2026-06-07, 20:53
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Det tror jag också, och det är nog få som tycker annorlunda. Men man måste ju då också kunna nyansera mellan brottet porrkonsumenten gör sig skyldig till och den som ger sig på barnet

Det är möjligt att göra men inte att bagatellisera och avkriminalisera konsumtion såsom tidigare skrivare menade att hen ville göra:

"Jag bagatelliserar i allra högsta grad brottet att dela eller inneha en enstaka övergreppsfilm. Det är ett struntbrott som borde avkriminaliseras."
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-07 kl. 20:55.
Citera
2026-06-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Tror du gjort en rätt bra analys här, men vi ser just nu bara början/sprickan i muren. Vi vet inte vad som komma skall. Stämmer det att Jomshof och därmed antagligen även Jimmie hade kännedom eller bara underlät att informera sig, och det exploderar under nyhetstorkan efter midsommar och tröskas i kvällspressen under hela industrisemestern, är nog risken att SD imploderar överhängande.

Väljarflykten kommer då antagligen att ske till KD i någon mån, till M, men främst till olika småpartier såsom Örebropartiet, AfS, NMR m.fl. Skulle inte förvåna mig om "övriga" samlar runt 6–8 % i valet.

Tror inte på stora, breda väljarströmmar till AfS p g a Rubbestad-affären. Partiet är litet för extremt för att folk skall våga stå på fullmäktigelistor. Och NMR (ett öppet nazistiskt parti) har ju än sämre förutsättningar ur den synpunkten sett. Men (kd) skulle ju kanske kunna locka över en del Israel-dyrkare och anti-islamister.

Det som i viss mån hade kunnat innebära ett litet tapp för de som drar i trådarna ovanför politikerna är väl överströmningar till riksdagsledamoten Elsa Widdings nya parti Ambition Sverige. Hennes parti är väl till typ 2/3 en blandning av SD och Junilistan som ett tag hade några mandat i EU-parlamentet. Magnus Stenlund på Svea Kanal har idag lagt upp en intervju med henne:

Svea Kanal möter 26: Elsa Widding uncut
SveaKanal, 2026-06-07

https://rumble.com/v7av0ak-svea-kanal-mter-26-elsa-widding-uncut.html?e9s=src_v1_upp_a

Jag vet inte om Widdings rekrytering av Katja Nyberg som misstänks för att ha hållit på och småknarkat litet (och fått sparken från polisen av den orsaken) kan bromsa en eventuell överströmning från SD till Ambition Sverige. I och för sig är väl Rubbestads barnporr mångdubbelt värre än att ha hållit på och småknarkat litet. Men i viss mån kan väl detta bromsa flödet litet.

Skall man summera det hela litet så tror jag väl precis som tidigare att Rubbestad-affären inte kommer att drabba SD speciellt hårt när det gäller väljarflöden åt "fel" håll, typ nya konkurrenter till SD eller till sossarna. Och antagligen gjorde SD en sådan kalkyl när man började rekrytera folk som borde få varningsklockorna att ringa. Incitamenten för SD att rekrytera personer med ädlare, mer principfasta personlighetsdrag (som kunde vara mer bångstyriga) var för svaga.
Senast redigerad av Tarningen 2026-06-07 kl. 20:57.
Citera
2026-06-07, 21:10
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om inte kåta personer efterfrågade materialet skulle barnen klara sig bättre.
Vilka rör det sig om btw?

99% män?

Om pedofilerna fick sitta och runka till befintlig barnporr så kanske behovet att producera nytt material skulle minska. Bara en tanke sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Tror inte på stora, breda väljarströmmar till AfS p g a Rubbestad-affären. Partiet är litet för extremt för att folk skall våga stå på fullmäktigelistor. Och NMR (ett öppet nazistiskt parti) har ju än sämre förutsättningar ur den synpunkten sett. Men (kd) skulle ju kanske kunna locka över en del Israel-dyrkare och anti-islamister.

Det som i viss mån hade kunnat innebära ett litet tapp för de som drar i trådarna ovanför politikerna är väl överströmningar till riksdagsledamoten Elsa Widdings nya parti Ambition Sverige. Hennes parti är väl till typ 2/3 en blandning av SD och Junilistan som ett tag hade några mandat i EU-parlamentet. Magnus Stenlund på Svea Kanal har idag lagt upp en intervju med henne:

SveaKanal, 2026-06-07

https://rumble.com/v7av0ak-svea-kanal-mter-26-elsa-widding-uncut.html?e9s=src_v1_upp_a

Jag vet inte om Widdings rekrytering av Katja Nyberg som misstänks för att ha hållit på och småknarkat litet (och fått sparken från polisen av den orsaken) kan bromsa en eventuell överströmning från SD till Ambition Sverige. I och för sig är väl Rubbestads barnporr mångdubbelt värre än att ha hållit på och småknarkat litet. Men i viss mån kan väl detta bromsa flödet litet.

Ställa upp på intervjuer hos värsta råantisemiterna är nog inte heller någon valvinnare.
Citera
2026-06-07, 21:17
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
OM han vore oskyldig. Hade han inte reagerat annorlunda då? Ingen kommentar, ingen protest, utkastad av frun, utkastad ur riksdagen, flyttar ut sina grejer mitt i natten osv.

Hade han stått på sig och upprört förnekat eller försökt förklara och visa att det måste vara via ett virus eller liknande. Men han agerar som att det är kört och utan att försöka förklara eller bevisa att han inte gjort detta medvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Utan att spekulera om han är skyldig eller ej tror jag den bästa strategin är att knipa käft och låta försvarare uttala sig. Allt han säger kommer användas och vridas på.
Det kan finnas olika orsaker till att inte vilja ta en strid offentligt, man spelar konsekvent med massmedias riggade spelplan.

Med det sagt så ja, precis som jag skrivit tidigare i tråden så är agerandet märkligt i det fall han skulle vara helt oskyldig. Att han inte ens via advokat eller pressavdelning säger något, och att han avsäger sig riksdagsplatsen och därmed minst en miljon över de närmaste två åren - det tyder väl onekligen på att där ligger en hund begraven.
Citera
2026-06-07, 21:20
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxze
Om Jomshof kände till problemen runt Rubbestad då visste garanterat även Jimmie det. Att media ännu inte lyckats koppla Jimmie till detta tyder på att han har starkt stöd i partiet och ingen säger något om honom till media. Däremot verkar Jomshof inte vara omtyckt av flera i partiet eftersom de hänger ut honom på detta sätt. Frågan är hur mpnga Rubbestad kommer dra med sig i fallet.
Vad menar du med ”problemen”? Att han var dömd för ett mindre ekonomiskt brott för tjugo år sedan visste nog alla, att han hanterar barnporr fanns det garanterat ingen som visste.
Citera
2026-06-07, 21:20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen

SveaKanal, 2026-06-07

Skall man summera det hela litet så tror jag väl precis som tidigare att Rubbestad-affären inte kommer att drabba SD speciellt hårt när det gäller väljarflöden åt "fel" håll, typ nya konkurrenter till SD eller till sossarna. Och antagligen gjorde SD en sådan kalkyl när man började rekrytera folk som borde få varningsklockorna att ringa. Incitamenten för SD att rekrytera personer med ädlare, mer principfasta personlighetsdrag (som kunde vara mer bångstyriga) var för svaga.

Sedan behöver vi även räkna in läckaget till soffan, tror det kommer kunna bli stort för SD om Rubbestadsaffären blir en "sommarplåga".
Citera
2026-06-07, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Om pedofilerna fick sitta och runka till befintlig barnporr så kanske behovet att producera nytt material skulle minska. Bara en tanke sådär.
Vad fan är befintlig barnporr?
Citera
2026-06-07, 21:39
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
På Reddit diskuteras det om MR:s tid som DJ Aladdin på ravefester och flera skriver att han var sliskig redan då.
Borde finnas folk här i tråden som kan berätta mer om det. Jag hade faktiskt hört redan innan denna skandal briserade, att han varit ganska ”på” rörande yngre tjejer på olika rave. Sen är det ju skillnad på yngre tjejer och ”yngre tjejer”. Dessutom var väl detta när han själv var mellan 25-30 år gammal.

Ingen rejvare som har lite mer insyn?
Citera
2026-06-07, 21:40
Medlem
Citat:
Varför fick den amerikanska NGO:n glutta på materialet?

Am staten har gett dem tillstånd att göra det då de bra på fånga monster. De har jagat monster sedan 1984. Juridisk i USA räknas de delivs som en statlig aktör.
Citera
2026-06-07, 21:44
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
99% män?

Källor på det? Inte för att jag misstror några såna siffror, men vad jag kan se där ute nu med internet så är det mycket kvinnor med i leken, och många kvinnor som nu sitter i "maktpositioner" som verkar uppmuntra till att andra kollar på sån porr..
Citera
2026-06-07, 21:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Borde finnas folk här i tråden som kan berätta mer om det. Jag hade faktiskt hört redan innan denna skandal briserade, att han varit ganska ”på” rörande yngre tjejer på olika rave. Sen är det ju skillnad på yngre tjejer och ”yngre tjejer”. Dessutom var väl detta när han själv var mellan 25-30 år gammal.

Ingen rejvare som har lite mer insyn?

Ja det är ovanligt tyst från personer som känt eller känner MR privat eller som råkat vara på samma raveparty, fritidsgård, skola, folkets park, nyårsfirande eller you name it som MR.

Jag undrar om den där 30 sidor långa klagmuren som lämnades in gällande ledamoten också handlade om något liknande det du skriver om. Antar att det inte är en offentlig handling dock som går att begära ut, utan ett privat dokument.
Citera
2026-06-07, 21:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Och du tror inte att barnporr skulle öka i stället för att minska intresset för barn?
(Vuxenporr porr för vuxna, barnporr porr för barn)? Hå och hej nu alla barn nu blir det barnprogram, nu ska vi se vad farbror Frej tar fram.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-07 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in