Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jo jag förstår att hon gör sig TV-mässigt bättre än många som definieras som riktiga invandrare. Men det måste ändå ses som kontroversiellt att SVT betraktar en peson som enligt den officiella versionen ska räknas som svensk, som en invandrare. Vad hon definierar sig som ska inte spela någon roll i detta sammanhanget. SVT framstår faktiskt som rasistiskt då de betraktar en svensk person med lite mer färgpigment om invandrare.
Jepp. Men alltså det är det här människor som är från utomsocknes påpekat i 30 år. Det finns många som är av utomnordiskt ursprung som aldrig invandrat. Flera av dem har liksom Julia blodsband till Sverige.
Att SVT fortfarande använder one drop rule är hur man bedömde svenskhet på t.ex. 70-talet, antingen såg man svensk ut eller så var man inte svensk.
De som kallar sig antirasister och vill vara myspys med invandrare är oftast i grunden de största rasisterna, invandrare är bara en käpphäst för att få uppmärksamhet.
Julia är inte invandrare. Och så vitt jag vet är inte Nick det heller då han är född i Norrland, men jag känner till för lite om honom för att veta om han bär på svenskt blod eller inte.
Blodsrätt är blodsrätt. Invandrad är någon som saknar blodsband och är född utomlands. Jus soli dvs territorialrätt är isf något Nick skulle falla under om han saknar det svenska.
Men hade inte SVT varit så skeva kring det här hade svenskarna kanske vaknat lite tidigare kring vilka totala grottmänniskor som rör sig ute i samhället nuförtiden.