Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag skrev exakt så här (
62281 ovan), nu för tredje gången:
Du bemötte inte det som jag skrev, utan du hittade på något annat som bättre passade din sjuka fantasi. Försök att skriva ärligt, så går det lättare att diskutera med dig!
Du och gänget, ja.
Du skriver alltså:
"sannolikheten för att en annan tjej än Helena i just sådana byxor skulle ha gått där på bron i just det tidsfönstret just den natten som Helena gick där är totalt noll"
Det handlar alltså om sannolikheten, möjligheten, chansen, risken för att en annan tjej än Helena gick där just då i sådana byxor. Du uttalar dig alltså inte i den meningen om sannolikheten, möjligheten, chansen, risken för att
Helena gick där just då i sådana byxor. Det senare bara förutsätter du som en bakgrund till det du diskuterar. Ingen har väl påstått att där gick två kvinnor med likadana byxor - inte jag i alla fall. Återigen - om du försöker uttrycka det du menar går det lättare att diskutera med dig. Men det är ju tydligt för alla numera att du inte är intresserad av en diskussion, utan bara av att förstöra möjligheten för oss andra att diskutera, och det är förstås väldigt besvärande för dig när det påpekas av flera olika skribenter, oberoende av varandra.