2026-06-06, 18:38
Medlem
olasvenssons avatar
Idag är det lätt alla göra komiska filmer och lägga ut dessa på till exempel YouTube. En del är roliga, andra suger pung.

Jag tror Leif & Billy startade på YouTube. Extremt roliga enligt mig. Kanske de bästa som startade på YouTube.

Sedan har vi en stor klantskalle som inte alls är rolig. Jag har aldrig skrattat åt hans skämt. Han suger pungkula helt enkelt och det är kanalen Småstadsliv. Vad tycker ni om Småstadsliv? Jag förstår inte "skämten".

https://www.youtube.com/@smastadslivofficial
Citera
2026-06-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Idag är det lätt alla göra komiska filmer och lägga ut dessa på till exempel YouTube. En del är roliga, andra suger pung.

Jag tror Leif & Billy startade på YouTube. Extremt roliga enligt mig. Kanske de bästa som startade på YouTube.

Sedan har vi en stor klantskalle som inte alls är rolig. Jag har aldrig skrattat åt hans skämt. Han suger pungkula helt enkelt och det är kanalen Småstadsliv. Vad tycker ni om Småstadsliv? Jag förstår inte "skämten".

Kolla de tidiga klippen från småstadsliv, när hans kollega var med (kollegan tog senare livet av sig, tyvärr). De hade många sketcher som folk fortfarande refererar till.

De senaste åren har kvaliteten gått neråt i det han gör. Det är numera ren buskis och mindre humor.
Citera
2026-06-06, 19:00
Avslutad
Du menar max en?
Citera
2026-06-06, 19:02
Medlem
fjollciggs avatar
Såg ett klipp - Örjan och kaffemaskinen, som verkar va reklam för XL-bygg?

Lite kul att Örjan stör sig på att sonen ska ta en omväg runt färgburkarna, och när han försöker uttala café au lait. Men för jävla usel slutkläm.

Får Uti bôgda-vibbar, och de har ju gjort all möjlig skit för SVT, så inte förvånad att även detta går hem i stugorna.
Citera
2026-06-06, 19:07
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag förstår inte "skämten".

Det är igenkänningshumor. Det är sådär i dem delarna av landet, nästan.
Citera
2026-06-06, 19:08
Medlem
HBTKuks avatar
Älskar Lefi och Billy.

Hon tjejen vars enda skämt är att hon skriker när hon pratar. Minns inte vad hon heter men "stilen" är omisskänlig, så någon vänlig själ kan säkert fylla i namnet.
Citera
2026-06-06, 19:18
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Älskar Lefi och Billy.

Hon tjejen vars enda skämt är att hon skriker när hon pratar. Minns inte vad hon heter men "stilen" är omisskänlig, så någon vänlig själ kan säkert fylla i namnet.
Sandra Ilar?
Citera
2026-06-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Älskar Lefi och Billy.

Filippa Bark - Centralskolan?
Senast redigerad av Amelberga 2026-06-06 kl. 19:25.
Citera
2026-06-06, 19:35
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Sandra Ilar?

Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Filippa Bark - Centralskolan?
Sandra Ilar hette hon visst.
Citera
2026-06-06, 19:40
Medlem
Hon Anette i Småstadsliv är ändå knullbar.

Har hon gjort tuttarna tidigare i livet?
Citera
2026-06-06, 19:46
Medlem
Kass buskishumor i någon sorts youtubeifierad stefan och krister-anda. Håller med om att det inte är någon höjdare. Korta sketcher om ''igenkänningsbara'' stereotyper med gräslig musikläggning.
Citera
2026-06-06, 20:37
Avstängd
Connykrims avatar
Ogillar anis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto