2026-06-05, 12:26
Medlem
Pancevs avatar
Jag måste säga att jag var sugen på KK (tänk om han hade haft ett mellannamn på K ... den lyckan alltså) till Djurgårn. Men han kanske är mer av en pappersprodukt som snöar in sig på detaljer hos motståndare o sitt egna lag för mkt.

I Bajen tror jag att det är ett problem att ledning, fans, sponsorer och inte minst spelare nästan förväntar sig ett guld. Självbilden och förväntanskapet kan ha blivit aningens skev o därav blir tålamodskopplet kort.

Jag tror KK hade varit bra för Bajen på sikt men det är tydligt att spelarna inte trivs med (klarar av) presspelet o att det skurit sig,

Rydström o Bajen, finns viss risk för kulturkrock likt i MLS.
Citera
2026-06-05, 17:29
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns väl tämligen omöjligt att han inte skulle ha blivit det givet att en hemflytt för att börja om tydligen verkar ligga på bordet. Med detta sagt plundrar jag hellre Kalmar.
Sluta ta våra spelare och förvandla dem till skit. Förövrigt har blivande legendaren CalleG förlängt sitt kontrakt idag över säsongen 2027!
Citera
2026-06-05, 17:33
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/henrik-rydstrom-tar-over-hammarby-/

Feminist, snackig samt smålänning.

Rydström är otroligt kompatibel med bajen.
Han är inte smålänning. Rydström är från Listerby i Blekinge, som dock inte tillhör Listerlandet. Men han kom till Kalmar redan som 16åring för att gå i fotbollsgymnasiet.
Citera
2026-06-05, 17:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Sluta ta våra spelare och förvandla dem till skit. Förövrigt har blivande legendaren CalleG förlängt sitt kontrakt idag över säsongen 2027!
Tror båda spelare som diskuterats i tråden hade fått ett rejält genombrott hos oss med nuvarande spelstil.

Grattis till att ha lyckats i bargain bin för övrigt.
Citera
2026-06-05, 18:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag måste säga att jag var sugen på KK (tänk om han hade haft ett mellannamn på K ... den lyckan alltså) till Djurgårn. Men han kanske är mer av en pappersprodukt som snöar in sig på detaljer hos motståndare o sitt egna lag för mkt.

I Bajen tror jag att det är ett problem att ledning, fans, sponsorer och inte minst spelare nästan förväntar sig ett guld. Självbilden och förväntanskapet kan ha blivit aningens skev o därav blir tålamodskopplet kort.

Jag tror KK hade varit bra för Bajen på sikt men det är tydligt att spelarna inte trivs med (klarar av) presspelet o att det skurit sig,

Rydström o Bajen, finns viss risk för kulturkrock likt i MLS.
Alla var sugna på KK. Inte minst gnagetpoddarna. Han var ju next hot thing i höstas.
Med facit på hand så var det ju lyckades dom (gnagarna främst) duckade den blundern, för jag tror det hade varit mer katastrof för med den träningskultur som MT hade byggt upp.

*Disclaimer är att spanjoren mycket väl kan vara minst lika illa på den fronten. Vad vet jag.

Tror att träningskulturen som Hellberg och MT stod för kommer vara ett måste för alla lag som vill nå resultat i allsvenskan kommande år. Det går inte att köra latjolabjan på samma sätt längre. Fotboll är ett ett 24/7 yrke, framför allt på tränarfronen.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-05 kl. 18:43.
Citera
2026-06-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Alla var sugna på KK. Inte minst gnagetpoddarna. Han var ju next hot thing i höstas.
Med facit på hand så var det ju lyckades dom (gnagarna främst) duckade den blundern, för jag tror det hade varit mer katastrof för med den träningskultur som MT hade byggt upp.

*Disclaimer är att spanjoren mycket väl kan vara minst lika illa på den fronten. Vad vet jag.

Tror att träningskulturen som Hellberg och MT stod för kommer vara ett måste för alla lag som vill nå resultat i allsvenskan kommande år. Det går inte att köra latjolabjan på samma sätt längre. Fotboll är ett ett 24/7 yrke, framför allt på tränarfronen.
Är inte Rydström ytterligare ett steg längre bort från den filosofi som Hellberg hade i Bajen?

Jag har i och för sig inte sett vad Rydström bedrev i USA utan bara i Kalmar, Malmö.
Citera
2026-06-05, 18:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte Rydström ytterligare ett steg längre bort från den filosofi som Hellberg hade i Bajen?

Jag har i och för sig inte sett vad Rydström bedrev i USA utan bara i Kalmar, Malmö.
Hur tänker du? Ang den hårda träningen eller vad?

Det finns alltså utrymme för tränarna att köra sin egna flavor av filosofi. Ingen tränare är exakt lik den andra. Träningsintensiteten skall dock vara hård, oavsett filosofi i övrigt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-05 kl. 19:21.
Citera
2026-06-05, 19:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Det är nog inga problem. Problemet är nog isf att han är krävande o det kan kosta en del för lite yngre spelare. Nu är ju Bajen inte lika mkt polargäng som på Billborns tid.
Citera
2026-06-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur tänker du? Ang den hårda träningen eller vad?

Det finns alltså utrymme för tränarna att köra sin egna flavor av filosofi. Ingen tränare är exakt lik den andra. Träningsintensiteten skall dock vara hård, oavsett filosofi i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det är nog inga problem. Problemet är nog isf att han är krävande o det kan kosta en del för lite yngre spelare. Nu är ju Bajen inte lika mkt polargäng som på Billborns tid.
Det är väl främst de assisterande som främst driver träningarna och de ska väl fortsättamed med samma gäng?

Fredrik Samuelsson, Douglas Jalobsen, Vedran Vucicevic, Martin Sundgren och fys och styrketränar Liam Watkin, Gustav Petterson och Olle Ekman, . Ganska många?

Såg nu att Rydström tar med sig ytterligare en till Theodor Olsson.

(jag har inte koll på alla utan tog från artikeln)
Citera
2026-06-05, 21:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det är väl främst de assisterande som främst driver träningarna och de ska väl fortsättamed med samma gäng?

Fredrik Samuelsson, Douglas Jalobsen, Vedran Vucicevic, Martin Sundgren och fys och styrketränar Liam Watkin, Gustav Petterson och Olle Ekman, . Ganska många?

Såg nu att Rydström tar med sig ytterligare en till Theodor Olsson.

(jag har inte koll på alla utan tog från artikeln)
KK var ytterst ansvarig för upplägget. Om du såg tidigare inlägg från FK artikeln så hade träningsintensiteten avtagit (tom övriga staben hade klagat på det) KK fick ta konsekvenserna. Tydligt att Rydström tagits in för att ändra på det.

Samuelsson är den som blir överflödig (?) nu när Rydström tar med sig TO som parhäst, så det återstår att se vad han skall göra. Övriga har sina olika roller.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-05 kl. 21:36.
Citera
2026-06-05, 21:50
Medlem
skogsburkans avatar
250 miljoner för Johanna vet inte dom skysport dopade klubbarna att Solna har sämst ekonomi i serien? Ett ingångsbud på 100 miljoner hade räckt för att dom skulle bli fuktiga i trosan och börja förhandla. Totalt hade kalaset då landat på 120-130 miljoner innan avdrag. (Innan Stamfader, gamla klubben, foxtrot, agenten etc ska ha sin cut)

Nu börja man högt direkt av någon jävla anledning. Det verkar också som klubbarna som brukar köpa spelare av Brighton dyrt blev helt till sig när dom ser att Brighton budar dyrt på random afrikan och måste därför triumfa dom för att slippa köpa honom för 600 mille nästa säsong av Brighton.

Vilken jävla lotterivinst för Solna och deras ekonomi blir återigen mirakulöst räddad.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-06-05 kl. 21:52.
Citera
2026-06-05, 22:57
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
?

Vi sparkade ju Bosse och håller på att implementera Jamestown. Däremellan ligger vi potentiellt 2:a om vi vinner våra hängmatcher. Självklart ska vi inte sparka vår tränare i detta läget.

Sååå du är nöjd med finnen? För all del, förläng gärna med honom. Det blir fortsatt succé ska du se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in