2026-06-05, 23:30
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Era veklingar 😂

Säger någon som inte har leverpastej till sina mackor
Citera
2026-06-05, 23:31
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Säger någon som inte har leverpastej till sina mackor
DU 👆🏻! Leverpastej är faktiskt väldigt gott på macka. Men lever. Uääää!
Citera
2026-06-05, 23:31
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Era veklingar 😂

Ha ha! Men känner igen det där från ditt AI-svar, att det är en sorts genetisk disposition. Tror dock att det är jämnt fördelat över könen...

Får bjuda dig på kycklinglever någon gång!!? Du kommer ändra dig! De enda som kvarstår i "hata-lever" kören är veggies!!
Citera
2026-06-05, 23:37
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ha ha! Men känner igen det där från ditt AI-svar, att det är en sorts genetisk disposition. Tror dock att det är jämnt fördelat över könen...

Får bjuda dig på kycklinglever någon gång!!? Du kommer ändra dig! De enda som kvarstår i "hata-lever" kören är veggies!!
Näheddu. Lever är speciellt. Smakar metall. Är ju som att äta småspik. Tack, men nej tack! Kycklinglever kan inte vara så mycket härligare 😌
Näe, vegetarianer är en gåta. Kommer aldrig bli en sån.
Citera
2026-06-05, 23:38
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:

Hon tänker nog på skolans leverbiff
Citera
2026-06-05, 23:39
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Näheddu. Lever är speciellt. Smakar metall. Är ju som att äta småspik. Tack, men nej tack! Kycklinglever kan inte vara så mycket härligare 😌

Då lagades den ej korrekt, den är känslig för värme. Lite som kvinnor.
Citera
2026-06-05, 23:40
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Hon tänker nog på skolans leverbiff
Nämen Clintan. Du kan få hängmöörad tjurballe. med två öö
Citera
2026-06-05, 23:42
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Nämen Clintan. Du kan få hängmöörad tjurballe. med två öö

Ta tjuren vid hornen
Citera
2026-06-05, 23:45
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Som Clintan skriver har nog pluggets skosule-lever avskräckt dig... prylen är att jag fattar när folk nämner "lever" i pejorativ mening, "oxfilén vi fick smakade lever".... dels handlar det om att bibehålla den rosa, får inte steka/koka över!!! Dels om rätt kryddning (= ingen alls! Salt, peppar, möjligen timjan, möjligen persilja).

"Hängmöörad tjurballe"... är jag också inbjuden!!?
Citera
2026-06-05, 23:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Som Clintan skriver har nog pluggets skosule-lever avskräckt dig... prylen är att jag fattar när folk nämner "lever" i pejorativ mening, "oxfilén vi fick smakade lever".... dels handlar det om att bibehålla den rosa, får inte steka/koka över!!! Dels om rätt kryddning (= ingen alls! Salt, peppar, möjligen timjan, möjligen persilja).

"Hängmöörad tjurballe"... är jag också inbjuden!!?
Mina oxfiléer har aldrig smakat lever 🫢. DÅ är det ju verkligen nåt fel om oxfilén smakar så.
Jag har inget problem med t ex blodpudding, men lever! Hyi helvetti 🤮!!!
Senast redigerad av Mangelina 2026-06-05 kl. 23:59.
Citera
2026-06-06, 00:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Mina oxfiléer har aldrig smakat lever 🫢. DÅ är det ju verkligen nåt fel om oxfilén smakar så.
Jag har inget problem med t ex blodpudding, men lever! Hyi helvetti 🤮!!!

Det tror jag inte heller! Prylen är att nöt stekt medium eller t o m "bruntorrt" (överstekt på enkel svenska) har en tendens att "smaka lever"... Obs! Inte bara stektiden, även rosa/lätt blodig = typ medium rare kan "smaka lever" - så vet ärligt talat inte hur man ska definiera det... det där "metalliska" du beskriver känner jag igen = oxe snarare än kalv??? Höna snarare än kyckling???
Citera
2026-06-06, 00:43
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Det tror jag inte heller! Prylen är att nöt stekt medium eller t o m "bruntorrt" (överstekt på enkel svenska) har en tendens att "smaka lever"... Obs! Inte bara stektiden, även rosa/lätt blodig = typ medium rare kan "smaka lever" - så vet ärligt talat inte hur man ska definiera det... det där "metalliska" du beskriver känner jag igen = oxe snarare än kalv??? Höna snarare än kyckling???

Mera Metallica åt folket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in