Citat:
Ursprungligen postat av
maktspel
Ja, stora lag lär väl bara glida igenom gruppspel nu när det är så många blåbärslag och så många platser som kvalificeras till utslagsspelet.
Lite synd. Det hör ju till att åtminstone något större lag åker ut redan i gruppspelet. Kan på rak arm minnas att de då regerande världsmästarna åkte ut i gruppen i såväl VM 2010, 2014, som 2018.
Jo, svårt att veta vad man ska tycka om upplägget. Om man inte är från ett av de berörda länderna så känns gruppspelet i en del av grupperna inte jätteintressant, (och hur mycket fotboll orkar man med på en kort tid egentligen?) medans å andra sidan finalspelet har ytterligare en direkt utslagningsomgång vilket skulle kunna generera fler överraskningar.