Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Kämpa! Prata om att desperat försöka övertyga folk om sin egen förträfflighet och att man är oumbärlig - det är du inte! Du jobbar självklart inte mer hemma, så håll käften själv! Dessa möten har du väl ändå via "Teams" och andra plattformar? Att folk jobbar effektivt endast två timmar är det x antal figurer här inne som skriver. Om du nu är så ineffektiv på ett kontor så har du inget där att göra. Du är ändå snart överflödig då AI kommer fixa ditt jobb...
Och möten har du inte från hemmakontoret via "Teams" och dylikt? Om du fikar och "hänger" så mycket med bordsgrannen etc., se till att sluta med detta - det är inte det du är på jobb för. Har du ingen integritet, människa?
Pendlar du på arbetstiden - nej, det gör du inte. Möten har du även hemifrån. Sluta med de långa lunchrasterna. Arbetsgivarna får se till att skapa förutsättningar för att man skall kunna jobba effektivt - allt annat är snömos och/eller ett arbetsmiljöproblem...
Pendlar du på arbetstiden
Nej, tack för att du förtydligade det. Det gör man inte och det är just därför det är ett slöseri. Tänk, där försvinner 2 timmar om dagen som man hade kunnat gjort nånting annat på. Helt klart meningslöst. +1 för att jobba hemma där man får mer saker gjort.
Möten har du även hemifrån
Det blir fler möten på kontoret. Folk älskar att ha småmöten och störa en när dom ser att man sitter på kontoret. Det kan vara om helt meningslösa saker. Sedan ska det alltid småpratas.
+1 för att jobba hemma.
Långa lunchraster
Lunchrasterna är 1h standard. Det är lång tid. Jobbar man hemifrån tar man ofta betydligt kortare raster. 20min räcker för egen del.
+1 för att jobba hemma.
Arbetsgivarna får se till att skapa förutsättningar för att man skall kunna jobba effektivt
Jobba effektivt 2-3 timmar är etablerad standard när det kommer till stimmiga kontorslandskap, det är etablerat sedan länge. Jobbar du hemifrån så slipper du stimmet och alla andra störningsmoment.
+1 för att jobba hemma.
Det finns absolut ingenting som görs bättre på ett kontor som motiverar att folk ska komma in 5 dagar i veckan. 2 dagar i veckan på kontoret räcker för den sociala faktorn, då kan folk socialisera med varandra öga mot öga vid kaffeautomaten.
För arbetsgivaren kostar det dessutom mer pengar att ha alla inne 5 dar i veckan, fler kontorsplatser krävs.