanske ska införa vandelsprövnig på sina främsta företrädare inför valet
Citera
2026-06-08, 13:27
Medlem
Ännu en kvinna som hoppar av SD och bråkar med dem.

Jag säger som jag sa förra gången (för typ två månader sedan) att SD kanske skulle behandla folk bättre så de slapp detta.

Lite märkligt att de "råkar" ha så många kvinnor som lämnar partiet under dåliga former. Sen smutskastas de förstås av partiet, med att de är knarkare eller ligger runt. Men det påminner mer om hur en sekt agerar än ett seriöst politiskt parti som aspirerar på regeringsmakt.

Liksom, Jimmie tjänar 165k varje månad, eller 100k efter skatt. Kan han inte bekosta sina fyllefester själv?

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Blir intressant att se taktiken att krishantera det här.
Än så länge verkar de vara locket på från Sverigedemokraterna.

Tv4 så sparar nog på godsakerna till senare avsnitten.
Första avsnittet är nog bara en aptitretare.

Krishanteringen är alltid likadan. Full attack med att smutskasta golaren.
Citera
2026-06-08, 14:01
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Soppa på en spik vore ok. Men nu handlar det om att ta sig många järn i tvivelaktigt sällskap och med skattefiffel. Tvivelaktig vandel. Vill du ha det så?

Har någon begått brottslig handling - polisanmäl.
Jag vill inte ha det i nyheterna dag efter dag, utan något nytt har tillförts fallet. Koka soppa på en spik, är ett lämpligt uttryck.
Citera
2026-06-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Har någon begått brottslig handling - polisanmäl.
Jag vill inte ha det i nyheterna dag efter dag, utan något nytt har tillförts fallet. Koka soppa på en spik, är ett lämpligt uttryck.
Ja vi får verkligen hoppas på en polisanmälan. Verkar finnas bra underlag för en sådan. Fiffel och båg kan inte vara ”soppa på en spik” för ett parti som SD med den höga svansföringen vad gäller brott och straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in