2026-06-06, 11:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.sverigesradio.se/artikel/kalle-karlsson-kallar-till-presstraff

Sista kortet är inte lagt.

Kalle Karlsson kallar till pressträff.

Stoppa pressarna.

🔫🇮🇳

Vad kom han fram till?
Citera
2026-06-06, 11:23
Medlem
Inget speciellt budskap från Kalle utan han ville bara städa undan alla frågor så att han kan vara helt ledig under sommaren. Förståeligt och han har nog som sagt inte möjlighet att helt bemöta Bajen-ledningens lögner som väl mest deras supportrar går på.
Citera
2026-06-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Beror väl på Sirius. Om kravbilden är att han ska ta in 11 p med en match mer blir det ju fel, men du kanske menar under kontraktstiden. Era krav borde väl vara att han ligger på mästarsnittpoäng, men jag tycker att Hammarby visserligen är bra men saknar det lilla extra. Oavsett KKs brister som tränare är ju Besaras inställning vid Häckens 3-2 mål inte på den nivå jag förväntar mig av den som kanske har ett max två år på sig att ta guld. Jag saknar viljan att verkligen vinna hos flera av Hammarbys spelare

Men vi får se om Rydström kan arbeta med attityden.
Att Bajen ofta häcklas för brist på vinnarmentalitet är faktiskt inte helt utan grund, Mjällby ifjol, Häcken hösten 22 visade trots att de inte vunnit guld innan en annan attityd än jag sett hos Hammarby.

Just attityden och självbilden är väl det som är bajens största svaghet? Man vill så gärna vara "storklubb" som gnaget och djurgårn, med tuffa supportrar och hög kravställan....avgå alla etc.
Kicka tränare efter några torsk för att anställa en som nobbat bajen för ett halvår sedan känns ju sådär? Är det strategin? Vem tar över om Rydström tar tre raka torsk plus nån derbytorsk?
Citera
2026-06-06, 15:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han har ifs spelat gruppspel två år, vilket väl är två år mer än samtliga övriga tränare gjort tillsammans?
Jens spelade gruppspel i EL så sent som förra året?
Citera
2026-06-06, 15:30
Medlem
Teus avatar
Borta mot Elfsborg som första match. Kan nog bli kuk direkt för knulldockan. Hur många matcher får Rydström då? Är 11 den magiska gränsen eller?
Citera
2026-06-06, 15:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Står det inte i vår Årsrapport finns det inte i LGBTQuills värld.
Citera
2026-06-06, 15:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Någon i Häcken gissar jag?
Citera
2026-06-06, 15:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Står det inte i vår Årsrapport finns det inte i LGBTQuills värld.
Älskar att jag är i dina mentions i typ vartannat inägg du gör. Hyresfritt under skinnet på dig...
Citera
2026-06-06, 16:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Borta mot Elfsborg som första match. Kan nog bli kuk direkt för knulldockan. Hur många matcher får Rydström då? Är 11 den magiska gränsen eller?
Tror inte de kommer kicka Rydström hur illa det än går. Han är för perfekt som Bajenansikte utåt.
Citera
2026-06-06, 16:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jag är så pass nyförmögen att jag inte behöver arbeta mer på ett bra tag, men nu dök detta upp så jag behövde egentligen inte ta an mig arbetet men valde att göra det ändå för det var intressant

-Rydström

Ambitionerna verkar inte vara på topp.

Citera
2026-06-06, 16:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
-Rydström

Ambitionerna verkar inte vara på topp.

Jag tolkade det snarare som att han försökte säga var att han inte behövde ta ett jobb ur en ekonomiskt synvinkel, men att detta läge var för intressant att låta gå honom förbi.
Citera
2026-06-06, 16:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tolkade det snarare som att han försökte säga var att han inte behövde ta ett jobb ur en ekonomiskt synvinkel, men att detta läge var för intressant att låta gå honom förbi.
Gå lukta på blommor under korkeken igen och låt oss hitta negativa halmstrån i fred.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in