2026-06-01, 21:16
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ehh... Va?

Tror att du och jag har olika uppfattningar om hur dejtingappar "fungerar"(icke fungerar).
Jag skulle vilja göra ett experiment och se om min gillning faktiskt når en kvinnlig mottagare. Om jag gillar en kvinnlig bekant på Hinge, kommer min gillning synas för henne? Var hamnar den i kön om den faktiskt syns? Syns den mer för vissa än för andra?

Konstigt att ingen annan testat detta förr. Är helt övertygad om att något fuffens måste det vara.
Citera
2026-06-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Nyligen började jag prata med en kvinna som berättade att hon har PTSD från tidigare erfarenheter och att sex i princip gjort hennes liv till ett helvete. Då ställer jag mig en enkel fråga: om man fortfarande är så skadad att man inte kan lita på människor eller släppa in någon på riktigt, varför söker man då aktivt efter en relation?
Jag säger inte att människor inte får ha ett bagage, det har vi alla men någonstans måste man också vara rättvis mot den nya personen man träffar. Jag är inte ditt ex och jag är inte mannen som sårade dig och jag är inte ansvarig för det någon annan gjorde mot dig för flera år sedan.

Varför Fan är så många kvinnor på Hinge känslomässigt skadade, psykiskt instabila ?

Sedan kommer ghosting, och där tappar jag faktiskt tålamodet helt, jag förstår fortfarande inte vad människor får ut av det. Man skriver med någon i veckor, ibland månader. Man lär känna varandra, träffas, skrattar tillsammans och delar personliga saker. Sedan försvinner personen bara, inte ett ord. ingen förklaring , ingen respekt. För mig är det inte moget beteende och det är inte självrespekt utan det är konflikträdsla. Fan Om man inte längre är intresserad, skriv det då. Om man inte känner att det passar, skriv det då. Hur svårt kan det vara? Det tar bokstavligen mindre än en minut att avsluta något på ett vuxet sätt istället för att låtsas som att den andra personen aldrig existerat.

Och en annan sak som jag reagerar på att jag ser samma profiler om och om igen och samtidigt känns algoritmen märklig. Jag får ofta upp samma typer av profiler om och om igen och ibland undrar jag om appen verkligen är byggd för att hjälpa människor hitta varandra eller om den är byggd för att hålla dem kvar så länge som möjligt. För ju längre du stannar, desto mer tjänar företaget. Kanske har jag bara haft otur, men efter mina månader på Hinge känns det ibland som att många säger att de vill ha en relation medan deras beteende visar att de inte är redo för en. Och det är nog den insikten som gjort mig mest besviken.
Det mest ironiska av allt är att det ofta är samma kvinnor som dyker upp i Facebook-grupper, poddar, TikTok-klipp och reels där de förklarar varför dejtingmarknaden är trasig och varför problemet alltid ligger hos männen.
Då får man höra ännu en "framgångssaga" om dejting i Sverige, ännu en analys om hur dåliga män är på kommunikation, hur omogna män är eller hur svårt det är att hitta en bra man idag.
Om en ful och riktigt oattraktiv kvinna skriver till mig som resultat av att vi matchats för att jag spam-gillat halva Sverige, då är jag ändå snäll som inte svarar och ger falska förhoppningar. Jag raderar inte ens matchningen för att jag inte vill förstöra hennes självförtroende. Jag lägger helt enkelt matchningen åt sidan och går vidare. Men kvinnor är som sagt extremt selektiva i själva svepandet och vilka likes de ska godkänna eller avvisa. Så när man matchar med en kvinna så får man ta för intäkt att hon faktiskt gillar ens utseende och borde åtminstone ge en chans. Men då initierar man konversationen med en tjej man matchar och som man tycker ser bra ut. Sen slutar det som vanligt med ghostning eller att matchningen raderas så fort man pratar om träff. Ibland kan dom till och med balla ur och bli aggressiva om man bara ställer en oskyldig fråga. Sen säger kvinnor att män är omogna och känslomässigt instabila.

Snygga kvinnor är extremt manipulativa på de här apparna. De svarar med ett "HEEEEEJ" och sen en rodnad-smiley. Fortsätter att svara och lite fler glada-smileys. Sen tröttnar dom och försvinner. Så galet så det inte finns. Varje gång jag matchar med en attraktiv så skriver jag inte ens längre eftersom jag vet hur det kommer sluta. Fula feta kvinnor kan skriva efter 10 dagar och undra varför JAG inte tagit initiativ. Om inte ens de är medvetna om sitt värde så ger det en indikation på hur marknaden är i en extrem obalans. En sån tjej borde fan nöja sig med en Ove Sundberg och jag borde uteslutande visas för sjuor och de kvinnliga sjuorna borde sluta vänta på en kille som är en tia. Hur fan kan jag få noll till enstaka likes i veckor, och månader och år av samma trötta oattraktiva kvinnor (som säkert inte ens aktivt skickat en like men där systemet gör detta enbart för att frustrera) medan jag kan få hundratals matchningar av att betala och skicka likes?

Någon borde fan stämma skiten ur Match Group. Och män borde fan sluta betala ett enda korvöre och tro att de minsann kommer hitta någon nu bara de betalar för en prenumeration igen. Att de här apparna fortfarande kan gå runt ekonomiskt är ett jävla under. Men det är för vi män är idioter som åker på den här fällan.
Citera
2026-06-01, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Jag brukar titt som tätt få upp en söndertatuerad tjej med silikonbröst sedan två år tillbaka som inte ens är över 30, och som redan har en skitunge. Hon registrerar om sin profil titt som tätt med nya bilder i förhoppningen om att hon nu minsann kommer hitta en bra simp och styvpappa till sitt barn.

Vidrigt vilket samhälle globalisterna har skapat. Och stackars barn som har en mamma som beter sig på det sättet. Är väl bara tacka Churchill och Roosevelt. Vi besegrade verkligen fel fiende och här ser vi resultatet 80 år senare.

Det enda positiva är att män ur generation Z alla lärt sig att man utan några som helst undantag ska dejta singelmorsor. Så kan dom sitta där frustrerade år efter år med låg levnadsstandard med en ICA-lön och undra om det verkligen var värt att låta Ragge stoppa in den oskyddat.
Ja verkligen fel fiende...

Inte fan vill man ta hand om någons unge och agera resurs/plånbok. Speciellt inte till nått jävla trash. Hade det varit en vettig kvinna utan tatueringar och tillhörande trashpaket så kanske det hade varit annorlunda. Typ en kvinna med ett litet barn som råkat haft en man som gått bort i cancer eller nått. Men hur många är de??? Dessa kvinnor sitter inte å nätdejtar. De är oftast änkor och lägger sin tid på barnen. De horar inte runt bland okända män på nätet och riskerar sina barns välmående. De snålar med sig själva och svälter hellre om de måste, för sina barns skull, hellre än att chansa. Detta vet jag eftersom jag har erfarenhet från det.

Jag har väldigt svårt för människor som skaffar barn och sedan skiljer sig inom några år. De är idioter. Går inte ens att skylla på våld i hemmet eftersom man rimligtvis borde tagit reda på hur ens partner är innan man skaffar barn.

Är allmänt jätteointresserad av att dejta någon med barn. Både för att dessa har dålig karaktär, men också för att de ser en bankomat i en.
Folk med barn bör dejta andra som har barn. Inte parasitera på andra.
Citera
2026-06-01, 23:03
Avstängd
Citat:

Någon borde fan stämma skiten ur Match Group. Och män borde fan sluta betala ett enda korvöre och tro att de minsann kommer hitta någon nu bara de betalar för en prenumeration igen. Att de här apparna fortfarande kan gå runt ekonomiskt är ett jävla under. Men det är för vi män är idioter som åker på den här fällan.

Aldrig betalat för nätddjting personligen, kommer aldrig göra det. När jag väl tänkte börja med det så var jag noga påläst och insåg snabbt att man inte ska betala. Match är lurendrejare.

Det var en girig och pervers jude i USA som uppfann Match, Gary Kremen heter han, det är anledning nog att inte betala. Han har ungefär lika hög moral som Joakim Posner eller Jeffrey Epstein. Med det överflöd av information, recensioner, youtube klipp, forum osv som finns är det för mig en gåta att folk betalar för det.

Allt skriker ju bar mitzva och hejhejare om det. Folk låter ju sig luras. Som att låna ut pengar rumänsk eu migrant/zigenare och på fullaste allvar tro att han kommer betala tillbaka. Ungefär den nivån.
Eller att skicka 100 000 kr till nått luder från Ukraina, som i själva verket är en 23 år gammal man, i tron om att "hon" ska komma hit.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-01 kl. 23:17.
Citera
2026-06-02, 07:14
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ehh... Va?

Tror att du och jag har olika uppfattningar om hur dejtingappar "fungerar"(icke fungerar).

Vad är det som är svårt att förstå med inlägget menar du? Inlägg efter inlägg handlar ju om att det bara matchas med fula fetton som inte duger. Frågan är då varför man ens swipar på nån som uppenbart inte duger från början? Alternativt raljerar över att nån som såg bra ut inte svarar på meddelanden PRECIS SOM NI SJÄLVA GÖR NÄR NÅN SOM INTE DÖG HAR MESSAT.
”-ÖööÖh varför sitter man på en dejtingapp om man inte ens svarar på meddelanden!”

Citat:
Jag skulle vilja göra ett experiment och se om min gillning faktiskt når en kvinnlig mottagare. Om jag gillar en kvinnlig bekant på Hinge, kommer min gillning synas för henne? Var hamnar den i kön om den faktiskt syns? Syns den mer för vissa än för andra?

Konstigt att ingen annan testat detta förr. Är helt övertygad om att något fuffens måste det vara.

Du har ju tappat det helt och blivit manisk. Appar är inte för alla, det har ju bevisat sig genom åren här i trådarna. Vissa kan ju bara inte hålla det på en normal och basic nivå alls.
Citera
2026-06-02, 08:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Du har ju tappat det helt och blivit manisk. Appar är inte för alla, det har ju bevisat sig genom åren här i trådarna. Vissa kan ju bara inte hålla det på en normal och basic nivå alls.
Kanske har han tappat det, kanske inte. Det enda säkra är att man troligtvis inte är kvalificerad att delta i tråden om man med de stora förändringarna som införts på kort tid refererar till gamla år.
Citera
2026-06-02, 09:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kanske har han tappat det, kanske inte. Det enda säkra är att man troligtvis inte är kvalificerad att delta i tråden om man med de stora förändringarna som införts på kort tid refererar till gamla år.

Precis som det låtit under alla år alltså? Dvs apparna är sämre än någonsin, allt är bluff, appen visar aldrig mig, jag är 10:a men matchar bara med fula fetton bla bla bla…
Citera
2026-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad är det som är svårt att förstå med inlägget menar du? Inlägg efter inlägg handlar ju om att det bara matchas med fula fetton som inte duger. Frågan är då varför man ens swipar på nån som uppenbart inte duger från början? Alternativt raljerar över att nån som såg bra ut inte svarar på meddelanden PRECIS SOM NI SJÄLVA GÖR NÄR NÅN SOM INTE DÖG HAR MESSAT.
”-ÖööÖh varför sitter man på en dejtingapp om man inte ens svarar på meddelanden!”

Skillnaden är att en man mass-gillar. En kvinna som trots allt matchar, borde ju ändå betyda att hon är intresserad eftersom kvinnor till naturen är selektiva i svepandet. Att vi inte svarar på tjockisar tror jag även tjockisarna är fullt klara över. De tar sin chans och hoppas på att den attraktiva mannen svarar. Gör han inte det, ja då drar hon säkert slutsatsen att mannen bara mass-gillat henne.

Om en attraktiv kvinna matchar, vad är då meningen med att ghosta/inte svara? Jag har till och med haft attraktiva som skrivit först, som sedan försvinner. Man gör upp om träff, och hon flakear. Det är detta som är det märkliga. Verkligen alla som är attraktiva har exakt samma robotliknande NPC-beteende. Du vet att det kommer sluta på ett visst sätt. Och det gör det också.

Du säger att appar inte är för alla. Jag skulle säga att appar inte är för någon. För 2 till 1,5 år sedan fanns det ändå några enstaka genuina som var på samma nivå och som man kunde träffa. Ofta föll det på att hon bodde typ 150 km bort. Men nu är det verkligen bara bottenskrapet kvar.

Problemet är i grunden att tjockisar och allmänt oattraktiva tror på riktigt att de ska få en kille som är 7+. De kan inte nöja sig med sin looksmatch. Män däremot är mer benägna att vara med en kvinna som är på hans nivå. Kvinnor däremot har ju helt tappat det och tror att de förtjänar en man som är minst tre divisioner över vilket alltså innebär att det är kvinnorna som skapar hela obalansen på dejtingapparna som i sin tur innebär att ingen träffar varandra där. I slutändan blir fule Roger, fule Åsa, snygga Lisa och medelsnygga Pontus ensamma.

Nu kommer du väl säkert säga "Du är nog inte så snygg som du tror". Jag är ingen modell, men går jag ut på krogen i en mellanstor stad så VET jag att jag kommer kunna få en tight 20-25 åring. Åker jag på någon sunkig Spanien eller Cypern-resa så VET jag att jag kan få svenska pinglor som i normala fall leker fina på de här apparna eller på Stureplan.

Livet i Sverige gör att folk tvingas förlita sig på de här apparna. Nattlivet suger. Arbetsplatserna är tråkiga som fan och allmänt PK. Vädret suger. Verkligen allt suger. Finns inte ens fungerande rulltrappor i det här landet, hur ska då folk träffas i verkligheten?
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-02 kl. 19:23.
Citera
2026-06-04, 01:48
Avstängd
Citat:
Om en attraktiv kvinna matchar, vad är då meningen med att ghosta/inte svara? Jag har till och med haft attraktiva som skrivit först, som sedan försvinner. Man gör upp om träff, och hon flakear. Det är detta som är det märkliga. Verkligen alla som är attraktiva har exakt samma robotliknande NPC-beteende.

Det är inte så märkligt.

Kvinnor generellt, men i synnerhet svenska kvinnor, saknar stake och guts. De är pussies, bokstavligen

Testa gå på ett mingelevent för singlar eller nått. Eller krogen för den delen. Varenda tjej där kommer vara där med minst en polare. Att gå själva vågar de inte. Sedan spenderar de merparten av kvällen med att hänga tillsammans och gå efter varandra, till och med när de ska på toa. De står passivt tillsammans och väntar på att du som kille ska komma fram. Och om du konverserar med den ena bruden så står hennes vän och bara glor, eller lägger sig i samtalet/stör.. ett jävla bihang.
Samtalet sedan ska du som kille vara helt pådrivande i. Hitta samtalsämnen, ställa frågor osv. Den enda gången kvinnan frågar nått är när hon repeterar din fråga, som en jävla pechvogel neger papegoja.
Svenska kvinnor är värst. Kvinnor från latinspråkiga länder som Spanien, Italien, Portugal, Sydamerika är rätt annorlunda. Så även kvinnor från Mellanöstern osv...

Och lika rädda de är för att interagera, prata, ta initiativ är de obestämda. De är osäkra. Har beslutsångest och vet inte vad de vill. Och de som "vet vad de vill" tror och förväntar sig att det ska dyka upp en prins hämtad ur en disneyfilm. De ska bli störtförälskade och golvade, gärna innan att ens ha pratat med kkllen onnan. Att de själva inte är så mycket att hänga i granen, det är sekundärt.

När det kommer till gruppen singelkvinnor så är andelen knepiga och obestämda brudar avsevärt högre än bland de kvinnor som har en partner.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-04 kl. 02:02.
Citera
2026-06-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Det är inte så märkligt.

Kvinnor generellt, men i synnerhet svenska kvinnor, saknar stake och guts. De är pussies, bokstavligen

Testa gå på ett mingelevent för singlar eller nått. Eller krogen för den delen. Varenda tjej där kommer vara där med minst en polare. Att gå själva vågar de inte. Sedan spenderar de merparten av kvällen med att hänga tillsammans och gå efter varandra, till och med när de ska på toa. De står passivt tillsammans och väntar på att du som kille ska komma fram. Och om du konverserar med den ena bruden så står hennes vän och bara glor, eller lägger sig i samtalet/stör.. ett jävla bihang.
Samtalet sedan ska du som kille vara helt pådrivande i. Hitta samtalsämnen, ställa frågor osv. Den enda gången kvinnan frågar nått är när hon repeterar din fråga, som en jävla pechvogel neger papegoja.
Svenska kvinnor är värst. Kvinnor från latinspråkiga länder som Spanien, Italien, Portugal, Sydamerika är rätt annorlunda. Så även kvinnor från Mellanöstern osv...

Och lika rädda de är för att interagera, prata, ta initiativ är de obestämda. De är osäkra. Har beslutsångest och vet inte vad de vill. Och de som "vet vad de vill" tror och förväntar sig att det ska dyka upp en prins hämtad ur en disneyfilm. De ska bli störtförälskade och golvade, gärna innan att ens ha pratat med kkllen onnan. Att de själva inte är så mycket att hänga i granen, det är sekundärt.

När det kommer till gruppen singelkvinnor så är andelen knepiga och obestämda brudar avsevärt högre än bland de kvinnor som har en partner.

Är det en Facebook-grupp eller något annat du syftar på? Har du någon länk till den här gruppen med singelkvinnor?
Citera
2026-06-04, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Är det en Facebook-grupp eller något annat du syftar på? Har du någon länk till den här gruppen med singelkvinnor?

Det är för det första inget att ha. Dessa singellkvinnpr är till 80% alldagliga precis som killarna , en del är fula/tjocka. Många är utbildade och har ok jobb, som killarna. Trots det är det ytterst få som hittar någon trots att killarna är drivande och open minded. Kvinnorna är oengagerade, svårflörtade och det är sällan någon kille där är tillräckligt bra för de(trots att det är samma level). Jag har ej hittat någon, och de flests andra hittar inte någon. Läs följande mening: Det är kvinnor som först inte hittat någon irl, som sedan nätdejtat och inte hittat någon där, då går de på mingel eller speeddejting. De är singlar av en anledning.

Jag är översocial och pratar mycket med båda könen. Man fattade ganska snabbt att killarna var såna som nätdejtat men varit osynliga. Dvs alldagliga vettiga män med vettiga jobb/liv. 5-8or som inga kompatibla velat ha.
Kvinnorna på dessa event har varit på apparna mellan 1-5 år. Har en erfarenhet av att få 1000 lajks i veckan. Och antagligen förväntar de sig en prins. En kompatibel vettig man är ej bra nog.
Så slösa inte din tid
Ska du hitta en partner så undvik alla former av kommersiell dejting. Appar, speeddejting, mingel, fan å hans moster. ...

Vettiga kvinnor som vet vad de vill, som fötterna på jorden och som inte är tjockisar... De finns inte inom kommersiell dejting. Försök utanför arrangerad dejting om du vill hitta någon. Ex:
Utbildning, jobb, gym, gruppass, yoga, löpargrupper, resor, konserter, krogen, via vänner, via hobbys eller socialt arbete...

Mingelevent är den enda kommersiella dejting jag testat. Och vi pratar 2 gånger. Jag är inte i något större behov av att träffa någon om jag ska vara ärlig. Jag har ett liv, träning, jobb, intressen, husdjur. Nätporr! Jag klarar mig bra på det. Träffar jag någon jag tycker om är det kul, om inte så who cares?
Många män tror att en kvinna är lösningen på deras olycka, vilket är fel. Man kan må helt fantastiskt utan en kvinna.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-04 kl. 08:59.
Citera
2026-06-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Det är inte så märkligt.

I USA finns det inte ens singelevents längre eftersom männen där sedan länge vägrar att gå på dom. Att svenska män (pojkar) går på dessa visar bara vilka simps vi har att göra med i det här landet. Då går jag fan hellre på krogen i typ Säffle och super mig redlös.

Det känns som att det är betydligt fler singlar i Sverige bland den yngre generationen om man jämför med våra närmaste länder i Europa. Jag har varit i olika huvudstäder och det kryllar med kärlekspar. I Stockholm ser du istället hur folk går helt ensamma, inne i sina egna världar och har bråttom och stressar till ena efter det andra. Ingen underdrift om jag skulle säga att det bland 20-30 åringar i Sverige är minst 50 procent singlar, och högre i våra storstäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in