2026-06-05, 06:25
  #265
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Du verkar förvirrad.

Antingen tycker du att lönesänkande massinvandring är positivt och då är du nyliberal el. nyttig idiot åt nyliberalister och kapitalister (som vänstermänniskor varit i decennier).

Eller så tycker du att lönesänkande massinvandring är negativt och då är du svärjevän.

Baserad på ditt skrivande i tråden blir det uppenbart att du kört ditt land på tippen liksom majoriteten övriga svenskar.
Citera
2026-06-05, 07:12
  #266
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Antingen tycker du att lönesänkande massinvandring är positivt och då är du nyliberal el. nyttig idiot åt nyliberalister och kapitalister (som vänstermänniskor varit i decennier).

Eller så tycker du att lönesänkande massinvandring är negativt och då är du svärjevän.

Baserad på ditt skrivande i tråden blir det uppenbart att du kört ditt land på tippen liksom majoriteten övriga svenskar.
Du verkar förvirrad eftersom du skyller på vänstern samtidigt som du nämner högerns lönesänkande invandring. Sossarna och vänstern vill INTE ha sänkta löner, oavsett vartifrån du kommer.
Citera
2026-06-05, 07:16
  #267
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Du verkar förvirrad eftersom du skyller på vänstern samtidigt som du nämner högerns lönesänkande invandring. Sossarna och vänstern vill INTE ha sänkta löner, oavsett vartifrån du kommer.

Vänstern har röstat för lönesänkande massinvandring i decennium efter decennium.

Vänstern har varit nyliberalismens nyttiga idioter i flera decennier.

Vänstern har lurats att köra sitt land på tippen.

Nyliberaler visste vad de gjorde.

Edit: Det är alltså du som är förvirrad.
__________________
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-05 kl. 07:20.
Citera
2026-06-05, 07:24
  #268
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium.

Ingen har tvingat svenskarna att rösta på detta vis.

Svenskarna körde högst frivilligt sitt eget land på tippen.

Ingen annan är skyldig till detta.

Endast svenskarna är skyldiga.

Frågor på detta?


Nej, jag har inga frågor på det. Jag håller med.

Om en majoritetsbefolkning i ett land som t.o.m. varit homogent "inte bara med avseende på rasen utan också på många andra sätt" (Tage Erlander) själva i upprepade allmänna val accepterar en mångkulturalistisk politik och en okontrollerad massinvandring så är det svenskarnas eget fel att det gick åt helvete som det ju bevisligen har gjort.
Citera
2026-06-05, 20:32
  #269
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vänstern har röstat för lönesänkande massinvandring i decennium efter decennium.

Vänstern har varit nyliberalismens nyttiga idioter i flera decennier.

Vänstern har lurats att köra sitt land på tippen.

Nyliberaler visste vad de gjorde.

Edit: Det är alltså du som är förvirrad.
Intressant, allt tog fart med Calle Bildts regering början av 90-talet. Allt skulle privatiseras, statens boenden för flyktingar lades ner, de kunde fritt bosätta sig vart som helst i landet med mer, med mer.

Jag tycker att du skall läsa på och inte bara rapa upp samma dynga som högernassarna kör med. Kom ihåg. Det är alltid högern som vill trycka ner arbetare. Inte vänstern. Det är högern som vill ha billig arbetskraft. Det är högern som inte vill att arbetare skall få organisera sig. Det är alltid högern. Alltid.
Citera
2026-06-05, 20:48
  #270
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Intressant, allt tog fart med Calle Bildts regering början av 90-talet. Allt skulle privatiseras, statens boenden för flyktingar lades ner, de kunde fritt bosätta sig vart som helst i landet med mer, med mer.

Jag tycker att du skall läsa på och inte bara rapa upp samma dynga som högernassarna kör med. Kom ihåg. Det är alltid högern som vill trycka ner arbetare. Inte vänstern. Det är högern som vill ha billig arbetskraft. Det är högern som inte vill att arbetare skall få organisera sig. Det är alltid högern. Alltid.

Tämligen tillfredställande att vänstern varit nyliberalismens springpojkar i decennium efter decennium.

Ni sänker era egna löner med massinvandring.

Ni kör ert eget land på tippen.

Som numera höger och investerare välkomnar jag massinvandring. Ner med lönerna bara.

Tack till er inom vänstern! Tack för hjälpen.
Citera
2026-06-10, 21:18
  #271
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Tämligen tillfredställande att vänstern varit nyliberalismens springpojkar i decennium efter decennium.

Ni sänker era egna löner med massinvandring.

Ni kör ert eget land på tippen.

Som numera höger och investerare välkomnar jag massinvandring. Ner med lönerna bara.

Tack till er inom vänstern! Tack för hjälpen.

Ok? Jag är höger och investerar men hade jag varit ung hade jag förmodligen gått med i en aktivklubb och blivit motståndsman.

Sverige är helt förändrat från min ungdom och verkligen inte till det bättre.

Det är en mycket kortsiktig politik som skapat situationen och nu håller de värderingar som upprätthåller människovärde på att erodera mycket snabbt.

Massdeportera. Systemet måste till syvende och sist försvara sig självt och sin överlevnad.
Citera
2026-06-10, 21:56
  #272
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Ok? Jag är höger och investerar men hade jag varit ung hade jag förmodligen gått med i en aktivklubb och blivit motståndsman.

Sverige är helt förändrat från min ungdom och verkligen inte till det bättre.

Det är en mycket kortsiktig politik som skapat situationen och nu håller de värderingar som upprätthåller människovärde på att erodera mycket snabbt.

Massdeportera. Systemet måste till syvende och sist försvara sig självt och sin överlevnad.

Håller med om att det hade varit optimalt men jag ser det inte hända i min spåkula.

Till skillnad från dig var jag aktiv nationalist som ung (idag ca 60). Det förstörde många möjligheter senare i livet, jag kommer därför aldrig att uppmuntra ungdomar att söka sig till sådana organisationer.

"värderingar som upprätthåller människovärde"?

Har du månne själv varit med och röstat för att köra ditt land på tippen?
Citera
2026-06-10, 22:20
  #273
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Håller med om att det hade varit optimalt men jag ser det inte hända i min spåkula.

Till skillnad från dig var jag aktiv nationalist som ung (idag ca 60). Det förstörde många möjligheter senare i livet, jag kommer därför aldrig att uppmuntra ungdomar att söka sig till sådana organisationer.

"värderingar som upprätthåller människovärde"?

Har du månne själv varit med och röstat för att köra ditt land på tippen?

Guilty as charged. Och dessutom är jag inte längre att räkna som svensk.

Men det var för 20 år sen jag insåg att något var fel med Sverige. Sen dess har förfallet accelererat.
Citera
2026-06-10, 22:33
  #274
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Guilty as charged. Och dessutom är jag inte längre att räkna som svensk.

Men det var för 20 år sen jag insåg att något var fel med Sverige. Sen dess har förfallet accelererat.

Som jag skrivit till andra i tråden så tycker jag det är värt respekt att erkänna detta misstag.

Du tycks dessutom ha kommit fram till detta tämligen tidigt.

Tack för din ärlighet.
Citera
2026-06-10, 22:47
  #275
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Som jag skrivit till andra i tråden så tycker jag det är värt respekt att erkänna detta misstag.

Du tycks dessutom ha kommit fram till detta tämligen tidigt.

Tack för din ärlighet.

Jag växte upp i ett land där Rålambshovsparken var full med brudar som solade topless utan problem och där folk näckade i Karlbergskanalen på sommaren.

Det landet var ett helt underbart land att växa upp i. Oskuldsfullt.

Vad som blivit är ett sjukt skämt. Det är landets själ som fördärvats. Det går inte att reparera.

Inte i min livstid.
Citera
2026-06-10, 22:53
  #276
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Jag växte upp i ett land där Rålambshovsparken var full med brudar som solade topless utan problem och där folk näckade i Karlbergskanalen på sommaren.

Det landet var ett helt underbart land att växa upp i. Oskuldsfullt.

Vad som blivit är ett sjukt skämt. Det är landets själ som fördärvats. Det går inte att reparera.

Inte i min livstid.

Delar din uppfattning till 100%. Svenskarna har kört sitt eget land på tippen.

Detta går inte att göra ogjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in