Citat:
Det finns inga lögner. Dina vänner i Hamas filmade och erkände sina brott. Du försvarar sexuella övergrepp på judiska kvinnor och barn.
Citat:
Vilken folkgrupp sionassen tillhör har jag inte uttalat mig om.
Jag tycker bara det är intressant att du numera även kastar öknamn åt muslimer och druser. Många av de två miljoner muslimer och druser som är israeliska medborgare är nöjda med sitt liv i Israel och försvarar staten med sina liv. Du sitter i Sverige och kastar rasistisk smörja även mot dessa icke-judar.
Citat:
Nej, det är ockupation och inte krig. Israel ansvarar för civilbefolkningen och har inte rätt att skjuta ihjäl oskyldiga.
Om soldaten kände sig hotad av suspekt beteende som kunde tyda på ett terrordåd hade han rätt att öppna eld. I Sverige har vi ett liknande exempel där hemvärnsmän som bevakade ett mobiliseringsförråd öppnade eld mot en civil polisbil som närmade sig förrådet. Två poliser sköts av militären. Hemvärnsmännen dömdes inte för brott.
Citat:
Det är inte jag som i 20 års tid suttit och skrivit hatiska texter på Flashback.
Det är inte hatiskt att försvara Israel. Däremot är det hatiskt att likt du gör förneka Hamas folkmord och massvåldtäkter på judar, uppmana till mord på judar och försvara Hamas förintelsesträvanden.
Citat:
Nej, det kommer aldrig någon åklagare få.
Ärendet kommer att hamna på åklagarens bord, det är så det israeliska systemet fungerar. En åklagare kommer sedan ta ställning till om ett brott har begåtts. Du har som vanligt noll koll på hur Israel fungerar.
Citat:
Jag besitter till skillnad från dig sunt förnuft. Ingen försöker preja en militär checkpoint när ens fru och baby sitter i bilen. Och hade soldaterna soldaterna sett bilen som ett hot hade man skjutit den sönder och samman. Man hade inte nöjt sig med ett fåtal enkelskott. Och den övervakningsfilm som garanterat finns från händelsen kommer du garanterat aldrig få se.
Det krävs bevis för att döma någon i en rättsstat. Ditt sunda förnuft ger jag inte mycket för då du som sagt förnekar Hamas mord och våldtäkter 7 oktober trots att Hamas filmade sina brott, har erkänt sina brott och lovar att upprepa sina brott.
Det är för övrigt omöjligt att identifiera ett spädbarn inne i en bil från lite avstånd. Det man kan göra är att se hur bilen framförs, hur den stoppar och sedan accelererar mot soldaterna. Att du som en dåre upprepar att soldaten sköt mot en familj med ett barn visar bara hur korkad du är eftersom soldaten inte kunde se det.