2026-06-06, 22:19
Medlem
Hanna. Veckodagar stavas fortfarande inte med stor bokstav.
Och ska du prompt ta med din dotter i bilder kan du med fördel istället ta bilder när ansiktet inte ens syns. Att pixla ansiktet ser bara helt konstigt ut.
Citera
2026-06-06, 22:20
Medlem
Sommarlov? Sommarlov från vadå? :-)
Citera
2026-06-06, 22:24
Medlem
Så märkligt att blurra ansiktet när hon delar med sig av så mycket om L som hon gör. Hon vet inte vad integritet är. Denna dagen har vi fått en massa info om L.

Man skulle kunna tro att hon är ensamstående dessutom då K varken nämns eller syns och allt kretsar runt L. Men hon är ju Hs bästa kompis som hon kan titta på barnfilmer med och vara busig.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-06-06 kl. 22:35.
Citera
2026-06-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Så märkligt att blurra ansiktet när hon delar med sig av så mycket info om L som hon gör. Hon vet inte vad integritet är. Denna dagen har vi fått en massa info om L.

Man skulle kunna tro att hon är ensamstående dessutom då K varken nämns eller syns och allt kretsar runt L. Men hon är ju Hs bästa kompis som hon kan titta på barnfilmer med och vara busig.
Ja, hon skriver om hennes dotters status relaterat till blöja/potta/toalett, när hon går på förskola, när hon börjar sitt ”sommarlov”, osv.
Citera
2026-06-07, 00:08
Medlem
Min lilla stora tjej, tänk vad bra det är att jag har dig.

För då kan mamma vara med dig hela tiden,
för mamma har ju inga andra människor i sitt liv. Då kan mamma alltid ha en vän nära, en som aldrig säger emot.

Då kan mamma mata dig med socker,
precis som mamma själv vill ha det.
Då kan mamma ge dig tacos till frukost,
för det är ju det mamma är sugen på.

Då kan mamma hålla dig hemma från förskolan, För andra människor känns så svåra att möta. Och kanske kan mamma fortsätta hålla dig borta från sociala sammanhang också.

Då kan mamma använda dig reklamsamarbeten, för någon måste ju hjälpa till. Och så praktiskt det är att ha någon som kan göra jobbet åt mamma.

Integritet? det är väl bara ett ord. Din barndom, dina stunder, dina känslor och ditt ansikte
kan ju också bli innehåll.

För vem behöver skydda ett barns privatliv,
när mamma kan få bekräftelse, uppmärksamhet och kanske lite pengar på köpet?

Och medan världen tittar och applåderar,
fortsätter mamma. På din bekostnad.

För du är ju så liten än. Och du vet fortfarande inte att du aldrig fick välja.
Citera
2026-06-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt

För då kan mamma vara med dig hela tiden,
för mamma har ju inga andra människor i sitt liv. Då kan mamma alltid ha en vän nära, en som aldrig säger emot.

Då kan mamma mata dig med socker,
precis som mamma själv vill ha det.
Då kan mamma ge dig tacos till frukost,
för det är ju det mamma är sugen på.

Då kan mamma hålla dig hemma från förskolan, För andra människor känns så svåra att möta. Och kanske kan mamma fortsätta hålla dig borta från sociala sammanhang också.

Då kan mamma använda dig reklamsamarbeten, för någon måste ju hjälpa till. Och så praktiskt det är att ha någon som kan göra jobbet åt mamma.

Integritet? det är väl bara ett ord. Din barndom, dina stunder, dina känslor och ditt ansikte
kan ju också bli innehåll.

För vem behöver skydda ett barns privatliv,
när mamma kan få bekräftelse, uppmärksamhet och kanske lite pengar på köpet?

Och medan världen tittar och applåderar,
fortsätter mamma. På din bekostnad.

För du är ju så liten än. Och du vet fortfarande inte att du aldrig fick välja.

Wow. Bra skrivet. Blir nästan lite rörd. Stackars Lars.
Citera
2026-06-07, 01:31
Medlem
Exakt vad längtar de till? Vad ska de göra på Lars lååånga sommarlov som de inte kan göra nu? Och längtar verkligen Lars 2 år som går max 15 timmar i veckan (men oftast mycket mindre) på förskolan efter sommarlov? Ska Hanna också ha ett långt sommarlov utan att jobba?
Citera
2026-06-07, 03:10
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Ja, hon skriver om hennes dotters status relaterat till blöja/potta/toalett, när hon går på förskola, när hon börjar sitt ”sommarlov”, osv.

Och påstår samtidigt att hon har en stalker 😂. Den stackars stalkern som väljer ut henne som offer kommer bli lika besviken som en blottare på nudiststrand.
Citera
2026-06-07, 03:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Exakt vad längtar de till? Vad ska de göra på Lars lååånga sommarlov som de inte kan göra nu? Och längtar verkligen Lars 2 år som går max 15 timmar i veckan (men oftast mycket mindre) på förskolan efter sommarlov? Ska Hanna också ha ett långt sommarlov utan att jobba?

Hanna är så otroligt less på att ljuga ihop anledningar till varför Lars inte är på förskolan (både för följarna, förskolan själv och säkert socialen) så nu kan Hanna slappna av och dra ner gardinerna för resten av sommaren.
Citera
2026-06-07, 03:51
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Mami har inte bett om detta. Så vi får släppa . Barnet som valt det offentliga kan man diskutera

Håller med, Mamma Theorin är ännu ingen offentlig person med öppet konto och hon gör nog inget annat än att älska sin dotter.
Om mamma Theorin börjar utnyttjas mer som content och synas/delta i fler av Hannas samarbeten så är det en helt annan sak.
Nu hoppas jag att jag har fel, men det kan vara så illa att Hanna har sån brist på foundation/bakgrundspersoner då Kebab vägrar och Lars börjat protestera (som vilken normal 2,5 åring), och därmed drar in morsan som sista alternativ. Det blir liksom omöjligt att göra betalda samarbeten för allt som rör det sociala när man endast har sig själv att tillgå.
Citera
2026-06-07, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Man blir ju jätteinfluerad

Småtjocka?
Citera
2026-06-07, 10:42
Medlem
Att L går på sommarlov nästa vecka är inte så konstigt. Har du ditt barn som 15-timmars barn så har du inte rätt till barnomsorg de veckor skolbarnen har lov och studiedagar. Så är det åtminstone i vår kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in