Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Vi är med i en försvars-allians. Något annat känner jag inte till.
Sluta!
Jugoslavien, Libyen och Afghanistan. Löften till både Georgien och Ukraina 2008 om att de skulle få gå med, trots att det är på Rysslands bakgård osv osv.
Det är inte en försvarsallians. Man vill dominera, expandera och undantrycka konkurrenter.
Att hetsa för krig och att alla unga skall göra värnplikt kommer inte lösa konflikterna som finns.
Dessutom kommer ändå de flesta tjejer slippa att göra värnplikten.
KD borde istället verka för att politikerna skall stå i första ledet av soldater när det är dags att försvara landet efter att man hetsat igång ett slagsmål.