2026-06-07, 17:30
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Förstår inte hur ni tänker, att man inte skulle kunna ha en tävling som kostar 🤷🏻‍♀️
Det är väl rätt normalt i många sammanhang tycker jag.
T ex Köper jag en bingolott, då har jag betalat för min lott och för att vara med och kunna vinna, MEN - ändå så måste jag betala extra för att ringa in på de flesta tävlingarna dom har där på Bingolotto..
Vilka tror du gynnas av dessa pengar det kostar att ringa in?
Man kan ju ringa hur många gånger som helst, ju fler gånger - ju större chans att vinna men också en större kostnad får jag..
Men även i Bingolotto, som bara är ett exempel, så är det frivilligt om man vill delta i alla deras tävlingar och vinstchanser…

Det är väl en jättebra idé att ha en tävling, och man skänker den summa man vill, ingen är tvingad.
En kul idé tycker jag 🐓💰🐓💰

Ja, vad ska man säga....
Oerhört obegåvad jämförelse!

På Bingolotto kan man ju faktiskt vinna något.

I denna pinsamma tävling som M startat vinner man inte ett dugg och pengarna går rakt ner i hennes fickor, vilket är syftet och tyvärr är det ju allt för få människor som inser att de blir lurade och manipulerade av en käck liten tävling som bara gynnar henne.
Dessa pengar räcker till mycket alkohol och cigaretter....
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-07 kl. 17:33.
Citera
2026-06-07, 17:42
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Jag förstår hur du tänker. Men jag tror inte folk hade reagerat likadant om hon hade gjort en LOTTNING istället för TÄVLING.

Nu triggas folk till att swisha mest för att vinna och det känns girigt.

Om alla fick välja vad som helst att swisha för att få ett nummer i ordningen som sen lottas ut hade det nog känts trevligare.

Jag förstår, men tänker att hon gjorde ju både och, de 5 som swishar mest och 5 blir vinnare rent slumpmässigt, så hälften har swishat mest och häften är bara slumpmässigt utvalda.
Det tycker jag ändå är helt ok och en kul idé .
Citera
2026-06-07, 17:57
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Ja, vad ska man säga....
Oerhört obegåvad jämförelse!

På Bingolotto kan man ju faktiskt vinna något.

I denna pinsamma tävling som M startat vinner man inte ett dugg och pengarna går rakt ner i hennes fickor, vilket är syftet och tyvärr är det ju allt för få människor som inser att de blir lurade och manipulerade av en käck liten tävling som bara gynnar henne.
Dessa pengar räcker till mycket alkohol och cigaretter....

Du år gärna kalla mig obegåvad, jag tar inte åt mig av det från dig 🫢

Alla tävlingar där pengar finns med i bilden gynnar alltid någon, någon förlorar alltid en slant.
På Bingolotto kan man ju faktiskt vinna något skriver du ..
Har du glömt vad tävlingen går ut på?
Man vinner ju att få döpa hönsen. DET ÄR vinsten..
Dessutom är hon väldigt tydlig med att det kostar en slant att vara med i tävlingen, där vinsten ÄR att döpa hönsen..
Ingen blir lurad.. hon är tydlig med hur tävlingen går till.. man har ett eget val om att vara med..
VILL man inte vara med, nej då är man ju inte det.
Jag t ex, jag är inte med på tävlingen och jag är fine med det.
Någon annan är med och jag är fine även med det.
Var och en kan väl själv få ha omdöme att avgöra det?
Även jag, som i ditt anseende är obegåvad 🙃
Citera
2026-06-07, 18:08
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Du år gärna kalla mig obegåvad, jag tar inte åt mig av det från dig 🫢
Även jag, som i ditt anseende är obegåvad 🙃

Jag påstod inte att du är obegåvad utan att jämförelsen var obegåvad eftersom skillnaden är enorm över förutsättningarna att få någonting tillbaka om man nu satsar pengar i denna "tävling".
M tigger ihop enorma belopp varje månad med käcka bilder, videos och tävlingar och har så gjort under lång tid. Sammanlagt handlar det om hundratusentals kronor och det är faktiskt vedervärdigt eftersom hon lever på tiggeri och har inte haft ett jobb eller en inkomst på många år eftersom hon lyckas få människor att skänka pengar istället...
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-07 kl. 18:11.
Citera
2026-06-07, 18:32
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jag påstod inte att du är obegåvad utan att jämförelsen var obegåvad eftersom skillnaden är enorm över förutsättningarna att få någonting tillbaka om man nu satsar pengar i denna "tävling".
M tigger ihop enorma belopp varje månad med käcka bilder, videos och tävlingar och har så gjort under lång tid. Sammanlagt handlar det om hundratusentals kronor och det är faktiskt vedervärdigt eftersom hon lever på tiggeri och har inte haft ett jobb eller en inkomst på många år eftersom hon lyckas få människor att skänka pengar istället...

Ok, tack då missuppfattade jag angående obegåvad.
Anledningen till att jag tog Bingolotto som exempel är att jag tycker det är lite samma sak.
Kom, köp en lott och du kan vinna bilar, lyxresor, stora summor pengar osv.
Men för att ha chans att vinna allt det, så måste du sen satsa ytterligare mer pengar utöver din lott som du redan köpt. Dessa pengar som ju gynnar telebolag och andra företag/föreningar osv.

Anyway, vi har olika uppfattning om M tävling, och det får vi båda lov att ha ☺️
Citera
2026-06-07, 20:31
Medlem
SegerHelg88s avatar
Läste nyss ett inlägg av Michelle på Facebook:

Citat:
Jag förstår inte grejen med att konstant försöka outa vår nya adress till alla människor. Till de som vill oss illa. Jag försöker så gott jag kan att skydda alla de djur här som utkommit hemska öden allihopa. Men när ni fortsätter att försätta oss i risk genom att lägga ut adressen för alla att se så känner jag att jag orkar inte mer. Kanske är det bäst att bara göra sig av med djuren och ge upp? Det är väl det ni vill? Ibland känner jag bara att jag orkar inte mer.

Adressen är en allmän handling, lätt att begära ut, inte ett dugg hemlig. Ingen vill djuren illa, tvärtom, vi vill inte se ett Gotlands Djurfristad 2.0. Språkbruket hon har här är nästan identiskt med Lenas emotionella utpressning mot sina f.d. givare och volontärer.
Citera
2026-06-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88

Adressen är en allmän handling, lätt att begära ut, inte ett dugg hemlig. Ingen vill djuren illa, tvärtom, vi vill inte se ett Gotlands Djurfristad 2.0. Språkbruket hon har här är nästan identiskt med Lenas emotionella utpressning mot sina f.d. givare och volontärer.
Hon söker bara sympati och nya "gåvor" Michelle är i mina ögon en bedragare och dessutom vill hon inte ta ett vanligt arbete.. låter kke hårt, men det är sanningen..
Citera
2026-06-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88

Nja. Hon är ju folkbokförd i nåt som verkar vara ett radhus och hon bor ju inte där. Hon bor väl på nån gård nånstans. Har man lantbruksdjur har man se- nr/ anläggningsnr och det går begära ut vad hon har för nummer och var det ligger. Hon lär väl stå som djurhållare för sina djur. Man är tvungen att ha se-nr.
Citera
2026-06-07, 21:01
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Hon söker bara sympati och nya "gåvor" Michelle är i mina ögon en bedragare och dessutom vill hon inte ta ett vanligt arbete.. låter kke hårt, men det är sanningen..

Du är lite mild i tonen för i mina ögon är hon en otroligt manipulativ parasit som livnär sig på att lura och manipulera människor och hon är ju ganska duktig på att söka sympati, men hon är varken ärlig eller hederlig i något avseende och knappast någon riktig djurvän heller, när hon inte ser till att djuren har ett ordentligt boende och blir t ex vaccinerade.

Hon har skaffat sig en tillvaro där hon cyniskt utnyttjar andra människor och jag blir inte ett dugg förvånad om hon får in 50 000 kronor i månaden, för "hönsen" på Facebook sväljer allt hon påstår och om någon andas en liten undran eller kritisk fundering, så kommer spydigheter och alla "fans" skyndar också till att mota bort alla som tvivlar, undrar eller har synpunkter.

Tänk om hon varit en man.... Då hade tonläget varit helt annorlunda, men eftersom hon är kvinna, så utnyttjar hon offerkoftan i alla sammanhang och alla "hönsen" kommer till undsättning. En man hade blivit hudflängd, uthängd och totalt mosad av mobben. För mig är det ett svin bland grisar....
Citera
2026-06-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Nja. Hon är ju folkbokförd i nåt som verkar vara ett radhus och hon bor ju inte där. Hon bor väl på nån gård nånstans. Har man lantbruksdjur har man se- nr/ anläggningsnr och det går begära ut vad hon har för nummer och var det ligger. Hon lär väl stå som djurhållare för sina djur. Man är tvungen att ha se-nr.

Hon bor hemma hos "Julia Shitchilla" (Julia Br*beck) *=o
Saker man är tvungen att göra struntar Michelle i.
Citera
2026-06-07, 22:19
Medlem
Man fick god lust att swisha ett högre belopp för hönsen med ett mindre passande namn 🤣 avstod dock då risken är överhängande att det försvann bland alla andra höga belopp.. och att pengarna helst skulle gått till psykologhjälp 😅
Citera
2026-06-08, 05:41
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Hon bor hemma hos "Julia Shitchilla" (Julia Br*beck) *=o
Saker man är tvungen att göra struntar Michelle i.

Inget nytt beteende att hon står skriven där hon inte bor. Jag tänkte på det, om en hyresgäst (som står på kontraktet), eller bostadsägare (bostadsrättsförening) låter sig någon skriva på adress med vetskap det inte är rätt, kan denne då dömas för folkbokföringsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in