2026-06-08, 13:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ah, du verkar vara en av de små griniga millennial som inte vet vad service handlar om. Tack för att du bekräftar min tes.

Det tillhör inte normal service att packa ner kundens varor. Det är extraordinär service.
Citera
2026-06-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Vilken promille hade du i kroppen?

Det vart 3 eller 4 öl under kvällen då jag umgicks med släkten. Promillehalten var hanterbar. Dock misstänker jag att just promille är något restauranger kan dra till med slentrianmässigt för att undkomma ansvar sent på kvällen.
Senast redigerad av Mechila 2026-06-08 kl. 13:21.
Citera
2026-06-08, 13:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Förra lördagen beställde jag en meny på Max i Hammarby sjöstad på väg hem sent på kvällen. Väntade 30 minuter innan jag gick fram och nämnde att jag ville ha tillbaka pengarna om beställningen skulle ta mycket längre tid. En fet liten anabola dvärg men en "värdbricka" valde då att kasta ut mig. Fick vare sig mat eller pengarna tillbaka.

Tror man måste göra som Nick Alinia och ha en Go-prokamera på sig jämt om man ska ha en chans att hävda sin rätt.

Något liknande hände mig en gång. Efter lång, lång väntan ville personalen inte kännas vid det hela. Blev inte utkastad men fick vända hem tomhänt, då jag inte hade råd att lägga en ny beställning.

Rapporterade in det hela till kundservice och fick 5-10 gratismenyer, eller ännu fler, jag vet inte.

Detta var på McDonald's för nåt år sen
Citera
2026-06-08, 14:08
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det tillhör inte normal service att packa ner kundens varor. Det är extraordinär service.

Nej tvärtom. Alla företag gör det, hm, dressman, donken, Pressbyrån,. Det är snarare ett få undantag, kanske såna som du som inte lärt er service?

Jag har arbetat som säljare i många olika roller och jag gjorde alltid det där lilla extra för min kund. Tror många skulle behöva gå någon form av utbildning inom service. De flesta klarar ju av det men sen finns det alltid såklart personer som här i tråden som inte klarar av att ge just service.
Citera
2026-06-08, 14:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej tvärtom. Alla företag gör det, hm, dressman, donken, Pressbyrån,. Det är snarare ett få undantag, kanske såna som du som inte lärt er service?

Jag har arbetat som säljare i många olika roller och jag gjorde alltid det där lilla extra för min kund. Tror många skulle behöva gå någon form av utbildning inom service. De flesta klarar ju av det men sen finns det alltid såklart personer som här i tråden som inte klarar av att ge just service.

Ica gör det inte. Coop gör det inte. Willys gör det inte. Hemköp gör det inte. Lidl gör det inte. H&M gör inte heller det om man inte köper till en påse. Likaså Pressbyrån.
Citera
2026-06-08, 14:14
Medlem
Amazon-mannens avatar
Varför ska någon underbetald ögonfransbrud med timanställning och spatelpålagd make-up göra något du inte bett om? Jag tror du är en sådan där grinig typ där mamma gjorde precis allt åt dig och att du nu som "vuxen" måste inse att omvärlden inte är till för dig och dina nycker.
Citera
2026-06-08, 16:55
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ah, du verkar vara en av de små griniga millennial som inte vet vad service handlar om. Tack för att du bekräftar min tes.

Det är väl snarare du som är millenial. Du får väl ta med dig mamma nästa gång du ska handla i kiosken.
Citera
2026-06-08, 19:25
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
När du betalt, så kan du inte kräva mer än ni kommit överens om innan.

Ber du innan om att få sakerna nedpackade? Eller tänker du det bara? Folk kan inte läsa dina tankar.

De flesta i Sverige vill inte ha sina saker nedpackade. Så det är normen.

Får du dålig service har du valet att inte komma tillbaka. Det är verktyget vi kunder har.

Själv vill jag bara ha god service i kontakten med myndigheter och vården. Tyvärr har jag där ingen möjlighet att gå någon annanstans.

Om det gäller snabbmat, typ donken som ts skriver om har jag aldrig varit med om att man inte får grejerna man köpt i en påse? Oavsett om det är drivethru eller köp att ta med i restarangen.
Citera
2026-06-08, 20:45
Medlem
Citat:
Mat är det inte ångerköp på men om man får dålig service med en tjej med attityd som vägrar packa ned varor (har hänt mig) kan man säga "jag vill ha pengarna tillbaka" pga den dåliga servicen eller är det kört när man väl har betalat?

Hände något liknande idag när jag handlade varor i en kiosk och istället för att packa ned mina varor gav gubben mig en påse och stod och tittade på mig. Behövde grejerna men tänkte efteråt att vilken dålig service det där var.

Jävla mupp jävel, packa ner din egen skit och sluta bete dig som en bortskämd snorunge, vem fan bryr sig om man får packa ner sina egna varor.

Så jobbigt är det inte att ta hand om sig själv.
Citera
2026-06-08, 22:43
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ica gör det inte. Coop gör det inte. Willys gör det inte. Hemköp gör det inte. Lidl gör det inte. H&M gör inte heller det om man inte köper till en påse. Likaså Pressbyrån.

Skillnaden där är ju att det är ju ett rullband. De butiker jag nämnde har inga rullband.
Citera
2026-06-08, 22:44
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Jävla mupp jävel, packa ner din egen skit och sluta bete dig som en bortskämd snorunge, vem fan bryr sig om man får packa ner sina egna varor.

Så jobbigt är det inte att ta hand om sig själv.

Konstig reaktion, antar att du är ovan med service.
Citera
2026-06-09, 13:58
Medlem
Sockerssons avatar
Citat:
Mat är det inte ångerköp på men om man får dålig service med en tjej med attityd som vägrar packa ned varor (har hänt mig) kan man säga "jag vill ha pengarna tillbaka" pga den dåliga servicen eller är det kört när man väl har betalat?

Du svarar ju på din egna dumma fråga redan i trådstarten. Det är mat du betalat för och fått och som du riktigt påpekar är det inte ångerköp på det. Givetvis kan man inte begära pengarna tillbaka för något du inte betalat för, och nej, service räknas inte. Bedside manners are extra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in