2026-06-08, 10:40
Medlem
Black.Panthers avatar
Mat är det inte ångerköp på men om man får dålig service med en tjej med attityd som vägrar packa ned varor (har hänt mig) kan man säga "jag vill ha pengarna tillbaka" pga den dåliga servicen eller är det kört när man väl har betalat?

Hände något liknande idag när jag handlade varor i en kiosk och istället för att packa ned mina varor gav gubben mig en påse och stod och tittade på mig. Behövde grejerna men tänkte efteråt att vilken dålig service det där var.
Citera
2026-06-08, 11:10
Medlem
kraftfoders avatar
Lättast är väl att inte betala?
-Om det gäller den burgaren som du ser är defekt etc.

Att personalen bara är "knepig" så skit i att köpa nästa gång och gå till ett annat ställe.
ELLER säga "jag vill tala med chefen", men för min del så skiter jag i detta, om varan är felfri då.
Citera
2026-06-08, 11:41
Medlem
swebarbs avatar
Nej det är nog inte skäl bara för dom ger dålig service. Men du kan säga att du inte kommer tillbaka hit mer.
Citera
2026-06-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Mat är det inte ångerköp på men om man får dålig service med en tjej med attityd som vägrar packa ned varor (har hänt mig) kan man säga "jag vill ha pengarna tillbaka" pga den dåliga servicen eller är det kört när man väl har betalat?

Hände något liknande idag när jag handlade varor i en kiosk och istället för att packa ned mina varor gav gubben mig en påse och stod och tittade på mig. Behövde grejerna men tänkte efteråt att vilken dålig service det där var.

Förra lördagen beställde jag en meny på Max i Hammarby sjöstad på väg hem sent på kvällen. Väntade 30 minuter innan jag gick fram och nämnde att jag ville ha tillbaka pengarna om beställningen skulle ta mycket längre tid. En fet liten anabola dvärg men en "värdbricka" valde då att kasta ut mig. Fick vare sig mat eller pengarna tillbaka.

Tror man måste göra som Nick Alinia och ha en Go-prokamera på sig jämt om man ska ha en chans att hävda sin rätt.
Citera
2026-06-08, 11:47
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
När du betalt, så kan du inte kräva mer än ni kommit överens om innan.

Ber du innan om att få sakerna nedpackade? Eller tänker du det bara? Folk kan inte läsa dina tankar.

De flesta i Sverige vill inte ha sina saker nedpackade. Så det är normen.

Får du dålig service har du valet att inte komma tillbaka. Det är verktyget vi kunder har.

Själv vill jag bara ha god service i kontakten med myndigheter och vården. Tyvärr har jag där ingen möjlighet att gå någon annanstans.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-06-08 kl. 11:49.
Citera
2026-06-08, 11:51
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Förra lördagen beställde jag en meny på Max i Hammarby sjöstad på väg hem sent på kvällen. Väntade 30 minuter innan jag gick fram och nämnde att jag ville ha tillbaka pengarna om beställningen skulle ta mycket längre tid. En fet liten anabola dvärg men en "värdbricka" valde då att kasta ut mig. Fick vare sig mat eller pengarna tillbaka.

Tror man måste göra som Nick Alinia och ha en Go-prokamera på sig jämt om man ska ha en chans att hävda sin rätt.

Varför skulle max vilja kasta ut sina kunder som du beskriver? Det är en osannolik berättelse, det är nog detaljer du inte berättar, som att du tex var arg eller väldigt otrevlig. Men visst, kanske var personalen väldigt trött, du var droppen, och de överreagerar, sånt händer. Du förlorade 100 kr, och kan då visa ditt missnöje genom att aldrig äta där igen.
Citera
2026-06-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Varför skulle max vilja kasta ut sina kunder som du beskriver? Det är en osannolik berättelse, det är nog detaljer du inte berättar, som att du tex var arg eller väldigt otrevlig. Men visst, kanske var personalen väldigt trött, du var droppen, och de överreagerar, sånt händer. Du förlorade 100 kr, och kan då visa ditt missnöje genom att aldrig äta där igen.

Det var inte som att jag var ensam kund och anaboladvärgen kände väl makt eller något i den stilen. Jag har ingen aning mer än att det inte är en historia jag skulle ljuga om. Personalen stod lite frågande och undrade om jag inte skulle få med mig maten.
Citera
2026-06-08, 12:13
Medlem
Du får väl packa ner dina egna varor, din märkliga människa.
Citera
2026-06-08, 12:43
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

Du får väl packa ned chipsen och redbullen själv ditt sönder curlade glin. Om du nu handlar så mycket får du väl gå till en vanlig affär.
Citera
2026-06-08, 13:09
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
När du betalt, så kan du inte kräva mer än ni kommit överens om innan.

Ber du innan om att få sakerna nedpackade? Eller tänker du det bara? Folk kan inte läsa dina tankar.

De flesta i Sverige vill inte ha sina saker nedpackade. Så det är normen.

Får du dålig service har du valet att inte komma tillbaka. Det är verktyget vi kunder har.

Själv vill jag bara ha god service i kontakten med myndigheter och vården. Tyvärr har jag där ingen möjlighet att gå någon annanstans.

Tror precis det är tvärtom. De flesta förväntat sig att kassören packar ned sakerna om man ber om en påse.

Jag betalar deras lön med min beställning så förväntar mig såklart någon form av service.
Citera
2026-06-08, 13:10
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Du får väl packa ned chipsen och redbullen själv ditt sönder curlade glin. Om du nu handlar så mycket får du väl gå till en vanlig affär.

Ah, du verkar vara en av de små griniga millennial som inte vet vad service handlar om. Tack för att du bekräftar min tes.
Citera
2026-06-08, 13:13
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Vilken promille hade du i kroppen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in