2026-06-06, 20:29
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Jockeys dokumenter kommer sänka hela temus soldater så ledes

Berätta Hur går det? Har han hittat många flashbackare? Varför vill inte In Your Head samarbeta om dokumentären och vart skall den sändas? Innan den är klar så är Temu starkare än någonsin och allt om Jocke kommer att hällas ut på sociala media, ALLT
Citera
2026-06-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Joakim Lundell har återupptagit sitt nick Jockiboi

https://jockiboi.se/

Ja men då så, då kanske Jockiboi lägger upp sin runkblogg igen?
Den ligger offentlig för allmänheten. Stackars hans barn som kommer kunna se allt han gjort på internet.
Citera
2026-06-06, 21:38
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Jockeys dokumenter kommer sänka hela temus soldater så ledes
Gud vad rädd vi är. Vad tycker du förresten om Jockibois skämmiga stämning? Såg du Medvikts svar samt bilagor?
Citera
2026-06-06, 22:04
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Gud vad rädd vi är. Vad tycker du förresten om Jockibois skämmiga stämning? Såg du Medvikts svar samt bilagor?

Jockiboi den blonderade försvararen av yttrandefriheten, älskar granskningar. Så länge diskussionen består av rövslickare som håller med honom och berättar hur fantastisk han är.

Patetiskt att se hur mycket energi Jockiboi lägger på att jaga människor som sagt något elakt om honom. Man får intrycket att dvärgen vaknar varje morgon, tittar till sitt blonderade hår i spegeln och tänker, "Undrar vilka fiender jag kan kartlägga idag?"
Citera
2026-06-06, 22:33
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater
Vad är det som gör att du tror det? Om man läser kommentarerna verkar de ju vara närmast ett justitiemord om stämningen går igenom?

Justitiemord? Vad pratar du om?
Citera
2026-06-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag är bara intresserad av om det finns bevis, det gör mig inte manisk. Men ja vi får se. För nu verkar det vara lösa rykten.
Du verkar faktiskt manisk. Varför oroar du dig så mkt för att detta kommit upp till ytan?

Det är ju fullständigt uppenbart att det är köpta följare i både Jockibois och Laxtons fall! Jag kommer tipsa medierna i veckan som kommer.

Han sysslar med bedrägeri! Minns du vad som hände med Blondinbella? Dags att Jockiböy råkar ut för samma öde!
Citera
2026-06-07, 00:01
Medlem
Citat:
Justitiemord? Vad pratar du om?

Retas lite..?
Citera
2026-06-07, 03:05
Medlem
Joakim är jättesnäll och behaglig.
Sjunger fint som fågel.
😂
Ärligt , här måste jag hålla med "hatarna"
Jag kommer inte på någon "kändis "jag ogillar mer.
Finns många fler, men han är obehaglig och äckligt fjantig samtidigt.
Citera
2026-06-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater
Retas lite..?
Det är justitiemord om dom döms att betala. Käranden har inte kunnat visa att något av det han stämmer för dom dels uppfyller prejudikaten och dels har han inte lyckats föra i bevisning att hans varumärke lidit skada. Tvärtom har han skickat in ett varumärkesintrång som ”bevisning” - något Celine kan stämma honom för då dom säkerligen inte vill förknippa sitt märke med Sveriges störta wt-influerare och dels bevisat i sin podcast att hans intäkter och visningar ökar efter att tröjorna började uppmärksammas.

Det är som vanligt, han skyller allt ont på andra och när det går som sämst får han ett uppdämt bekräftelsebehov som får honom att göra fel på fel. Vem gör så? Han har själv bevisar att han lämnat osanna uppgifter till rättsliga förhandlingar och vips är det mer än en stämning på bordet hos rättsväsendet.

#debacelboi
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-07 kl. 03:16.
Citera
2026-06-07, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag pratar om Laxton, som någon här skrev hade köpts följare för dom jobbar med Jocke.
Ingen skrev det. Jag skrev att Ninetone eller Jocke köpt följare åt Laxton.

Dom ökade en med en miljon prenumeranter på tre månader.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-07 kl. 03:25.
Citera
2026-06-07, 09:25
Medlem
Citat:
Joakim Lundell har återupptagit sitt nick Jockiboi

https://jockiboi.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Är det han som ligger bakom det där så är det hopplöst efterblivet.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hahaha

Har de bakåtdaterat varornas tillkomst till den 26 januari i år?

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det verkar som det faktiskt släpptes i januari, men av någon anledning så har ingen gjort reklam för det:

https://web.archive.org/web/20260113045237/https://jockiboi.se/

ETA: är ni säkra på att Joakim faktiskt äger webbplatsen? Verkar ha (åter)registrerats i december efter flera års inaktivitet.

Betvivlar starkt att det är Jocke eller Ninetone som ligger bakom den där sidan. Inte för att jag tror att de inte skulle kunna göra exakt det här, för det hade 100% kunnat hända. Men om de låg bakom shopen hade den förmodligen funnits med bland bilagorna, istället för en bild på en tröja med Jocke i en annan märkeströja som inte verkar gå att köpa någonstans.

Tror snarare att det vi ser här är definitionen av bootlegs. Undra om Ninetone driver någon typ av process mot vem som än ligger bakom? Det hade varit rimligare att jaga någon som utger sig för att ha den enda officiella merchbutiken för Jockiboi kan man ju tycka. Fast det är klart, plagieraren kanske aldrig sagt någonting taskigt om den riktiga jockiboi, så det är väl inte lika akut.
Citera
2026-06-07, 09:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tror snarare att det vi ser här är definitionen av bootlegs. Undra om Ninetone driver någon typ av process mot vem som än ligger bakom? Det hade varit rimligare att jaga någon som utger sig för att ha den enda officiella merchbutiken för Jockiboi kan man ju tycka. Fast det är klart, plagieraren kanske aldrig sagt någonting taskigt om den riktiga jockiboi, så det är väl inte lika akut.

Nu kan jag noll om svensk upphovsrätt och varumärkesintrång, men om inte JL/Ninetone ligger bakom sidan så lär det vara definitionen av det. I Medviktarnas fall så kan man knappast hävda att deras kundbas skulle köpa Jockes tröjor istället om inte deras låg ute på marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in