2026-06-06, 18:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Unga invandrare i offentlig vård skapar vård till äldre svenskar och får betalt för det. Dina inlägg kommer du att radera så fort du besökt ett sjukhus, där du ser att 60% av USKor är invandrare och 35% av läkarna. Jag vet från egna besök.
För det första har du fel om procentandelen. Du tog i dubbelt. Det är inte 60 utan 30%. https://skr.se/pressrum/aktuellt/nyhetsarkiv/storokningavutrikesfoddasomjobbarivalfarden.9640.h tml

Sedan är det så att även om det är jättebra med sjukvård så skapar det inget värde. Sjukvård skapar ingenting. Det tar bort ett problem.

Man kan försöka tänka sig ett samhälle där alla jobbar som läkare, sjuksystrar eller undersköterskor. Det hade varit jättebra vård, ett litet tag. Men snart hade ingenting fungerat och samhället hade kollapsat.
Citera
2026-06-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Varför har deras röstsiffror knappt förändrats sedan femtiotalet i så fall? Det är ju knappast som att flyktingantalet har varit konstant sedan dess. Och varför säger väljarundersökningar kring vilka som röstar på partiet idag att det deras väljare främst består av högutbildade, kvinnor och människor bosatta i storstäder (den senare kategorin kan iofs inbegripa invandrare). Tidigare (fram till sent nittiotal, men på vissa håll även nu) har även partiet haft sina starkare fästen i norrlands norra delar, där det inte har funnits någon avsevärt hög flyktingmottagning.
Att vara högutbildad betyder skit.
Citera
2026-06-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det var den sista meningen jag menade, jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Menade bara att en "ny" höger hade vuxit fram.