2026-06-05, 23:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
250 miljoner för Johanna vet inte dom skysport dopade klubbarna att Solna har sämst ekonomi i serien? Ett ingångsbud på 100 miljoner hade räckt för att dom skulle bli fuktiga i trosan och börja förhandla. Totalt hade kalaset då landat på 120-130 miljoner innan avdrag. (Innan Stamfader, gamla klubben, foxtrot, agenten etc ska ha sin cut)

Nu börja man högt direkt av någon jävla anledning. Det verkar också som klubbarna som brukar köpa spelare av Brighton dyrt blev helt till sig när dom ser att Brighton budar dyrt på random afrikan och måste därför triumfa dom för att slippa köpa honom för 600 mille nästa säsong av Brighton.

Vilken jävla lotterivinst för Solna och deras ekonomi blir återigen mirakulöst räddad.
Ryktet är 270 från Chelsea nu..
Citera
2026-06-06, 00:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag måste säga att jag var sugen på KK (tänk om han hade haft ett mellannamn på K ... den lyckan alltså) till Djurgårn. Men han kanske är mer av en pappersprodukt som snöar in sig på detaljer hos motståndare o sitt egna lag för mkt.

I Bajen tror jag att det är ett problem att ledning, fans, sponsorer och inte minst spelare nästan förväntar sig ett guld. Självbilden och förväntanskapet kan ha blivit aningens skev o därav blir tålamodskopplet kort.

Jag tror KK hade varit bra för Bajen på sikt men det är tydligt att spelarna inte trivs med (klarar av) presspelet o att det skurit sig,

Rydström o Bajen, finns viss risk för kulturkrock likt i MLS.
KK gjorde verkligen det sämsta valet han kunde göra när han valde att ta över RoddBull. Jag tar för givet att han ansåg sig ta över ett mer komplett truppbygge än vad han fått med oss eller er, men det är just detta som gör att han får foten nu när vraken fått hybris efter 2 fiktiva silvermedaljer. Hade han inte besudlat sig i Bajen hade jag inte haft några problem om han velat hoppa in som Sportchef hos oss.

Hur som helst ser jag på hela cirkus Bajen i nuläget med en enorm mängd skadeglädje då jag är helt övertygad om att det kommer bli riktigt dåligt med Rydström vid rodret. Rydström har successivt blivit sämre sedan han lämnade Kalmar och jag har svårt att se att det skulle vända i RoddBull.
Citera
2026-06-06, 01:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
KK gjorde verkligen det sämsta valet han kunde göra när han valde att ta över RoddBull. Jag tar för givet att han ansåg sig ta över ett mer komplett truppbygge än vad han fått med oss eller er, men det är just detta som gör att han får foten nu när vraken fått hybris efter 2 fiktiva silvermedaljer. Hade han inte besudlat sig i Bajen hade jag inte haft några problem om han velat hoppa in som Sportchef hos oss.

Hur som helst ser jag på hela cirkus Bajen i nuläget med en enorm mängd skadeglädje då jag är helt övertygad om att det kommer bli riktigt dåligt med Rydström vid rodret. Rydström har successivt blivit sämre sedan han lämnade Kalmar och jag har svårt att se att det skulle vända i RoddBull.

Ja champagnen är öppnad. Bara en idiot som Quantum tror det blir succé.
Citera
2026-06-06, 07:25
Medlem
Citat:
250 miljoner för Johanna vet inte dom skysport dopade klubbarna att Solna har sämst ekonomi i serien? Ett ingångsbud på 100 miljoner hade räckt för att dom skulle bli fuktiga i trosan och börja förhandla. Totalt hade kalaset då landat på 120-130 miljoner innan avdrag. (Innan Stamfader, gamla klubben, foxtrot, agenten etc ska ha sin cut)

Nu börja man högt direkt av någon jävla anledning. Det verkar också som klubbarna som brukar köpa spelare av Brighton dyrt blev helt till sig när dom ser att Brighton budar dyrt på random afrikan och måste därför triumfa dom för att slippa köpa honom för 600 mille nästa säsong av Brighton.

Vilken jävla lotterivinst för Solna och deras ekonomi blir återigen mirakulöst räddad.
Affären är väl inte klar än, men mycket får väl läggas på Yohannas agent 001 United Sports som fått till en budgivning mellan flera klubbar.

Supporterkollektivet Agent12 som värvade Yohanna sitter bara i baksätet nu.

Sedan håller jag med om att dagens transferekonomi är skev. Inför säsongen pratades det om försöka sälja Filling, Stanley, Pavey, Ayari och/eller Geiger och hoppas på att få dryga 50 för att ta sig mot svarta siffror.
Citera
2026-06-06, 08:11
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja champagnen är öppnad. Bara en idiot som Quantum tror det blir succé.

Sparar dessa för framtiden pojkar.
Citera
2026-06-06, 08:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sparar dessa för framtiden pojkar.
Ni kommer säkert få en kortsiktig reaktion på tränarbytet, men att röra om i grytan på detta sättet när det är uppenbart att det är era spelare som förlorat er matcher är knappast ett vinnande koncept.
Citera
2026-06-06, 08:48
Medlem
Teus avatar
Inte långt upp till den magiska 300m gränsen nu...

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/uppgifter-aik-har-accepterat-tva-yohanna-bud
Citera
2026-06-06, 10:46
Medlem
Steff83s avatar
Eirik Horneland beräknas ta över Malmö.

Mycket tungt namn! Blir intressant
Citera
2026-06-06, 11:19
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ryktet är 270 från Chelsea nu..
🤣🤣🤣🤣

QuantumBajern släng dig i väggen.
Citera
2026-06-06, 11:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Eirik Horneland beräknas ta över Malmö.

Mycket tungt namn! Blir intressant

Näringskedjan fungerar som den ska när Horneland tackade nej till Hammarby för han hade bättre och mer spännande alternativ.

Ett par dagar senare är han i princip klar för MFF.
Citera
2026-06-06, 12:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Näringskedjan fungerar som den ska när Horneland tackade nej till Hammarby för han hade bättre och mer spännande alternativ.

Ett par dagar senare är han i princip klar för MFF.
Jo. Hammarby försökte med honom först väl och fick nobben sedan visste dom att Rydström fanns där ledig och mer villig och möjlig nu efter USA-äventyret än i höstas
Citera
2026-06-06, 12:18
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Hammarby försökte med honom först väl och fick nobben sedan visste dom att Rydström fanns där ledig och mer villig och möjlig nu efter USA-äventyret än i höstas

Det gick åt skogen med Bajerns tredje alternativ sist får se om andre alternativet lyckas bättre.

Något halmstrå lyckas nog Quantum hitta som Bajern varit bäst på efter Rydströms titellösa sejour.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in