2026-05-20, 17:31
Avstängd
Får man diskutera tillagning av människokött i matlagning metoder?
Citera
2026-05-21, 09:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Får man diskutera tillagning av människokött i matlagning metoder?

Passar nog bättre i parafili delarna av forumet.
Citera
2026-05-23, 07:02
Avslutad
Flashback har 91 moderatorer nu (en har lämnat, sen 10 maj, vem?)
https://www.flashback.org/moderatorer
Citera
2026-06-01, 06:36
Avslutad
Är väl knappast okej att starta en tråd med denna fras i ingressen eller.
Isåfall kan alla börja skriva så som startar en tråd ..
TS skriver: "Vet ej om det här är rätt forumdel. Mod får flytta tråden om det blev fel."

(FB) Mikael blev Julia, Nu Mikael igen.

Är ni osäker, så finns tråd här eller PM till Moderator: (FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄

Citera
2026-06-01, 06:46
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
TS skriver: "Vet ej om det här är rätt forumdel. Mod får flytta tråden om det blev fel."

Är ni osäker, så finns tråd här eller PM till Moderator: (FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄

Ibland ser man trådstarter där det står att mod får flytta tråden om h*n vill. Jag vet inte heller varför en del skriver det, det verkar ju rätt meningslöst, men de menar nog inget illa med det. Men det är inget regelbrott att skriva det heller så.
Citera
2026-06-01, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ibland ser man trådstarter där det står att mod får flytta tråden om h*n vill. Jag vet inte heller varför en del skriver det, det verkar ju rätt meningslöst, men de menar nog inget illa med det. Men det är inget regelbrott att skriva det heller så.

Inget regelbrott, faller väl under 0.06 som allt annat?

Men om det inte är regelbrott så kan alla börja skriva så
Citera
2026-06-01, 07:06
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Inget regelbrott, faller väl under 0.06 som allt annat?

Men om det inte är regelbrott så kan alla börja skriva så

Kanske möjligen ett mycket milt 0.06 då om man nu vill vara petig. Men det stör ju inte tråden och det vore så ju inte så konstruktivt att varna och radera alla trådstarter som innehåller det bara för någon princip skull, jag ser inte hur det skulle gynna debatten eller yttrandefriheten.

Visst, skriv du det i dina trådstarter om du nu av någon anledning känner att det skulle roa dig.
Citera
2026-06-01, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Kanske möjligen ett mycket milt 0.06 då om man nu vill vara petig. Men det stör ju inte tråden och det vore så ju inte så konstruktivt att varna och radera alla trådstarter som innehåller det bara för någon princip skull, jag ser inte hur det skulle gynna debatten eller yttrandefriheten.

Visst, skriv du det i dina trådstarter om du nu av någon anledning känner att det skulle roa dig.

Har o kommer inte ha några trådstarter, allt finns ju redan, bara följa strömmen på FB.

/
Tack för svar o hoppas fler tar efter att skriva som TS skrev, så ser vi utvecklingen.
Citera
2026-06-01, 08:20
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Är ni osäker, så finns tråd här eller PM till Moderator
: (FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄

Jag startade en tråd en gång, som sedan flyttades till en annan forumdel av mod. Mod i det forumet flyttade tillbaks den igen. Så inte fan är det självklart var man ska lägga en tråd, inte ens mods verkar ju veta.
Citera
2026-06-01, 19:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag startade en tråd en gång, som sedan flyttades till en annan forumdel av mod. Mod i det forumet flyttade tillbaks den igen. Så inte fan är det självklart var man ska lägga en tråd, inte ens mods verkar ju veta.
ping pong en del trådar hamnar i gråzonen mellan forum, så har det alltid varit så kommer det alltid vara så lite pingpong ibland är fullt naturligt det är också därför som regel 0.02 inte per automatik leder till varning.
Citera
2026-06-08, 00:02
Medlem
Mr.RedHats avatar
Ser att självreklamen för swish och bankgiro är borta på mobilen. Antar det även försvunnit på datorwebben. Noterade även att admin raderat sin signatur. Swishnumret verkar dock inte ha upphört.

Så min fråga är helt enkelt om Flashback slutat vara i behov av pengar? Borde jag och #Carlbom byta signatur?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2026-06-08 kl. 00:04.
Citera
2026-06-08, 09:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
ping pong en del trådar hamnar i gråzonen mellan forum, så har det alltid varit så kommer det alltid vara så lite pingpong ibland är fullt naturligt det är också därför som regel 0.02 inte per automatik leder till varning.

Det är naturligtvis helt ok. Vad som inte är ok är att mod korgar en tråd, med motiveringen "Lägg den i x istället.". Därav att folk skriver "mod får gärna flytta" och liknande. Det är helt enkelt oklart var tråden ska ligga, både för anv och mod. Hellre fria än fälla i sådana fall, tycker jag.
Senast redigerad av 2560p 2026-06-08 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in