2026-06-06, 20:24
Medlem
Ganonitos avatar
Knappast förvånande. Partiledningens kompisar skyddas och omhuldas medan folk som uttrycker sig politiskt inkorrekt eller på ett sätt som Aftonbladet, Expressen och Expo inte gillar slängs ut direkt.
Citera
2026-06-06, 20:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Här är det ju intressant om varningarna avsåg pedofili eller inte. Om inte har ju Jomshof inte tagit strid för en pedofil, vilket du antyder.

Fast hade de tagit varningarna på allvar så hade de inte stått här nu med en pedofil i brevlådan 3 månader innan valet. SD är så körda. Blir förvånad om de ens får 10% i valet.
Citera
2026-06-06, 20:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Knappast förvånande. Partiledningens kompisar skyddas och omhuldas medan folk som uttrycker sig politiskt inkorrekt eller på ett sätt som Aftonbladet, Expressen och Expo inte gillar slängs ut direkt.

Jo det verkar vara ett parti där personliga kontakter betyder allt. Om man har bra kontakt med en av "de fyra" där Jomshof är en är man skyddad. För ser man på uteslutningar så är ju SD extrema där. Bara något litet och det är uteslutning på direkten. För de då som inte har en av de fyra som beskyddare.
Citera
2026-06-06, 20:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det verkar vara ett parti där personliga kontakter betyder allt. Om man har bra kontakt med en av "de fyra" där Jomshof är en är man skyddad. För ser man på uteslutningar så är ju SD extrema där. Bara något litet och det är uteslutning på direkten. För de då som inte har en av de fyra som beskyddare.

Det är väl en avspegling av medias makt?
Citera
2026-06-06, 20:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

SD är så pass stora nu att de hade skitit i media om de haft det minsta lilla stake, men istället fortsätter de krypa för samma medier som har motarbetat dem ända från början.
Citera
2026-06-06, 20:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Men SD gör ju i regel inget för att skydda sina egna där. Bara media skriver så är det adjö. För de utanför den inre kretsen eller då under beskydd av en av dessa. Övriga partier kommer ju ha lite mer respit. Hos SD är det sparken direkt.
Citera
2026-06-06, 20:40
Medlem
Ja, vad ska man säga? Är ju inte direkt förvånad. I Aftonbladet kan vi läsa detta

Citat:
Källan lyfter den brottsmisstänkte riksdagsledamotens fixering vid sexualpolitik.

– Det har legat en rapport om hans person på partistyrelsens bord som har hanterats där. Då är det väldigt svårt att se att Jimmie Åkesson skulle bli förvånad och chockad över det här, som nu är linjen officiellt från partiet.

– Det finns ett mönster i att han hade en hel del engagemang i de här frågorna som har att göra med sexualpolitik och intresse för dem.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pm3Ey/uppgifter-om-misstankta-sd-ledamoten-var-genomgaende

Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
nja men ge mig mer länkar då så kan vi diskutera..
Tror rätt få är beredda på att lägga tid på att hitta länkar som kanske passar just dig
Citera
2026-06-06, 21:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Citat:
Men SD gör ju i regel inget för att skydda sina egna där. Bara media skriver så är det adjö. För de utanför den inre kretsen eller då under beskydd av en av dessa. Övriga partier kommer ju ha lite mer respit. Hos SD är det sparken direkt.

Ja, så funkar SD. Det är väl en anpassning till att medias drevande mot SD är MYCKET mer omfattande. Förmodligen anser SD, att det inte är kostnadseffektivt för partiet, att göra ngt annat än att ge media den eftertraktade skalpen.
Citera
2026-06-06, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, så funkar SD. Det är väl en anpassning till att medias drevande mot SD är MYCKET mer omfattande. Förmodligen anser SD, att det inte är kostnadseffektivt för partiet, att göra ngt annat än att ge media den eftertraktade skalpen.

Det kommer ju hämna dom att få bra folk att representera dom. Att man kan lägga ner år på att jobba för dom. Sedan bara över på en sekund. Inget beskydd alls. Utan bara till galgen.

Nu inte mitt parti. Men jag tänker ju på detta innan. Att nu ska jag engagera mig för KD. Jag vill liksom utan att behöva slicka röv att det kommer finnas ett beskydd där. Att man inte blir på direkten giljotinerad.

Nu har vi ju gått över frågor som detta. Givetvis. En peddo skulle nog alla partier sparka på direkten...
Senast redigerad av Zaedrews 2026-06-06 kl. 21:21.
Citera
2026-06-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ja, vad ska man säga? Är ju inte direkt förvånad. I Aftonbladet kan vi läsa detta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pm3Ey/uppgifter-om-misstankta-sd-ledamoten-var-genomgaende

Tror rätt få är beredda på att lägga tid på att hitta länkar som kanske passar just dig

Du länkar till aftonbladet ja.. säger väl det mesta..
Citera
2026-06-06, 21:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det kommer ju hämna dom att få bra folk att representera dom. Att man kan lägga ner år på att jobba för dom. Sedan bara över på en sekund. Inget beskydd alls. Utan bara till galgen.

Nu inte mitt parti. Men jag tänker ju på detta innan. Att nu ska jag engagera mig för KD. Jag vill liksom utan att behöva slicka röv att det kommer finnas ett beskydd där. Att man inte blir på direkten giljotinerad.

Nu har vi ju gått över frågor som detta. Givetvis. En peddo skulle nog alla partier sparka på direkten...

Ja, det finns en kostnad för SD att genast låta media få en skalp. Men de kanske tycker, att kalkylen ändå håller. (Det här är mina spekulationer; jag har 0 insyn i SD.)
Citera
2026-06-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Du länkar till aftonbladet ja.. säger väl det mesta..
Den var inte till dig, så du vet. Den var för andra i tråden som inte automatiskt avfärdar allt som lögn bara för att det inte står i FT eller AP. Att vara källkritisk är en sak. Att vara en idiot en helt annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in