2026-06-07, 11:06
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det kommer kopiera så du tror du kollar på amatörporr men det är AI.

Kanske det. Men det skulle i så fall medföra att de riskerar att åka dit för upphovsrättsbrott vilket nog många kommer försöka undvika. Men vi får väl se.
2026-06-07, 11:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Detta är inte porr, men följande röst och bild är AI

https://www.youtube.com/watch?v=CigiqeSaB7Y

Man undrar varför vi män ska utsätta oss för en riktig kvinna med all neuroser, psykoser , falska anklagelser och gaslightning, psykisk misshandel, sexvägran när man kan välja AI.

Min tanke är att svenska kvinnor faktiskt får steppa upp och skärpa sig. Just nu lämnar de alltför mycket övrigt att önska. Annars kommer svenska män att välja bort dem.
2026-06-07, 11:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Lagligheten är ju för att inte ex Lindsay lohan eller scarelt johansson ska hamna i en porrfilm som inte är sann. Att inte ge fel bild åt kändisar eller vanligt folk men även att barn inte ska hamna i dem vilket så klart är vidrigt.

Frågan är bara om man kan finna en lag som inte stör vanliga tittare.

Jo man får ju tänka i det större här. Ok då om med stora kändisar. Det är ju ingen fara tycker man. Att folk får se en AI där Scarlett knullar. Men om hon innebär det ju liksom alla. Det är fritt fram. I en klass på gymnasiet kan klasskamrater göra en AI med hon/han i samma klass med i porr. Jag menar extremt detta måste förbjudas. Kan inte var ok. Det blir ju mobbning med hjälp av teknik.
2026-06-07, 11:46
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Detta är inte porr, men följande röst och bild är AI

https://www.youtube.com/watch?v=CigiqeSaB7Y

Man undrar varför vi män ska utsätta oss för en riktig kvinna med all neuroser, psykoser , falska anklagelser och gaslightning, psykisk misshandel, sexvägran när man kan välja AI.

Min tanke är att svenska kvinnor faktiskt får steppa upp och skärpa sig. Just nu lämnar de alltför mycket övrigt att önska. Annars kommer svenska män att välja bort dem.

Är väl ändå rätt tydligt att den låten är AI samt bilden?

Ts nej de kommer ej ske, för lätt att se att nät är ai
2026-06-07, 11:46
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
En värld där människor inte skapar konst?

Det är eventuellt farligt.

Vad ska alla människor syssla med?
Påta i trädgården?
2026-06-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
En värld där människor inte skapar konst?

Det är eventuellt farligt.

Vad ska alla människor syssla med?
Påta i trädgården?

Personligen så tittade jag på filmerna om den där gorilla-killen från Australien i början. Tyckte att det var skitkul, i 5minuter…

Har fortfarande väldigt svårt för AI-musik som alltid tycks sakna något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Iallafall än så länge.

Det är samma sån med bilder.
Det var jättekul i 5minuter, sen ledsnade man.

Så jag tror snarare att konst i alla former kommer öka i framtiden.
2026-06-07, 12:29
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Personligen så tittade jag på filmerna om den där gorilla-killen från Australien i början. Tyckte att det var skitkul, i 5minuter…

Har fortfarande väldigt svårt för AI-musik som alltid tycks sakna något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Iallafall än så länge.

Det är samma sån med bilder.
Det var jättekul i 5minuter, sen ledsnade man.

Så jag tror snarare att konst i alla former kommer öka i framtiden.
Det som saknas är att det inte är äkta.
Du tror att det är falskt.

Precis så är det med film .
När du tror att det är en helt påhittad historia och skådespelare, då saknas något.

Därför kan man göra som i Hollywood ibland,
Man lägger till att det bygger på en riktig händelse .
Då blir det genast mycket bättre. Sätter igång fantasin på folk .
2026-06-07, 12:37
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag tror AI-porr kommer att ta allt mer plats. Till sist kommer nog majoriteten av porr att vara AI-genererad. Att skapa AI-genererad porr går antagligen snabbare och är billigare än att ha en riktiga människor som knullar för pengar. Dessutom, då det är AI-genererat kan man få fram de grövsta och mest sjuka sakerna om man vill då ingen människa tar skada. Bara fantasin sätter gränserna.
2026-06-07, 16:02
Medlem
Porrbranschen precis som alla andra affärsverksamheter drivs ju enbart i syfte att generera ekonomisk vinst, och den absolut största utgiften för dom är ju på fruntimmer.
Kan AI bli så pass bra att det är närmast omöjligt att skilja på den och verklighet så kan ju bolagen kapa enorma kostnader, och det kommer dom då definitivt att göra.
2026-06-07, 18:04
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Önsketänkande från en på Flashback som inte får ligga!
2026-06-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Det som saknas är att det inte är äkta.
Du tror att det är falskt.

Precis så är det med film .
När du tror att det är en helt påhittad historia och skådespelare, då saknas något.

Därför kan man göra som i Hollywood ibland,
Man lägger till att det bygger på en riktig händelse .
Då blir det genast mycket bättre. Sätter igång fantasin på folk .

Antagligen så hjälper det.
Men AI saknar ju alltid något.
Bilderna är FÖR perfekta, musiken saknar själ även när en producent lägger sin touch på den, och filmerna är aldrig trovärdiga
(jag fattar att jag säkert blivit lurad av AI-film nån gång, men då pratar vi filmer som ändå saknar några intressanta vinklar).

De här filmerna med djur som attackerar människor tror väl ingen på?
2026-06-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
Porrbranschen precis som alla andra affärsverksamheter drivs ju enbart i syfte att generera ekonomisk vinst, och den absolut största utgiften för dom är ju på fruntimmer.
Kan AI bli så pass bra att det är närmast omöjligt att skilja på den och verklighet så kan ju bolagen kapa enorma kostnader, och det kommer dom då definitivt att göra.

Det är ju nån som ska betala för det i slutänden oxå?
Vem vill betala för AI-genererad fejkporr?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in