2026-06-06, 15:42
  #25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Sverige hade varit värdens rikaste land utan alla muslimerna.

Håller med, se hur polen rusat i listan och de har hållit sina gränser stängda och invandringen på miniminivå.

Polen var tidigare ett skräpland men då de stängde gränserna medans alla andra öppnade så är det idag något helt annat.
Citera
2026-06-06, 15:44
  #26
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Som i dag, fast Tidö-regeringen hade kunnat plundra statskassan ännu mer och fylla sina egna fickor.

Du missar att det inte finns en statskassa, det finns endast skatter som vi alla betalar varje månad. Om man minskar skatten så minskar man inbetalningen, det är inte samma som att man tömmer ett konto eller en kista fylld med pengar. Ett sådant konto finns liksom inte.

Märkligt att det verkar vara så svårt at förstå för vissa?
Citera
2026-06-06, 16:10
  #27
Medlem
Färre våldtäkter, kvinnor hade känt sig tryggare, pensionärer hade sluppit bli våldtagna på ålderdomshemmet, färre sprängningar, färre skjutningar och bättre välfärd. Den våldsamma kriminaliteten hade varit betydligt lägre, då det ligger i kaosmuslimernas natur att skapa kaos.
Vi hade även haft färre "ghetton".

Kaosområden ghetton, kriminaliteten och utanförskapet är ett slukhål som kostar enorma pengar för staten. Lägg där till alla importerade bidragstagare "lyxflyktingar" som inte vill, inte kan och aldrig kommer arbeta.

Om man tar något som är lite mer dagsaktuellt. Vi hade sannerligen sluppit stora grupper vänsterextremister som går hand i hand med Islamister och skriker "Free Palestine" samtidigt som det vevar runt med terroristflaggor och skriker antisemitiska slagord.

Kott och gott, Sverige hade varit en rikare, tryggare och bättre plats att leva i.

Sverige hade fortsatt varit ett föredöme och inte ett skräckexempel som folk utomlands kallar för "Swedistan".
__________________
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-06-06 kl. 16:16.
Citera
2026-06-06, 16:10
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Inte världens rikaste men vi hade väl varit det vi var innan. Hyfsat välbeställda, ordentliga och skötsamma med ett gott rykte världen över.

Innan massinvandringen låg vi i topp när det gäller säkerhet. Nu är vi det mest kriminella landet i Nordeuropa.

Vi var ett föredöme för våra grannländer, nu är vi ett skräckexempel.
Citera
2026-06-06, 16:11
  #29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Många invandrare har jobb inom vården, och största delen av t.ex taxichaufförer är inte svenskar.
Hade svenskar bemannat dessa yrken om vi inte haft invandringen, eller hade dessa branscher fallit samman?

Har Japan fallit samman? Eller Ungern? Eller annat valfritt land med minimal invandring.
Använd hjärnkontoret!
Citera
2026-06-06, 16:13
  #30
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har Japan fallit samman? Eller Ungern? Eller annat valfritt land med minimal invandring.
Använd hjärnkontoret!

Jag ställde en fråga, så oförskämdhet är opassande.
Citera
2026-06-06, 16:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
F! hade slutat existera.
Vänsterpartiet hade krympt varje år.
F! har ju i princip upphört att existera och vänsterpartiet har legat ganska stabilt mellan typ 4.5 - 8 % med ett snitt strax över 5% i typ 50 år.
Citera
2026-06-06, 16:13
  #32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Kanske paradoxalt men jag tror Sverige hade varit socialdemokratiskt rakt igenom. Som andra säger i tråden så hade SD och V knappt existerat.

Vissa sektorer hade haft en svår omställning pga av personalbristen men vi hade också fått konfrontera den omställningen. Sen kan man bara spekulera om andra invandrargrupper istället hade sökt sig hit tex från Indien, Thailand eller icke-muslimska länder i större omfattning.

Det är även svårt att säga hur andra länder hade relaterat och investerat i landet.
Kanske den intressantaste synpunkten. Tänk dig Sverige utan SD, och utan att S varit beroende av MP. Jag vet inte om det varit bättre i Sverige men tanken känns något tryggare och lugnare, och kärnkraft hade vi haft. lite färre brott, 65% färre våldtäkter, samma antal mord.

Ekonomiskt hade det inte varit någon skillnad. Nästan alla invandrare jobbar (65%), nästan alla invandrare är unga så de kostar inga pensioner, svensken i motsats blir äldre och kostar mer i pension och sjukvård. En del hade varit dyrare t.ex McDonalds, frisör osv.

Bostäder hade kostat hälften, så unga svenskar hade kunnat köpa i Stockholms innerstad.

Ekonomin faller av sämre beslut, t.ex Tyskland som stängt av kärnkraften. Det kostar 1000 miljarder, minst.

Tar man in för många så kostar det på. Canada har sin största ekonomiska kris på 25 år nu, beroende på alla miljoner indiska läkare m.m. de tagit in utan att bygga bostäder, infrastruktur m.m. Det var ändå inte MENA de tog in.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-06 kl. 16:19.
Citera
2026-06-06, 16:19
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Du missar att det inte finns en statskassa, det finns endast skatter som vi alla betalar varje månad. Om man minskar skatten så minskar man inbetalningen, det är inte samma som att man tömmer ett konto eller en kista fylld med pengar. Ett sådant konto finns liksom inte.

Märkligt att det verkar vara så svårt at förstå för vissa?
Har märkt att det inte går att diskutera ekonomi med rödingar. De som anser att ett land blir bättre av att importera araber och afrikaner är helt tappade. Svaret är alltid att Sverige har råd.
Citera
2026-06-06, 16:20
  #34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigbak
Har märkt att det inte går att diskutera ekonomi med rödingar. De som anser att ett land blir bättre av att importera araber och afrikaner är helt tappade. Svaret är alltid att Sverige har råd.
Samtliga islamska länder, 700M invånare, går dåligt ekonomiskt och det finns inget islamsk land med fungerande demokrati eller press t.ex. Vad kan felet vara...
Citera
2026-06-06, 16:22
  #35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har Japan fallit samman? Eller Ungern? Eller annat valfritt land med minimal invandring.
Använd hjärnkontoret!
Japans ekonomi har sjunkit oavbrutet sedan 1989 och deras BNP per capita har sjunkit från plats 2 i värden till 37 efter Italien. De har världens överlägset största statsskuld.

Sydkoreas ekonomi är också i fritt fall.

USA har tagit in flest människor på jorden. De är rikare än någonsin.

Uppenbarligen är "noll invandring" inte särskilt bra för ekonomin. Man får hitta på andra argument istället.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-06 kl. 16:24.
Citera
2026-06-06, 16:24
  #36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Japans ekonomi har sjunkit oavbrutet sedan 1989 och deras BNP per capita har sjunkit från plats 2 i värden till 37 efter Italien.

Sydkoreas ekonomi är också i fritt fall.

USA har tagit in flest människor på jorden. De är rikare än någonsin.

Uppenbarligen är "noll invandring" inte särskilt bra för ekonomin.

Det är klientelet man tar in som är avgörande. Dock bör man ha en begränsad invandring oavsett härkomst på invandrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in