2026-06-07, 07:37
Medlem
SegerHelg88s avatar
@InteSomAllaAndra Michelle var en utav de volontärer som ägnade mest tid på Gotlands Djurfristad. När andra volontärer påpekade brister och kom med förslag hur brister kunde åtgärdas tog Lena det alltid personligt och började skälla ut folk.

Ex. jag känner till ett fall med en volontär som spenderade månader där i sträck. Varje gång det lyftes med åtgärda brister, eller sätta igång med projekt, bråkade Lena för hon tog alla synpunkter personligt. Slutade så illa att personen fick mer eller mindre fly stället.

Djurfristaden som tog över minigrisarna tillhör ju seriösa människor som har ekonomin för det. Redovisar och har dialog med medlemmar och myndigheter.

Ingen hade kunnat hantera 200 djur själv med de förutsättningarna, kanske sant, men varför drar man på sig då det antalet? Det är djursamleri. Att man inte klarar ta tuffa beslut om djur är ingen ursäkt. Innan de flyttade till Gotland hade de gård på fastlandet. Planen att öppna gård med Djurfristad på Gotland kritiserades långt innan planen blev en verklighet, Lena slog sig undan all kritik och antog alla skulle bara ge pengar och sin fria tid hursom. Så ogenomtänkt korkat.

Jag läste på hennes Facebook, tror det skrevs på nån veckas gammalt inlägg, att någon hade ifrågasatt kostnaderna som kommit fram. Tror inlägget raderades.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-06-07 kl. 07:48.
Citera
2026-06-07, 07:57
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Hittade ett gammalt inlägg på hennes Instagram där hon skriver detta :

[i]"Eftersom ni på Scan verkar ha full koll på mig så kan jag lika gärna skriva rakt ut här istället för att försöka få tag på någon av er.

SCAN Kristianstad antar jag då?

Jag vill minnas att det var en annan kvinna, tror heter Lisa, som höll i ett antal manifestationer där nere, måste vara närmre 60 års åldern nu, hon kunde man prata med online som en vanlig människa.

Hon hade mycket fokus på SCAN också, precis som Michelle under samma period. Jag vet att både Lisa och hennes gruppering stod där samtidigt som Michelle, men redan då en spricka mellan grupperna.

Vet vi vad som hände med Lisa? Har hon någon kontakt eller insyn om Michelle?

https://tidningensyre.se/2018/nummer-323/hon-kampar-for-grisarnas-ratt/

Hittar inte tidningsartikeln nu, men då anmärkte tidningen (osäker om var Syre eller Kristianstadsbladet) över två distinkta grupper stod utanför.
Citera
2026-06-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
SCAN Kristianstad antar jag då?

Jag vill minnas att det var en annan kvinna, tror heter Lisa, som höll i ett antal manifestationer där nere, måste vara närmre 60 års åldern nu, hon kunde man prata med online som en vanlig människa.

Hon hade mycket fokus på SCAN också, precis som Michelle under samma period. Jag vet att både Lisa och hennes gruppering stod där samtidigt som Michelle, men redan då en spricka mellan grupperna.

Vet vi vad som hände med Lisa? Har hon någon kontakt eller insyn om Michelle?

https://tidningensyre.se/2018/nummer-323/hon-kampar-for-grisarnas-ratt/

Hittar inte tidningsartikeln nu, men då anmärkte tidningen (osäker om var Syre eller Kristianstadsbladet) över två distinkta grupper stod utanför.

Var det inte Lisa och Ros* S*ri hon hängde med där när alla andra "vände henne ryggen"?
Man kan se det på hennes instagram under den perioden.

*=a
Citera
2026-06-07, 08:32
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Var det inte Lisa och Ros* S*ri hon hängde med där när alla andra "vände henne ryggen"?
Man kan se det på hennes instagram under den perioden.

*=a

Jo, såg det sen med. Vill minnas fanns rivalitet mellan henne och Michelle med. Verkar som Lisa släppt aktivismen helt numera och kör omkring med sin MC.
Citera
2026-06-07, 08:48
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Skynda, Skynda!!
Nu dök inlägget upp igen om att döpa hönsen, där man måste swisha mycket för att få namnge en höna...

Skulle inte bli förvånad om det trillar in 30- 40 000 kronor som givetvis aldrig kommer att redovisas...
Sinnessjuk girighet!!
Citera
2026-06-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Jo, såg det sen med. Vill minnas fanns rivalitet mellan henne och Michelle med. Verkar som Lisa släppt aktivismen helt numera och kör omkring med sin MC.

Jag undrar om dom ändå har kontakt med varandra, hon och Rosa. Kanske det är därifrån grisarna kommer....

Misstanken föddes igår när jag såg ett inlägg från Rosa i gruppen veganer i Skåne där hon ber om hjälp för hon behöver omplacera en bagge, Tomten.
Samma Tomten som sedan fick hjälp med transport till Hässleholm fram till Piggy Bank Ranch hos M*chelle N*elsen (*=i)
Samma Michelle som fick hjälp av "våran" Michelle att börja bygga upp sin nya fristad för djur i Sverige inte så långt ifrån önnestad. Det var även hon som "förvarade" Michelles får när länsstyrelsen sa att hon inte fick ha dem kvar på Önnestad.

Så, Michelle, Michelle och Rosa. Gemensam nämnare Tomten och Piggy bank ranch.
Hade Rosa varit fientligt inställd till M så borde hon inte litat på henne med att omplacera Tomten till hennes vän... vad tror du?

Det var ju även Michelle och Rosa som tillsammans stal djur och hade hemma i lägenheten om jag inte missminner mig. Hönor och dygnsgamla kultingar som dom matade med pipett och klädde i stickade tröjor - tills kultingen eller Hönan hux flux var borta ur flödet igen (död?)
Citera
2026-06-07, 10:42
Medlem
Nu är det dag 3 den stora grisen Otto ligger på exakt samma plats i hagen....
Behandlas förvisso med penovet och metacam i stunden vilket tyder på en rejäl infektion/böld men att grisen inte kunnat byta position på 3 dagar känns olycksbådande.
Hoppas hon är mer förmögen än Lena på Gotlands djurfristad att kunna ta rätt beslut för djuret när det är dags... men det känns ju sådär efter att man läste inlägget "InteSomAllaAndra" citerade. Hoppas veterinären gör en uppföljare så hon inte låter honom ligga i plågor om behandlingen inte hjälper.!!
Citera
2026-06-07, 11:16
Medlem
Läste precis inlägget om att döpa hönsen! Dom 5 högsta beloppen kommer att VINNA!! Det här är att spela på människors känslor att få vara med och synas. En kille/man swichade 1000k och naturligtvis blev han ryggdunkad i kommentarerna. Fy fan vad vidrigt.
Citera
2026-06-07, 12:49
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Jag undrar om dom ändå har kontakt med varandra, hon och Rosa. Kanske det är därifrån grisarna kommer....

Misstanken föddes igår när jag såg ett inlägg från Rosa i gruppen veganer i Skåne där hon ber om hjälp för hon behöver omplacera en bagge, Tomten.
Samma Tomten som sedan fick hjälp med transport till Hässleholm fram till Piggy Bank Ranch hos M*chelle N*elsen (*=i)

Jag tänkte främst på Lisa, men kan ha blandat ihop Rosa med en annan med snarlikt namn. Som är betydligt äldre än henne.

Citat:
Samma Michelle som fick hjälp av "våran" Michelle att börja bygga upp sin nya fristad för djur i Sverige inte så långt ifrån önnestad. Det var även hon som "förvarade" Michelles får när länsstyrelsen sa att hon inte fick ha dem kvar på Önnestad.

Ja, vad jag förstått ska hon äga gården. Så finns trots allt en skillnad mellan de. Jag är inte så bekant med Michelle N. Ska fråga mig för om henne bland mina kontakter inom veganrörelserna.

Citat:
Så, Michelle, Michelle och Rosa. Gemensam nämnare Tomten och Piggy bank ranch.
Hade Rosa varit fientligt inställd till M så borde hon inte litat på henne med att omplacera Tomten till hennes vän... vad tror du?

Minns konversationer, nu flera år sen, handlade om hur fritagna djur dumpades på Gotlands Djurfristad för att sedan placeras vidare. Vet att flera volontärer ifrågasatte detta förfarande, men allt skulle ju ordna sig, bara sådär. De mer seriösa fristäderna kallades för djurplågare etc för de nekade ta emot hursomhelst.

Citat:
Det var ju även Michelle och Rosa som tillsammans stal djur och hade hemma i lägenheten om jag inte missminner mig. Hönor och dygnsgamla kultingar som dom matade med pipett och klädde i stickade tröjor - tills kultingen eller Hönan hux flux var borta ur flödet igen (död?)

Minns var liknande fall när Gotlands Djurfristad fanns.
Citera
2026-06-07, 15:06
Medlem
Är det ingen mer än jag som tycker att M är otroligt självgod eller är det bara ett spel för att lura av folk pengar? Hon kan väl inte tycka att hon är så duktig som hon vill påskina? Hon skriver inlägg på sin fb som börjar så här:

"Så många som har varit på plats och sett vad jag gör har uttryckt "Herregud, du jobbar ju för två-tre personer". Så man blir lite full i skratt när andra som inte har en aning om hur arbetet verkligen ser ut tycker att man ska sticka iväg på annat jobb också."

Att hon tigger på fb för att kunna försörja sina privata hästar och gosegrisar är väl bara att gratulera. Jag fattar absolut inte vad det är för speciellt med hennes djur i jämförelse med mina egna. Men att hon tycker att hon förtjänar att sitta hemma med några hobbydjur när resten av befolkningen får arbeta för att ha råd med djur är provocerande. Är det ingen som förstår vad hon lever på, är det försäkringskassan? Är hon för sjuk för att jobba? Kanske är därför hon hyllar sin egen arbetsinsats varje dag? Om hon hade så dåligt med pengar skulle hon ju vara mer sparsam med dem för snart kanske bidragen sinar. Hon skrev att hon köpt grejer/foder för 161 tusen hittills i år. Det är fullständigt obegripligt för mig och då har jag ändå mer hobbydjur än henne. Vad skulle hända om folk slutar swisha?
Citera
2026-06-07, 17:11
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Läste precis inlägget om att döpa hönsen! Dom 5 högsta beloppen kommer att VINNA!! Det här är att spela på människors känslor att få vara med och synas. En kille/man swichade 1000k och naturligtvis blev han ryggdunkad i kommentarerna. Fy fan vad vidrigt.

Förstår inte hur ni tänker, att man inte skulle kunna ha en tävling som kostar 🤷🏻‍♀️
Det är väl rätt normalt i många sammanhang tycker jag.
T ex Köper jag en bingolott, då har jag betalat för min lott och för att vara med och kunna vinna, MEN - ändå så måste jag betala extra för att ringa in på de flesta tävlingarna dom har där på Bingolotto..
Vilka tror du gynnas av dessa pengar det kostar att ringa in?
Man kan ju ringa hur många gånger som helst, ju fler gånger - ju större chans att vinna men också en större kostnad får jag..
Men även i Bingolotto, som bara är ett exempel, så är det frivilligt om man vill delta i alla deras tävlingar och vinstchanser…

Det är väl en jättebra idé att ha en tävling, och man skänker den summa man vill, ingen är tvingad.
En kul idé tycker jag 🐓💰🐓💰
Citera
2026-06-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Förstår inte hur ni tänker, att man inte skulle kunna ha en tävling som kostar 🤷🏻‍♀️
Det är väl rätt normalt i många sammanhang tycker jag.
T ex Köper jag en bingolott, då har jag betalat för min lott och för att vara med och kunna vinna, MEN - ändå så måste jag betala extra för att ringa in på de flesta tävlingarna dom har där på Bingolotto..
Vilka tror du gynnas av dessa pengar det kostar att ringa in?
Man kan ju ringa hur många gånger som helst, ju fler gånger - ju större chans att vinna men också en större kostnad får jag..
Men även i Bingolotto, som bara är ett exempel, så är det frivilligt om man vill delta i alla deras tävlingar och vinstchanser…

Det är väl en jättebra idé att ha en tävling, och man skänker den summa man vill, ingen är tvingad.
En kul idé tycker jag 🐓💰🐓💰

Jag förstår hur du tänker. Men jag tror inte folk hade reagerat likadant om hon hade gjort en LOTTNING istället för TÄVLING.

Nu triggas folk till att swisha mest för att vinna och det känns girigt.

Om alla fick välja vad som helst att swisha för att få ett nummer i ordningen som sen lottas ut hade det nog känts trevligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in