2026-06-07, 11:32
Medlem
Oreshnik har inte fungerat särskilt bra. Fiasko är rätt ord. Hur många har träffat sina mål? Hur många har detonerat på andra platser än tänkt? Hur många har dem till sitt förfogande??
Citera
2026-06-07, 11:39
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Oreshnik har inte fungerat särskilt bra. Fiasko är rätt ord. Hur många har träffat sina mål? Hur många har detonerat på andra platser än tänkt? Hur många har dem till sitt förfogande??

BS! Fungerat helt enligt plan. Det här är bara en varning om ni inte förstått det. Fått Väst att oroa sig. (Inklusive dig)
Citera
2026-06-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
BS! Fungerat helt enligt plan. Det här är bara en varning om ni inte förstått det. Fått Väst att oroa sig. (Inklusive dig)

De exploderar vid start, träffar mål inne i Ryzzland.. Grattis.
Citera
2026-06-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Allt jag har? Svara istället på frågorna i inlägget! Dumskalle

För att citera GustavAnder

” Så när du är överbevisad och står med byxorna nere i din totala okunnighet, då är detta ditt " svar"...
jävla obildade clown.”

I egenskap av att du är trådens störste lögnare och fascist så ger jag dig ändå en ny chans: vad beror Rysslandsekonomiska tillväxt av?

Du har hittills inte förstått, men använd valfri sökmotor på det Internet som den ryska befolkningen inte längre har tillgång till och återkom med dina tankar. (Varför har ryssarna ingen möjlighet att söka på Internet?)

Visa att du inte är den okunnige ekonomiske analfabeten som du i dina inlägg visar.
Passa samtidigt på att beskriva din fabläss för den dysfunktionella fasciststaten Ryssland.
Vad är det jag ska besvara? Du vet jag läser inte allt skit här så jag missar säkert mycket efter att ni har fyllt tråden med propaganda, lögner och trams. Vad är jag "överbevisad" om?

Jag får anta att det är rysk ekonomisk tillväxt? I mina och mångas ögon beror tillväxten på ett gott sammarbete med BRICS och att sanktionerna tvingat eller gett inhemska företag chansen att producera vilket är en del av överhetningen av ekonomin där även löner pressas upp och arbetslöshet ned. Det leder till inflation som riksbanken hanterar med högre räntor något som också är på väg ner. Du måste fatta att Ryssland också bedriver handel med övriga världen utanför väst, det är en stor värld. Ryssland har en stor egen marknad med många inhemska produkter och är inget uland eller som Saudiarabien helt beroende av olja. Ryssland statsbudget idag är bara till en femtedel beroende av gas och olja.

Internet och sökmotorer? Du verkar förvirrad. Tror du vi har censur över internet? Kan människor enkelt läsa ryska tidningar som RT? Tror du någon övervakar all information som tex. "The Five Eyes" i Atlantkabeln eller NSA via starlink? Ryssarna kan söka alldeles utmärkt även om staten där är hårdare nu under krig vilket vår stat också skulle göra eller hur.

Nu har jag besvarat dig stackare.
Citera
2026-06-07, 11:49
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du känner till att The Moscow Times är en Amsterdambaserad "tidning" och har inte mycket att göra med Ryssland att göra längre? Jag skulle ju kunna starta en tidning som påstår sig vara för Ukrainare och som inte alls innehåller kritik för att störta Kievregimen. Tidingen är grundad 1989 av Derk Sauer, Nederländerna. En rest av 90-talets försök att plundra hela Ryssland.

Här fyller du ut ett stort inlägg med The Moscow Times i hopp att folk ska tro att det är en riktig rysk tidning och inte falsk propaganda mot kriget och den ryska regeringen. Lika trovärdig som ni anser RT och TASS vara.

Du verkar vara hysterisk eller manisk med sådana här poster kryddade med dina favoritord som psykopat, mytoman, luffare, kloak, diktator och annat. Just diktator var väl kul och har vi något nytt presidentval i Ukraina eller sitter Zelensky på livstid eller tills Ryssland når Kiev? Putin håller i alla fall val.

Beskriv nu på vilket sätt Oreshnik är ett fiasko? Vad jag vet är det en unik missil som nu testats utan explosiva stridsspetsar och enbart med kinetisk energi. Vad tycker du om alla andra ryska missiler då, gör dom inte sitt jobb?

Så de tycker Putin har 26 år av vanstyre? Ta nu en titt på hur BNP ökat genom åren sedan det katastrofala 90-talet.

Ryssland BNP (2026)
https://www.worldometers.info/sv/bnp/ryssland-bnp/

Allt du håller på med är lögn och åter jävla lögn och sen kallar du andra för mytomaner och psykopater. Du är en ynklig människa badpojken.

Så här ser det ut för Ukraina som i fyra år varit helt beroende av pengar från väst. Innan statskuppen 2014 var man på väg uppåt av egen kraft men sedan har utvecklingen planat ut så vanstyret ligger i Ukraina.

Ukraina BNP (2026)
https://www.worldometers.info/sv/bnp/ukraina-bnp/

Jag skulle tro att din hysteri beror på att Ryssland går framåt på slagfältet och här försöker du klumpigt att dölja det faktumet. Se hur det går i Kostyantynivka nu och även öster om Kramatorsk och Slaviansk, kanske ryssarna befriar Doneskt innan året är slut. Även i Kupiansk där Ryssarna tog staden och sedan förlorade den är man tillbaka. I Sumý och Kharkov tar man allt mer territorium för sin buffert eller är man tillbaka för att hota Kiev och Kharkov?

Jag skulle kunna svara på varenda av dina länkar och påståenden men vem orkar. Dina vänner i tråden klagade på mina textväggar tidigare så det är skönt att du är här.

Kör hårt nu badpojken men alla dina fina ord du älskar. Men försök gärna med lite egna tankar och ord om denna konflikt.

Glöm inte "ALLT GÅR ENLIGT PLAN", Ryssland vinner.

Killen som oroar sig för amerikansk utbredning sedan 1300-talet ska vara försiktig med att uttala sig om geopolitiska frågor 2026. Faktum är att Ryssland inte klarar av att få genombrott på fronten längre och sitter fast. Ukrainas bekämpning av trossen blir spännande att följa när månaderna går. Vidare så är snart Krym helt avskuret efter bombningen av en av de sista broarna längs landvägen. Du borde förbereda för det värsta medans vi som tror på demokrati och länders självbestämmande snart kan förbereda oss på det bästa, dvs Rysslands totala kollaps.
Citera
2026-06-07, 11:54
Medlem
Förklara gärna den "starka ryska tillväxten" så alla förstår...
Citera
2026-06-07, 12:03
Medlem
En rysk drönare har träffat ett lager för kärnbränsle i området kring Tjernobyl, meddelar ukrainska Energoatom.

En Shaheddrönare träffade en av byggnaderna ”i den centraliserade anläggningen för mellanlagring av använt kärnbränsle”, uppger president Volodymyr Zelenskyj.

”En extremt kritisk infrastruktur – och ett extremt ondskefullt ryskt anfall”, skriver han på X och kallar attacken avsiktlig.

Strålningsnivåerna ska inte ha påverkats av nattens attack.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/attack-mot-tjernobyllager-f%C3%B6r-k%C3%A4rnavfall/ar-AA25224F?ocid=hpmsn&cvid=6a25416b41f04c64876f1651c dc51ea9&ei=29

Ryssarna angriper enbart militära mål, eller hur!
Citera
2026-06-07, 12:07
Medlem
Enligt "Freud Greyskull" på X kommer rapporter även nu om att Ukraina utför kontra-attacker i Konstantinivka (fast någon kallar det Konstantinovka). Vi skall väl inte hänga upp oss på stavningen....

Det verkar vara en lögn att 60% av staden behärskas av bögstyrkor, det som förekommer är infiltration.

Rent övervägande behärskas staden av Ukraina i och med drönarövertaget.

Oj vad det går dåligt för Ryzzland, varje dag frågar jag mig: NÄR UNDANRÖJES PUTIN, NÄR UNDANRÖJES BAJSVÄSKAN?
Citera
2026-06-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Killen som oroar sig för amerikansk utbredning sedan 1300-talet ska vara försiktig med att uttala sig om geopolitiska frågor 2026. Faktum är att Ryssland inte klarar av att få genombrott på fronten längre och sitter fast. Ukrainas bekämpning av trossen blir spännande att följa när månaderna går. Vidare så är snart Krym helt avskuret efter bombningen av en av de sista broarna längs landvägen. Du borde förbereda för det värsta medans vi som tror på demokrati och länders självbestämmande snart kan förbereda oss på det bästa, dvs Rysslands totala kollaps.
USA grundades 4 juli 1776 och det vet jag så år 1300 var enbart stardatum som sedan USA hakar i senare för Ryssland är mycket äldre. Fattar du nu?

Ta nu och lämna ekokammaren på x och ta en titt på verkligheten. Hur ser det ut i Kostyantynivka, öster om Kramatorsk och Slaviansk, Kupiansk? Ryssland går även framåt i Sumy, Kharkov och nere i östra Zaporizhzhia. Är det för långsam takt för dig? Vill du att ryssarna gör som Kievregimen i Kursk och förlorar tiotusentals soldater? Ryssarna bombar sönder fästerna, driver undan drönaroperatörer och går sedan framåt då ukrainarna har blivit försvagade och allt tar sin tid. Det ordar sig med Krim ska du se för folket där är vana med Kievregimens skit. En morot för ryssarna att bli lite snabbare mot staden Zaporizhzhia. Demokrati och länders självbestämmande? Är du seriös då Trump nu så tydligt härjar med USA:s militär och med tariffer för att få länder att lyda?
Citera
2026-06-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Freud Greyskull" på X kommer rapporter även nu om att Ukraina utför kontra-attacker i Konstantinivka (fast någon kallar det Konstantinovka). Vi skall väl inte hänga upp oss på stavningen....

Det verkar vara en lögn att 60% av staden behärskas av bögstyrkor, det som förekommer är infiltration.

Rent övervägande behärskas staden av Ukraina i och med drönarövertaget.

Oj vad det går dåligt för Ryzzland, varje dag frågar jag mig: NÄR UNDANRÖJES PUTIN, NÄR UNDANRÖJES BAJSVÄSKAN?

Mycket bra Sharia, det är i det området som ryssarna framförallt tar mark.
Citera
2026-06-07, 12:11
Medlem
Det är omöjligt för ryssbögar att förstå varför europa stödjer ukraina

De försöker med darr på rösten förklara att ukrainare inte är snälla och Z är judenazist.
Om vi bara kan övertygas så kommer vi låta ryssland vinna.
Citera
2026-06-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är omöjligt för ryssbögar att förstå varför europa stödjer ukraina

De försöker med darr på rösten förklara att ukrainare inte är snälla och Z är judenazist.
Om vi bara kan övertygas så kommer vi låta ryssland vinna.

Knarkande judenazist och dessutom satanist! Trots det så är han mannen som är president för Ukraina som inte bara försvarar sig mot Ryssland utan nu tar tillbaka ockuperad mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in