2026-06-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Floyd dog av en lverdos fentanyl. Precis som det står i obduktionspapprena. Han dog i polisbilen.

Eller menar du att polisen satt på han i bilturen till finkan..

Floyd var en pundare som rånade och misshandlade gamla tanter.. Får inte att tycka synd om han för tre öre. Good riddancw, världen blev tryggare.

Novak blev huggen av en vithatande rasist, och sen så hjälpte polisen till att avsluta hans liv..

Att du ens kan med att dra liknelserna mellan dessa fall.. Aäger precis allt om vilken person du är.

Whataboutismen är pinsam

Men fattar du inte vad jag säger???

Jag vet inte om polisens knä i ryggen på George Floyd var den exakta orsaken till att han dog. Jag vet att George Floyd dog kort efteråt.

Men det är detta som är poängen:

Det var George Floyds död som startade rörelsen Black Lives Matter, och det var George Floyds död som ledde fram till de extremt antirasistiska reglerna för brittiska poliser, och det var de extremt antirasistiska reglerna för brittiska poliser som gjorde det möjligt för några brittiska poliskonstaplar att arrestera och handfängsla en knivhuggen döende 18-årig vit man.

Utan George Floyd hade Henry Nowak säkert dött ändå, men han hade i alla fall inte blivit handfängslad, och polisen hade visat mer misstänksamhet mot sikhen som påstod att allt som hade hänt var att Henry Nowak hade varit rasistisk mot honom.

Alltså: Henry Nowak hade ändå dött, men inte på ett lika förnedrande sätt. Och poliserna hade inte tillåtit sig att behandla en döende man på det fruktansvärda sätt som de gjorde. Om det alltså inte hade varit för George Floyd och Black Lives Matter.

Poängen är inte att jag vill jämföra George Floyds död med Henry Nowaks död (äver om jag gjorde en sån jämförelse, men kan du sluta snacka om det).

Poängen är att det var George Floyds död som gjorde den brittiska polisen så super-antirasistisk (och i värsta fall hatisk mot vita).

Fattar du nu vad jag säger???
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-06-05 kl. 19:10.
Citera
2026-06-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Flashbacks sämsta whatabout genom tiderna? Hur okunnig är du?

Så här säger AI om hur George Floyds död påverkade den brittiska polisen:

Kort sagt: Det var George Floyds död (på grund av att poliser tryckte på hans bröstkorg, jo faktiskt) som ledde till att Storbritannien införde sina extremt "antirasistiska" regler för polisen. Om George Floyd inte hade dött på det sätt som han gjorde, så hade inte Henry Nowak heller dött på det sätt som han gjorde!

Ha, vilket nonsens. Media styr hela narrativet och politiker frågar bara hur högt dom skall hoppa.
Floyd var en helt djävla värdelös knarkarusling med 10ggr letaldos av fentanyl i kroppen, att ens jämföra det värdelösa kräket, med en grabb som blir mördad, och avlider samtidigt som landsförrädarpoliserna står och slickar röv på mördaren, är bortom skammens alla gränser.
Skäms!
Citera
2026-06-05, 19:22
Medlem
Citat:

Jag vet inte om polisens knä i ryggen på George Floyd var den exakta orsaken till att han dog. Jag vet att George Floyd dog kort efteråt.

Det var George Floyds död som startade rörelsen Black Lives Matter, och det var George Floyds död som ledde fram till de extremt antirasistiska reglerna för brittiska poliser, och det var de extremt antirasistiska reglerna för brittiska poliser som gjorde det möjligt för några brittiska poliskonstaplar att arrestera och handfängsla en knivhuggen döende 18-årig vit man.

Utan George Floyd hade Henry Nowak säkert dött ändå, men han hade i alla fall inte blivit handfängslad, och polisen hade visat mer misstänksamhet mot sikhen som påstod att allt som hade hänt var att Henry Nowak hade varit rasistisk mot honom.

Alltså: Henry Nowak hade ändå dött, men inte på ett lika förnedrande sätt. Och poliserna hade inte tillåtit sig att behandla en döende man på det fruktansvärda sätt som de gjorde. Om det alltså inte hade varit för George Floyd och Black Lives Matter.

Poängen är inte att jag vill jämföra George Floyds död med Henry Nowaks död (äver om jag gjorde en sån jämförelse, men kan du sluta snacka om det).

Poängen är att det var George Floyds död som gjorde den brittiska polisen så super-antirasistisk (och i värsta fall hatisk mot vita).

Floyds död startade inte skit, det var elitens media och superrika globalister, som skapade katastrofen blm.
Hade det inte varit värdelöse floyd, så hade det varit något annat.

Den som 2026 inte fattar att det finns en elit som vill förgöra västvärlden och västvärlden folk och kultur, kan gå tillbaka till vuxensär.
Citera
2026-06-05, 19:29
Medlem
Citat:

Det är knappast nån som fattar ditt dravel.

England är inte påverkat av Floyd-fallet. England är fullblown islamistiskt och hatar vita. Till den grad att det snart är olagligt att vara vit..

Har noll med Floyd att göra, utan det beror helt på att England är invaderat.

Det är för lvrigt exakt vad som kommer hända om S och Mp får styra efter nästa val.

De jobbar åt samma ägare.
Citera
2026-06-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Ha, vilket nonsens. Media styr hela narrativet och politiker frågar bara hur högt dom skall hoppa.
Floyd var en helt djävla värdelös knarkarusling med 10ggr letaldos av fentanyl i kroppen, att ens jämföra det värdelösa kräket, med en grabb som blir mördad, och avlider samtidigt som landsförrädarpoliserna står och slickar röv på mördaren, är bortom skammens alla gränser.
Skäms!

Sanslöst. Jag brukar inte kalla folk för saker, men det hjälps inte: Ni som inte fattar vad jag säger om kopplingen mellan George Floyds död och de brittiska polisernas behandling av Henry Nowak, ni är tröga. Det är bara så.

Så här skrev Mats Larsson i Expressen:

Citat:
George Floyds död skedde inför en mobilkamera. En polis i Minneapolis höll honom nedtryckt och ignorerade hans nödrop att han inte kunde andas.

Floyd var en svart man, polisen var vit. Alla minns nog upprördheten och protesterna som följde.

Den 18-årige Henry Nowaks död i december i fjol ägde också rum inför en kamera. Kroppskameran på en brittisk polis.

Citat:
Polisen som anlände till brottsplatsen i engelska Southampton hade helt missuppfattat situationen. Mördaren – den 27-årige sikhen Vickrum Digwa – hävdade att han blivit angripen och kallad ”Paki”, ett nedsättande ord i Storbritannien för personer av sydasiatisk härkomst.

Så polisen satte handfängsel på Nowak. Brottsoffret.

Nowak sa att han blivit knivhuggen, han upprepade flera gånger samma ord som blev George Floyds sista: ”Jag kan inte andas”.

– Jag tror inte det, va, var polisens reaktion på påståendet att han blivit knivhuggen.

Citat:
Många kritiker ser också en koppling mellan vad som hände efter George Floyds 2020 död och den 18-årige studenten som först inte blev trodd, trots att han knivhuggits flera gånger.

Efter Floyds död infördes reformer inom institutioner och företag världen över. DEI – engelsk förkortning för mångfald, rättvisa, inkludering – blev ledord.

Citat:
Större hänsyn skulle tas till minoritetsgruppers bakgrund och historia. Vita påstods med sina privilegier ofta inte vara medvetna om sin inneboende rasism.

Citat:
I den brittiska polisens anti-rasistiska riktlinjer heter det att poliser ska ”bemöta individer och grupper utifrån deras specifika behov, omständigheter och erfarenheter, med förståelse för att dessa påverkas av rasifiering”.

Där står vidare: ”Det innebär inte att behandla alla lika eller att vara ”färgblind” i fråga om etnicitet och ras.

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/varfor-trodde-inte-polisen-pa-henry-nowak/

Fattar ni nu, tjockskallar? Den brittiska polisens överdrivet antirasistiska regler infördes efter George Floyds död!
Citera
2026-06-05, 19:39
Medlem
Citat:

England är inte påverkat av Floyd-fallet. England är fullblown islamistiskt och hatar vita. Till den grad att det snart är olagligt att vara vit..

Det är för lvrigt exakt vad som kommer hända om S och Mp får styra efter nästa val.

Snack och babbel.

Ja. Jag fattar att många "antirasister" i England, inte minst inom Labourpartiet (men troligen inom Tories också) är livrädda för att det ska bli bråk och i värsta fall "inbördeskrig" i England. Man är jätterädda för att horder av unga muslimer ska bli rasande och gå till attack. Därför har man infört "super-antirasistiska" regler för polisen, så att de mörkhyade unga männen inte ska bli för arga. Men det var George Floyds död som blev den tändande gnistan för de förändrade reglerna för polisen i Storbritannien.

Ifall UK inte hade haft en stor muslimsk minoritet, så hade de här överdrivet antirasistiska reglerna aldrig införts. Men det var George Floyds död som satte igång alltihop.

Frågan om vad det faktiskt var som orsakade George Floyds död är i det här sammanhanget helt ointressant. Det viktiga är att hans död satte igång rörelsen Black Lives Matter och skrämde slag på en massa vita människor.
Citera
2026-06-05, 20:55
Medlem
Citat:

Vilket hat.
Den här diskussionen handlar om en ung mördad kille och ni vänder det till att spy ur er politisk agenda och sedvanlig rasism. Människor är inte lika värda i era ögon men ni påstår att det är tvärtom, att det är "vita" som anses mindre värda av partier och människor som inte tänker som ni, dvs rasistiskt och hatiskt.
Citera
2026-06-05, 21:01
Medlem
Room531s avatar
Varför ska någon random främling från andra sidan planeten få gå runt med kniv "för sin religiösa tro" bland en befolkning som inte får det!?

https://x.com/i/status/2061720877679435890
Citera
2026-06-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilket hat.
Den här diskussionen handlar om en ung mördad kille och ni vänder det till att spy ur er politisk agenda och sedvanlig rasism. Människor är inte lika värda i era ögon men ni påstår att det är tvärtom, att det är "vita" som anses mindre värda av partier och människor som inte tänker som ni, dvs rasistiskt och hatiskt.

Fallet hamnar specifikt om att han blev diskriminerad för att han var engelsman. Det är svart på vitt att det var på det viset. Så du kanske borde sätta dig in i tråden vad den handlar om innan du slänger ur dig meddelanden från 2015 där ordet rasist finns inskrivet överallt, det håller inte längre.
Senast redigerad av Finporslinet 2026-06-05 kl. 21:27.
Citera
2026-06-05, 21:43
Medlem
Citat:
Vilket hat.
Han blev mördad för att såna som du inte föratår världen och andra ideologier.

Blodet är på dina händer.
Citera
2026-06-05, 21:46
Medlem
Citat:
Vilket hat.

Själv tycker jag att den här tråden borde handla om polisens fruktansvärda agerande.
Citera
2026-06-05, 22:02
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Vilket hat.

Din så kallade anti-rasism är egentligen bara rasism och hat. Tack vare folk som dig så får vi poliser som är rädda för att säga eller göra något som kan uppfattas som rasism. Nowaks blod är på dina händer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in