Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Ett företags framgångar beror på bland annat deras effektivitet på ALLA områden. Om du nu gjort ett jobb på två timmar och du har betalt för att jobba 8 - varför inte direkt gå vidare på nästa uppgift? Ingen i tråden kan/vågar/vill svara på detta...
Hur många gånger har man inte hört "vi tar det på nästa planeringsmöte" när man informerat att man inte har något planerade uppgifter kvar att göra. Vissa personer behöver ju styras d.v.s. någon måste säga till dom vad dom ska göra annars sitter dom bara där som ugglor och gör inget vettigt.
Själv brukar jag göra saker som jag tycker är intressant och anser att det är bra att ha om jag inte har något planerat arbete att göra.
Har väl delvis förståelse för team leader / projekledare att han/hon vill följa sina rutiner men samtidigt så är det ju lite deras ansvar att det finns planerat arbete speciellt när det finns att göra.
Om inte dom klarar att planera kommande arbete så kanske dom sitter på fel plats. Dock så kan dom ju inte trolla fram uppgifter om det är tomt i inkorgen om man säger så.
Och ni som pratar om att Indier och Kineser kommer ta era jobb har antagligen inte jobbat med dessa personer. Visst jobbar dom på men majoriteten har noll själv tänk utan måste bli tillsagda vad som ska göra och tyvärr även ibland hur dom ska göra.
80% av personalen på ett större företag är säkert utbytbara bara det inte sker samtidigt problemet kommer när dom övriga 20% som sitter med den djupa kunskapen börja lämna.
Att kunna jobba hemifrån är en stor förmån för många onödigt att börja tappa dom där viktiga 20% av personalen.