2026-06-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo

Så en annan sak med hash - det påverkar känslolivet negativt. Skapar spänningar.
Kan du utveckla detta?
Citera
2026-06-06, 12:06
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Frågan är om inte samma ratio gäller bland icke-brukare.
Om du upplever det så, så är anledningen förmodligen att du bor i en förort med mycket invandrare, alternativt någon liten by där alla är kusiner med varandra och incest anses vara fullt normalt.
Citera
2026-06-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Om du upplever det så, så är anledningen förmodligen att du bor i en förort med mycket invandrare, alternativt någon liten by där alla är kusiner med varandra och incest anses vara fullt normalt.
Jämför du cannabisbrukare med offer för inavel?
Citera
2026-06-06, 12:08
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Jämför du cannabisbrukare med offer för inavel?
Jag jämför fenomenet att vara sega i skallen som att ta 30 sekunder på sig att besvara en fråga.
Citera
2026-06-06, 12:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är ju uppenbart i historier från 1960-talet hur knark triggade musiker att spela bättre, tänka i nya banor, tänka utanför boxen, bli kreativa. Tänker på rock och pop-kulturen och kanske även målare, regissörer, skådisar. Så jag tror på TS.

Har precis läst Tony Curtis självbiografi. Han höll på med knark (kokain) och alkohol i 15-20 år, han är en smart kille och han kunde jobba bättre, länge, fokusera mer. Tills det knäckte honom och han behövde avgiftas med en tvingande intervention från vänner. Annars hade han dödat sig själv. Så det är ändå inte en långsiktig lösning för ett bra liv med droger, ens cannabis.
Citera
2026-06-06, 12:15
Medlem
Att flummarna dvs Cannabisbrukare inte blir lika korkade, ointelligenta, dumma och våldsbenägna som alkoholpimplare är jag till 100% fullt medveten om. Däremot är jag eventuellt benägen att misstänka att vissa CB-brukare kan bli lite "trögtänkta" och kan ha lite dåligt minne. Om det sedan beror på själva intaget av Cannabis eller om det beror på andra underliggande orsaker har jag ingen uppfattning om!!???
Umgås naturligtvis p gr av mitt "yrke" till 100% enbart med Cannabisbrukare.
Citera
2026-06-06, 12:17
Medlem
zombie-nations avatar
Alltså nej, intelligensen går inte ned. Det man däremot ser hos kroniska rökare är att de är ganska liknöjda och inte har mycket drivkraft.

Om det är bra eller dåligt kan man ha åsikter om.
Citera
2026-06-06, 12:26
Medlem
Inför obligatorisk fredspipa varje fredag i riksdagen för att rädda Sverige. Det borde vara ett minimikrav för att få inneha ett sådant ämbete, kan man tycka.
Citera
2026-06-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag jämför fenomenet att vara sega i skallen som att ta 30 sekunder på sig att besvara en fråga.
Fast så är inte alla brukare. Det är bara de du märker.
Citera
2026-06-06, 12:49
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Fast så är inte alla brukare. Det är bara de du märker.
Om du har läst mina tidigare inlägg i tråden så har jag förklarat läget.
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det man ser hos kroniska rökare är att de är ganska liknöjda och inte har mycket drivkraft.
Exakt! Att gå fem minuter till Willys för att handla en liter mjölk i deras värld vore som att bestiga Kebnekaise.
Senast redigerad av Lacerda 2026-06-06 kl. 12:51.
Citera
2026-06-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Trams det finns inget medel som gör att du blir intelligentare uppenbarligen röker du på ordentligt om du tror det. Däremot finns det medel som ökar din skärpa och får dig att fokusera bättre men då får inte medlet dig att bli mer intelligent
Tycker en bättre beskrivning av cannabis är att det fungerar som en mild psykedelika. Inte sällan får användaren ett mer utvidgat perspektiv. Så beroende på hur du definierar "intelligens" kan man faktiskt visst hävda att just den ökar hos en cannabisbrukare.
Citera
2026-06-06, 13:00
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Men det låter ju som det inte går att utesluta att de var smarta redan innan. Att ge sig till att använda droger är ju redan de ett sätt att tänka utanför "boxen". Alltså jag tror de var smartare edan innan.
Så en annan sak med hash - det påverkar känslolivet negativt. Skapar spänningar. Och då kan man ju undra hur de testen är utformade? Finns olika sorters 'smarthet'
Att knarka är ju inte så smart, överhuvud taget. Det är möjligt något sinne skärps men flera andra sänks. Börjar inte allt tyngre drogande med någon oskyldig 'fimp'?
Han kan vara smart - men hur 'smart' är det här? i Hamburg

Smarta människor använder cannabis, det är korrekt uppfattat. Och vi blir smartare på kuppen. Du kanske borde testa själv nån gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in