2026-06-06, 16:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Just attityden och självbilden är väl det som är bajens största svaghet? Man vill så gärna vara "storklubb" som gnaget och djurgårn, med tuffa supportrar och hög kravställan....avgå alla etc.
Kicka tränare efter några torsk för att anställa en som nobbat bajen för ett halvår sedan känns ju sådär? Är det strategin? Vem tar över om Rydström tar tre raka torsk plus nån derbytorsk?
Ja det är rörigt i Hammarby. Kickar bästa möjliga tränaren för att istället ta in en som fått sparken från sina två senaste jobb.

Bästa hade varit att flytta upp Kalle på sportchefspositionen så han kör dubbelt tills han hittar en tränare som kan avlasta. Då hade man fått ut maximalt av Kalle.
Citera
2026-06-06, 17:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Gå lukta på blommor under korkeken igen och låt oss hitta negativa halmstrån i fred.

Ännu tuffare att hålla Hammarby efter MFF i tvestjärtandet med pappa Rydström som ny boss, va?
Citera
2026-06-06, 18:23
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ännu tuffare att hålla Hammarby efter MFF i tvestjärtandet med pappa Rydström som ny boss, va?

Citat:
Jag var en ganska seriös AIK-supporter på 90-talet. Jag var med på Malmö Stadion i Black Army när AIK tog guld 1992! Ett otroligt fint minne! Dock var jag en "bondgnagare" (minns att jag ringde till Bobo eller Segui och bad de stanna och plocka upp mig och en polare på vägen till bortamatcher, de tyckte nog vi var värsta töntarna (vilket vi var!), men det var jävligt kul - och de här BA-killarna var jävligt trevliga!). Jag var framförallt AIK på det sättet att jag kände det mentalt. Jag mådde dåligt om det gick dåligt för laget och jag kunde inte sova inför vissa matcher etc etc. Jag följde allt och levde mig in i allt som hände AIK. Det var rätt jobbigt att vara supporter på det sättet för det påverkade en mentalt väldigt mycket. Senare i livet blev jag nazist och då kände jag allt mer att det blev töntigt att heja på ett stockholmslag som ickestockholmare så det där AIK-intresset dog ut mer och mer, samtidigt tog andra saker som musik osv över.. Numera är jag bara en fotbollsintresserad svensson som hejar på mitt lokala division 6-lag men samtidigt är intresserad av riksfotbollen och supporterkulturen!

Bytte från AIK till diffen och nu är du bajare eller skojar du med oss?
Citera
2026-06-06, 18:51
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tror inte de kommer kicka Rydström hur illa det än går. Han är för perfekt som Bajenansikte utåt.

Det ska bli spännande att se! Och hur vänsterkantrat Bajen kommer att bli.

Rydis och bossen är lika som bär. Ingen av dem har ett enda hårstrå på huvudet?
Citera
2026-06-06, 18:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tolkade det snarare som att han försökte säga var att han inte behövde ta ett jobb ur en ekonomiskt synvinkel, men att detta läge var för intressant att låta gå honom förbi.

Eller att det var bättre än att bara rulla tummarna. Varför ens flasha med att han är nyrik?

Jag håller nog med skogsbrukarn här.
Citera
2026-06-06, 19:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Eller att det var bättre än att bara rulla tummarna. Varför ens flasha med att han är nyrik?

Jag håller nog med skogsbrukarn här.
Ja, ni kan tro på det om ni vill. Jag håller det som högst otroligt att han, i en intervju med en Bajenpodd, säger "Jag kan dra ner ambitionsnivån för jag har ändå pengar så det räcker om jag får sparken"

Jag tolkar skogstruken som att han bara ville shitposta, men du verkar retarderad som ändå står på dig i ståndpunkten
Citera
2026-06-06, 19:16
Medlem
Om inte Rydström fixar SM-guld för Hammarby får han kicken då?

Om inte, varför fick inte Kalle Karlsson fortsatt förtroende?

För om Rydström inte fixar SM-guld är han väl en större flopp än Kalle Karlsson?
Citera
2026-06-06, 19:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Om inte Rydström fixar SM-guld för Hammarby får han kicken då?

Om inte, varför fick inte Kalle Karlsson fortsatt förtroende?

För om Rydström inte fixar SM-guld är han väl en större flopp än Kalle Karlsson?
Om han inte håller sig till de krav han har på sig när det gäller träningsvardagen, så kommer han få kicken precis som Kalle fick när han inte uppfyllde dessa krav.
Citera
2026-06-06, 19:32
Medlem
Yohanna i AIK är klar för Brighton om man få tro Aftonblaskan -

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wrKOKM/zadok-yohanna-uppges-vara-klar-for-brighton
Citera
2026-06-06, 19:34
Medlem
Citat:
Om han inte håller sig till de krav han har på sig när det gäller träningsvardagen, så kommer han få kicken precis som Kalle fick när han inte uppfyllde dessa krav.

Intressant men Rydström pendlar väl inte? Att Kalle Karlsson gjorde det från Västerås är galet. Där fattar att Hammarby tröttnade.

Men tror inte att resultaten kommer bara för att man byter tränare "mitt-i" - SM-guld som sagt annars är det minst lika stor flopp som Kalle Karlsson.
Citera
2026-06-06, 19:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Intressant men Rydström pendlar väl inte? Att Kalle Karlsson gjorde det från Västerås är galet. Där fattar att Hammarby tröttnade.
Dels det, men väl på Årsta så har det varit missnöje från både spelare och övriga tränarstab med hur lökigt det har varit jämfört med under Kim.
Hammarby har som uttalat strategi bland annat att vi skall ha en hög intensitet på träningarna, och då blir man inte långvarig om man inte lever upp till det. Hjelmberg har varit tydlig med att det var avgörande i detta beslut.

Citat:
Men tror inte att resultaten kommer bara för att man byter tränare "mitt-i" - SM-guld som sagt annars är det minst lika stor flopp som Kalle Karlsson.
Nej ny tränare garanterar inte framgång. Det räcker att titta på Gnaget, MFF och Djurgården för att konstatera det.
Men jag är däremot rätt säker på att Rydström kommer få ordning på träningarna iaf, och allt annat lika så är det till det bättre.

Kalle Karlsson har redan blåst SM-guldet för oss, så det är ingen Bajare som har någon annat krav än topp 3 och ett lyckat Europa äventyr (som hänger mycket på lottningen).
Citera
2026-06-06, 19:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nej ny tränare garanterar inte framgång. Det räcker att titta på Gnaget, MFF och Djurgården för att konstatera det.
Men jag är däremot rätt säker på att Rydström kommer få ordning på träningarna iaf, och allt annat lika så är det till det bättre.

Kalle Karlsson har redan blåst SM-guldet för oss, så det är ingen Bajare som har någon annat krav än topp 3 och ett lyckat Europa äventyr (som hänger mycket på lottningen).
Eller Bajen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in