2026-06-07, 09:42
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Du är sinnesförvirrad. Den tråden handlar om 7-oktoberlögnerna sionazisterna spred.

Det finns inga lögner. Dina vänner i Hamas filmade och erkände sina brott. Du försvarar sexuella övergrepp på judiska kvinnor och barn.

Citat:
Vilken folkgrupp sionassen tillhör har jag inte uttalat mig om.

Jag tycker bara det är intressant att du numera även kastar öknamn åt muslimer och druser. Många av de två miljoner muslimer och druser som är israeliska medborgare är nöjda med sitt liv i Israel och försvarar staten med sina liv. Du sitter i Sverige och kastar rasistisk smörja även mot dessa icke-judar.

Citat:
Nej, det är ockupation och inte krig. Israel ansvarar för civilbefolkningen och har inte rätt att skjuta ihjäl oskyldiga.

Om soldaten kände sig hotad av suspekt beteende som kunde tyda på ett terrordåd hade han rätt att öppna eld. I Sverige har vi ett liknande exempel där hemvärnsmän som bevakade ett mobiliseringsförråd öppnade eld mot en civil polisbil som närmade sig förrådet. Två poliser sköts av militären. Hemvärnsmännen dömdes inte för brott.

Citat:
Det är inte jag som i 20 års tid suttit och skrivit hatiska texter på Flashback.

Det är inte hatiskt att försvara Israel. Däremot är det hatiskt att likt du gör förneka Hamas folkmord och massvåldtäkter på judar, uppmana till mord på judar och försvara Hamas förintelsesträvanden.

Citat:
Nej, det kommer aldrig någon åklagare få.

Ärendet kommer att hamna på åklagarens bord, det är så det israeliska systemet fungerar. En åklagare kommer sedan ta ställning till om ett brott har begåtts. Du har som vanligt noll koll på hur Israel fungerar.

Citat:
Jag besitter till skillnad från dig sunt förnuft. Ingen försöker preja en militär checkpoint när ens fru och baby sitter i bilen. Och hade soldaterna soldaterna sett bilen som ett hot hade man skjutit den sönder och samman. Man hade inte nöjt sig med ett fåtal enkelskott. Och den övervakningsfilm som garanterat finns från händelsen kommer du garanterat aldrig få se.

Det krävs bevis för att döma någon i en rättsstat. Ditt sunda förnuft ger jag inte mycket för då du som sagt förnekar Hamas mord och våldtäkter 7 oktober trots att Hamas filmade sina brott, har erkänt sina brott och lovar att upprepa sina brott.

Det är för övrigt omöjligt att identifiera ett spädbarn inne i en bil från lite avstånd. Det man kan göra är att se hur bilen framförs, hur den stoppar och sedan accelererar mot soldaterna. Att du som en dåre upprepar att soldaten sköt mot en familj med ett barn visar bara hur korkad du är eftersom soldaten inte kunde se det.
2026-06-07, 11:53
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det finns inga lögner. Dina vänner i Hamas filmade och erkände sina brott. Du försvarar sexuella övergrepp på judiska kvinnor och barn.

Fortsätt diskussionen i rätt tråd: (FB) Hamas brutalitet och våldtäkter under 7 oktober-attacken: Vad är belagt/obelagt? (2025-05-18)

Citat:
Jag tycker bara det är intressant att du numera även kastar öknamn åt muslimer och druser.

Jag är inte ett rassesvin - till skillnad från dig. Jag fördömer den som medvetet lustmördar ett spädbarn oavsett vilken folkgrupp mördaren tillhör. Du däremot försvarar mördaren om denne är en jude och spädbarnet en palestinier.

Citat:
Citat:
Nej, det är ockupation och inte krig. Israel ansvarar för civilbefolkningen och har inte rätt att skjuta ihjäl oskyldiga.

Om soldaten kände sig hotad av suspekt beteende som kunde tyda på ett terrordåd hade han rätt att öppna eld.

Lagar bygger inte på "känslor". Då skulle vem som helst få skjuta vem som helst för de kan alltid påstå att de "kände" sig hotade.

Tillgänglig information tyder inte på att situationen var hotfull:
Firyal said that the family stopped the car when they saw Israeli soldiers approaching from a side road to their left. Fahd says he raised his hands after bringing the vehicle to a halt.

Both say that gunshots followed.

"The bullets struck the car," Fahd said.

"The soldier that shot at us was 10m away. The bullet penetrated the front windshield, went through my arm, and then struck my son in the head and my wife in the face."

Sam died of his wound in hospital, his mother is still being treated.

https://www.bbc.com/news/articles/cly8lgn0x30o
Citat:
Citat:
Det är inte jag som i 20 års tid suttit och skrivit hatiska texter på Flashback.

Det är inte hatiskt att försvara Israel.

Du försvarar inte Israel - du försvarar barnamördare.

Citat:
Ärendet kommer att hamna på åklagarens bord, det är så det israeliska systemet fungerar. En åklagare kommer sedan ta ställning till om ett brott har begåtts. Du har som vanligt noll koll på hur Israel fungerar.


Du har klippet med sekunderna innan David Ben Avraham mördas framför dig. Är du en sån feg usling att du inte kan medge att han inte utgjorde ett hot och att det inte fanns någon anledning att skjuta honom?
Frågan fick du igår. Men som den fega fitta du är vågade du inte svara.

Citat:
Det är för övrigt omöjligt att identifiera ett spädbarn inne i en bil från lite avstånd. Det man kan göra är att se hur bilen framförs, hur den stoppar och sedan accelererar mot soldaterna. Att du som en dåre upprepar att soldaten sköt mot en familj med ett barn visar bara hur korkad du är eftersom soldaten inte kunde se det.

På tio meters avstånd är det faktiskt möjligt att se vilka som sitter i en stillastående bil.
2026-06-07, 12:48
  #39
Medlem
eldrattans avatar
Just det här med att MENAs använder sig av barn i bilen är inget nytt. Det sker även här i Sverige, senast förra veckan i Nynäshamn bl.a.

Babbeluringarna vägrade stanna och polisen sköt mot bilen och det var ren tur att småbabbeluringarna klarade sig med lindriga skador. Så inget nytt koncept. Är garanterat ett förfarande som åkt med i samband med folkutbytet från MENA och dess seder och traditioner.
2026-06-07, 12:56
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2

Jag är inte ett rassesvin - till skillnad från dig. Jag fördömer den som medvetet lustmördar ett spädbarn oavsett vilken folkgrupp mördaren tillhör. Du däremot försvarar mördaren om denne är en jude och spädbarnet en palestinier.

Att du ägnar dygnets alla vakna timmar åt att beskylla en mikroskopisk del av världens befolkning för dina egna och samhällets tillkortakommanden säger absolut ingenting om dem, men det blottar precis allt om din egen desperation.

Jag tänker inte låta dina perversa blodslögner stå oemotsagda. Att tala om lustmord på bebisar är en blodslögn som judehatarna använt i hundratals år.
2026-06-07, 13:00
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Just det här med att MENAs använder sig av barn i bilen är inget nytt. Det sker även här i Sverige, senast förra veckan i Nynäshamn bl.a.

Babbeluringarna vägrade stanna och polisen sköt mot bilen och det var ren tur att småbabbeluringarna klarade sig med lindriga skador. Så inget nytt koncept. Är garanterat ett förfarande som åkt med i samband med folkutbytet från MENA och dess seder och traditioner.

Exakt. Palestinierna använder barn som mänskliga sköldar inte bara i Gaza utan även när de begår terrordåd med sina bilar i Judéen. Palestinierna hatar juden mer än de älskar sina barn och först när det omvända gäller kan det bli fred i mellanöstern, för att parafrasera Golda Meir.
2026-06-07, 13:20
  #42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Antingen är du korkad eller så är du ond.

Hindi Rajab.
En femårig flicka som IDF avrättade.

Tidigare idag då Israel öppnar eld in i en bil där det sitter ett par med sitt spädbarn.
Men att strypa ihjäl små judiska barn går bra i Allahs namn, eller hur? Som Hamas gisslan Kfir Bibas, 9 månader gammal, och Ariel Bibas, 4 år. Inget ramaskri där inte från omvärlden.

Tänk dig att lägga dina händer runt en smal barnhals och trycka åt tills barnet dör. Så gör dina hjältejihadister. I dag är det PK att göra så.
__________________
Senast redigerad av ReedMe 2026-06-07 kl. 13:23.
2026-06-07, 13:27
  #43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israel har sannerligen lärt sig hur man hanterar arabiska terrorister: säkerhetsbarriären, framskjutna check points, husrannsakningar och andra proaktiva insatser har effektivt satt sådan press på den arabiska genomsnittsterroristen att den har fått börja ägna sig åt att med bilar ramma israeliska militärposteringar eller försöka mörda judiska barn på busshållplatser med sina bilar, för in i Israel, eller bosättningar, kommer de inte längre.

Araberna har överhuvudtaget inte i Judéen att göra. Judéen är judarnas land, det hörs ju på namnet. Till och med Flashbacks pedofildyrkarelit som runkar till massvåldtäkter på civila kvinnor borde klara att ta till sig det. De kan ju bläddra fram avsnitt 5:21 i sin pocketbok annars och läsa hur gud gav landet till judarna.
Svårare att skydda sig mot israeliska araber dock som begår terrordåd.

Israel håller ju på att ta fram en lag om dödsstraff för terrordåd med dödlig utgång. Men enligt SVT gäller inte denna lag israeliska medborgare. Mycket märkligt. Har inte läst något om det i judisk media, men jag kan ju ha missat.
2026-06-07, 13:30
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Svårare att skydda sig mot israeliska araber dock som begår terrordåd.

Israel håller ju på att ta fram en lag om dödsstraff för terrordåd med dödlig utgång. Men enligt SVT gäller inte denna lag israeliska medborgare. Mycket märkligt. Har inte läst något om det i judisk media, men jag kan ju ha missat.

Jag har ingen egen kunskap om lagen ifråga men Ben-Gvir skriver så här på X om dagens terrordåd:


Citat:
If the terrorist is caught alive—he will be executed—this is the law, and we will demand its enforcement.

This is precisely why Jewish Strength enacted the "Death Penalty for Terrorists" Law.

Jewish blood is not forfeit.
Whoever murders a Jew—will see the hangman's noose.

https://x.com/itamarbengvir/status/2063536518807900549
2026-06-07, 13:36
  #45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har ingen egen kunskap om lagen ifråga men Ben-Gvir skriver så här på X om dagens terrordåd:




https://x.com/itamarbengvir/status/2063536518807900549
Se där. Man tycker att dödande av israeler av olika etniciteter i terrordåd borde ingå i lagen. Inte bara judar.

Får se hur lagen tar form när den är färdigbearbetad.
2026-06-07, 13:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Se där. Man tycker att dödande av israeler av olika etniciteter i terrordåd borde ingå i lagen. Inte bara judar.

Får se hur lagen tar form när den är färdigbearbetad.

När jag kontrollerade saken med flera AI får jag svaret att lagen skyddar alla israeliska medborgare på exakt samma sätt.

Dödsstraff finns redan. Adolf Eichmann avrättades ju till svensk vänsters stora förtret. Så det handlar väl mest om att utöka omfånget av brottsmisstankar där det är aktuellt med dödsstraff.

Ben Gvir är en pajas men jag håller med honom i sak. Terroristerna bör avrättas, helst på plats, men om de av feghet låter sig gripas, efter domstolsprövning. Och givetvis skall terroristerna avrättas även när de dödar israeliska araber, kristna, druser eller beduiner. Det händer faktiskt titt som tätt att Palestina, Hizbollah och Iran dödar israeliska minoritetsgrupper. T ex skickade ju Hizbollah en raket mot en fotbollsplan fylld med drusiska barn.
2026-06-07, 13:55
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israel har inte mördat ett spädbarn utan tvärtom beklagat det inträffade. Men ja, att israelisk militär i Judéen skjuter på arabernas bilar när de uppträder suspekt i närheten av check points är helt korrekt. Jag hade gjort samma sak själv. Hellre en död arab än en död israelisk soldat. Så ser matematiken i krig ut. Den arab som bryr sig om sina barn kan när som helst skriva under ett fredsavtal och få slut på kriget men hatet mot juden är så stort att araben är beredd att offra allt, inklusive sina egna barn.

Den som älskar sin nästa skall inte gå i krig med Israel.

Spännande. Vi säger vi har Achmed med fru och 5 barn som han älskar. Förklara hur processen går till för han. Menar du han kan skriva på nån typ av kontrakt som garanterar att IDF typ hoppar över deras familjer när de är ute och skördar barnaliv och ger sig på grannens ungar istället?
2026-06-07, 13:58
  #48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
När jag kontrollerade saken med flera AI får jag svaret att lagen skyddar alla israeliska medborgare på exakt samma sätt.

Dödsstraff finns redan. Adolf Eichmann avrättades ju till svensk vänsters stora förtret. Så det handlar väl mest om att utöka omfånget av brottsmisstankar där det är aktuellt med dödsstraff.

Ben Gvir är en pajas men jag håller med honom i sak. Terroristerna bör avrättas, helst på plats, men om de av feghet låter sig gripas, efter domstolsprövning. Och givetvis skall terroristerna avrättas även när de dödar israeliska araber, kristna, druser eller beduiner. Det händer faktiskt titt som tätt att Palestina, Hizbollah och Iran dödar israeliska minoritetsgrupper. T ex skickade ju Hizbollah en raket mot en fotbollsplan fylld med drusiska barn.
Lagen överklagades till högsta domstolen i mars, men den blev alltså godkänd? Jag letade efter SVT artikeln som jag läste i förmiddags om det här, men hittar den inte nu. Märkligt. Däremot ett videoklipp från 31 mars.
https://www.svt.se/nyheter/video/7b2b5e395a623528-israel-rostar-igenom-lagforslag-om-dodsstraff/jdbc2w

Hittade den!
Israels parlament har röstat igenom en lag om att införa dödsstraff. Straffet kommer i praktiken gälla för palestinska fångar – men inte för israeler.

Förslaget möter nu skarp kritik både nationellt och internationellt.

”Liksom andra uppmanar vi Israel att inte gå vidare med dessa planer”, skriver Sveriges utrikesminister Maria Malmer Stenergaard (M).

Israels parlament har under måndagskvällen röstat igenom ett kontroversiellt lagförslag som innebär dödsstraff för personer som döms för dödliga attacker som klassas som terrorism, särskilt sådana som anses syfta till att ”förneka statens existens”.

I praktiken innebär det att palestinier, bosatta på den israelisk-ockuperade Västbanken, som har fängslats för mord på israeler, kan avrättas – men lagen gäller inte för israeler som dödar palestinier.

Förslaget har tagits fram av det ultranationalistiska partiet Judisk makt, som leds av säkerhetsministern Itamar Ben-Gvir.

Kort efter omröstningen meddelar dock flera israeliska människorättsorganisationer att parlamentets beslut överklagas till landets högsta domstol.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-ja-till-dodsstraff
__________________
Senast redigerad av ReedMe 2026-06-07 kl. 14:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in