Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Bland det bästa med nykterheten är nog att slippa den stressen. "Hinner jag till bolaget? När stänger det idag? Eller blir det 2 sexpack 3.5:er från Willys?" Osv. i en loop. Hela livet byggs upp runt drickandet, det finns alltid i tankarna.
Hoppas det går fint imorrn! Kämpa på!
Helt sant. Det är verkligen en befrielse att slippa få ångest och vredesutbrott för att en oplanerad händelse, en bilkö på E22 eller att en kollega ber om skjuts äventyrar det dagliga besöket på systemet. Eller att vakna och i ren skräck inse att man glömt att det är ”röd dag” som idag och man tvingas försöka överleva på 3,5 i ett dygn eller gudförbjude två.
Eller när man skulle jobba till lunch och sedan åka rätt ut i skogen på tvådagarskonferens, 3 mil till närmaste bolag och planen var att sticka en halvtimme innan de andra så man kan stanna på bolaget och köpa ett helrör whisky och en platta 7,5. Världen rasar i samma ögonblick chefen kommer och säger ”-Du, frugan måste ha bilen, visst kan jag åka med dig vid 12.30?” Fan-fan-fan! Hur ska jag nu lösa detta? Man får säga att man sov dåligt natten innan och skippar barhäng innan middagen för att få lite sömn. Sedan smyga ut från hotellrummet till bilen, köra i 140 till bolaget i närmaste civilisation, felparkera i brådskan och sedan köra tillbaka i 140 för att smyga tillbaka till rummet och hoppas att ingen har sett en.